پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

صنعت گردشگری دارای بیشترین سهم از تبلیغات گوگل در ایران؛ گزارش 1401 آژانس تبلیغات دیجیتال افراک

مرجان عبدی مرجان عبدی
31 تیر 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
صنعت گردشگری دارای بیشترین سهم از تبلیغات گوگل در ایران؛ گزارش 1401 آژانس تبلیغات دیجیتال افراک
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آژانس افراک از سال ۱۳۹۶ شروع به کار کرده و در زمینه تبلیغ در گوگل، یوتیوب، اپلیکیشن‌ها، سوشال مدیا، ارائه و معرفی ابزارهای سئو و … فعالیت می‌کند.

این آژانس تبلیغاتی فعالیت‌ها، تغییرات و چالش‌های خود را در قالب گزارش سال منتشر کرده است، همچنین در جایی از گزارش اعلام کرده است که خدمات بین‌المللی را نیز به لیست خدمات خود اضافه کرده است و در این راستا افراک‌ادز را راه‌اندازی کرده است. در ادامه بخش‌های برجسته آن را می‌خوانیم.

شما می‌توانید فایل کامل گزارش را از اینجا دانلود کنید.

پلتفرم‌های تبلیغات افراک

خدماتی که افراک در گزارش اذعان داشته که اضافه کرده است و مخاطبان می‌توانند بوسیله افراک در آن‌ها تبلیغات کنند، پلتفرم‌هایی هستند که در زیر می‌بینیم.

ابزارهای سئو سایت افراک

ابزارهایی که سئوکاران می‌توانند از سایت این آژانس دریافت کنند:

 

رضایت مشتریان

افراک اعلام کرده ۴۶ درصد کاربران بیش از یک سال با افراک همکاری می‌کنند.

 

هدف از تبلیغات

هدف اصلی از تبلیغات گوگل در سال گذشته، افزایش فروش و تماس بوده است.

کمپین‌ها و اکانت‌های افراک

۴۸۳۶ کمپین تبلیغاتی در افراک ساخته شده و همچنین شلوغ‌ترین ماه سال از نظر اکانت‌های ساخته شده بهمن ماه بوده است.

در گزارش آمده است از نظر صرف بودجه برای کمپین‌ها، در ماه‌های مرداد و شهریور بیشترین هزینه از سمت کسب‌وکارها بوده است و از طرفی صنعت، گردشگری و نرم‌افزار بیشترین اعتماد را به گوگل‌ادز داشته‌اند.

فیلترینگ و افراک

پایان تابستان کسب‌وکارها بیشترین صرف بودجه را در تبلیغات داشته‌اند اما در مهرماه بدلیل شرایط اینترنت اعتماد کاربران به تبلیغات در گوگل بیش از ۶۰ درصد کاهش داشت و تعداد اکانت‌های جدید به یک پنجم رسید.

اما در کنار این‌ها افراک گزارش کرده است که کمپین search گوگل محبوب‌ترین نوع تبلیغ در سال گذشته برای کسب‌وکارها بوده است.

ساعات جذاب تبلیغات

ایرانی‌ها بیشترین کلیک را در ساعات ۱۱ تا ۱۴ بر روی تبلیغات داشته‌اند.

موبایل، اولین ابزار تماشای تبلیغات

گران‌ترین کلیک

سایت‌های خدماتی بیشترین هزینه‌ را برای هر کلیک می‌پردازند.

جستجو در گوگل

پرجست‌وجوترین کلمه کلیدی گوگل‌ادز بلیط هواپیما بوده است و از طرفی بیشترین کلماتی که توسط ایرانی‌ها در گوگل سرچ شده است کلمات زیر هستند.

کلیک‌خورترین تبلیغات

کلیک‌های فیک

افراک در سال ۱۴۰۱ ابزارهایی را برای حذف کلیک فیک به خدمات خود اضافه کرد.

 

افراک در گزارش خود اورده است که توانسته نرخ کلیک فیک هر کتگوری تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

۵ کتگوری پرخطا:

  • خدمات
  • نرم‌افزار
  • حقوقی
  • استخدام و کاریابی
  • سرگرمی

 

یوتیوبرها در افراک

درآمد دلاری در یوتیوب

براساس آمارهای ارائه شده توسط یوتیوب میانگین درآمد ماهیانه هرکانال یوتیوب به صورت زیر است:

 

 

رده سنی یوتیوبرها

یوتیوب پلتفرم اول نسل z است که میانگین سنی یوتیوبرها براساس موضوع فعالیت به صورت زیر است.

 

 

درصورت تمایل شما می‌توانید فایل کامل گزارش را از اینجا دانلود کنید.

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین