خلاصه اخبار حوزه بازاریابی دیجیتال در هفته گذشته (29تیر – 5مرداد)
تیم خبری دیامبرد، خلاصهای از اخبار بازایابی دیجیتال ایران و جهان در هفته گذشته را با شما باشتراک میگذاریم تا در صورتی که در طول هفته وقت نکردید در جریان اخبار جدید این حوزه قرار بگیرید، یکجا و خلاصه اخبار را بخوانید. با ما همراه باشید.
۱. گوگل، اپل و فیسبوک از ایموجیهای جدید رونمایی کردند.
این ایموجیها شامل مواد خوراکی، افراد با نژادهای مختلف، حیوانات و چندین مورد دیگر است که برای فیسبوک مسنجر، نسخه 11 اندروید و نسخه 14 سیستم عامل iOS منتشر خواهند شد.
۲. گوگل به طور موقت مکانی که مربوط به نمایش توییتها در SERP است را به دلیل حمله اخیر هکرها به این شبکه اجتماعی را از نتایج جستجوی خود حذف کرد.
همین طور که میبینید دو کلید واژه زیر از طریق باکس مخصوص توییتر در SERP کلیکی نداشتهاند.
پ
۳. حرکت گوگل به سمت افزایش تبلیغات در یوتیوب
این افزایش تبلیغات در یوتیوب البته موجب کاهش تعرفه تبلیغات شده که موجب رضایت مارکترها شده است.
۴. طبق گزارش Marketing Land در سال ۲۰۱۹ ۷۰٪ تبلیغات آنلاین، روی بستر موبایل بوده و ۳۰٪ دسکتاپ. ۵٪ بیشتر از دوره مشابه است.
۴۴٪ تبلیغات آنلاین سهم تبلیغ در جستجو بوده. ۳۱درصد تبلیغات بنری و ۱۷٪ تبلیغات ویدیویی.
۵. بازگشت دوباره توییتر به گوگل
بعد از حمله گروهی از هکرها به توییتر، گوگل به مدت 4 روز باکس مخصوص به توییتر در این موتور جستجو را حذف کرد اما حالا توییتر دوباره به گوگل بازگشته است. البته قابل ذکر است که طبق اطلاعات دریافتی از SimilarWeb حذف توییتر از نتایج جستجوی گوگل تاثیری بر ترافیک توییتر نداشته است.
۶. اضافه شدن فیلتر news در گزارش سرچ کنسول
با اضافه شدن این فیلتر میتوان ترافیک موجود در سایت را با جزییات بیشتر و مجزا مشاهده کرد. به این صورت که ترافیک صفحاتی از سایت که در قسمت News گوگل می آید در این قسمت از سرچ کنسول نمایش داده میشود.
از 30 ژوئن میتوان از این فیلتر استفاده کرد.
۷. باگ site command برای گوگل دردسر ساز شد.
در این باگ، وب سایت برخی از صفحات ایندکس شده را نشان نمیدهد.
این باگ در اواسط روز گذشته رفع شد. دلیل استفاده برخی از سئو کارها از site command یافتن برخی از مشکلات سایت از نظر سئویی است.
۸. کاهش 19 درصدی درآمدهای توییتر با وجود تعداد افزایش کاربران فعال در 4 ماهه دوم 2020
در 4 ماهه دوم امسال 186 میلیون کاربر فعال وجود داشته که نسبت به چهار ماهه قبل در سال 2019 افزایشی 36 درصدی داشت.
اما نکته قابل توجه و جنجالی احتمال وجود حق اشتراک است که به احتمال زیاد در ماههای پیش رو تست خواهد شد.
این حق اشتراک به مانند حق اشتراک فیسبوک است که به تولید کنندگان محتوا اجازه میدهد از راههایی مانند استریم درآمد کسب کنند.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in