پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

گزارش سالانه 1400 ادتریس منتشر شد

مرجان عبدی مرجان عبدی
15 تیر 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گزارش سالانه 1400 ادتریس منتشر شد
زمان مطالعه: 3 دقیقه

ادتریس که یک پلتفرم اتریبیوشن در صنعت موبایل مارکتینگ می‌باشد به تازگی براساس رفتار کاربران اپلیکیشن‌های ایرانی گزارشی منتشر کرده است و در آن به بررسی تغییرات  رفتار کاربران و چالش‌های این حوزه پرداخته است.

طبق اطلاعات گزارش، حجم دیتای بررسی‌شده در سال 1400 توسط ادتریس شامل بیش از 100 میلیون نصب، 850 میلیون کلیک و 3.5 میلیارد سشن می‌باشد، که ما در این مطلب نکات برگزیده این گزارش را اماده کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید. فایل کامل گزارش را اینجا دانلود کنید.

ادتریس در یک نگاه

نسبت نصب ارگانیک و غیرارگانیک

اپلیکیشن‌های خرید، پخش فیلم و ابزارها کمترین تعداد نصب‌های پولی را داشته‌اند.

نرخ تبدیل کلیک به نصب

اپلیکیشن‌های خرید و ابزار بیشترین نرخ تبدیل کلیک به نصب را دارند. اپلیکیشن‌های بازی نیز کمترین Conversion rate را داراست. 

 نرخ بازگشت کاربران در هفته اول پس از نصب

این نرخ به صورت میانگین برای تمامی نصب‌های دریافت شده توسط ادتریس محاسبه شده است. این نرخ بدین مفهوم می‌باشد که تا یک هفته پس از نصب چه درصدی از کاربران به اپلیکیشن باز می‌گرددند. این نرخ به صورت میانگین عددی در حدود 45% می‌باشد.

توزیع میانگین سشن به ازای هرکاربر در روزهای هفته

سه‌شنبه پرترافیک‌ترین روز برای اپلیکیشن‌هاست!

بعلت نزدیکی اعداد به یکدیگر، اعداد بین صفر و یک نرمال شده‌اند. میانگین سشن به ازای هرکاربر در روزهای هفته عددی در حدود ۱/۸ می‌باشد.
سه دسته اپلیکیشنی پخش فیلم، بازی و آموزش بالاترین میزان ماندگاری کاربران داخل اپلیکیشن را دارا می‌باشند. اما از نظر تعداد ورود به اپلیکیشن به ترتیب سه دسته ابزار، خرید و مالی رتبه‌های اول تا سوم را از ان خود کرده‌اند.

وضعیت تقلب در صنعت موبایل مارکتینگ

بخوانید  دژینو از سرویس جدید پرفورمنس خود رونمایی کرد

 

آمار ذکر شده، آمار انواع مختلف نصب تقلبی در بازار ایران می‌باشد.

نسبت نصب تقلبی به کل

در صورت تمایل به مطالعه بیشتر می‌توانید فایل کامل گزارش را اینجا دانلود کنید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین