گزارش سال 1400 باما: «افزایش 30درصدی تمایل کاربران به خودروهای اقساطی»
فهرست مطلب
پلتفرم خرید و فروش ماشین باما به تازگی گزارشی منتشر کرده است که در آن به چالشهای سال اخیر خود، فراز و فرودهای بازار خودرو و رفتار کاربران در سال ۱۴۰۰ پرداخته است.
در این گزارش نگاهی به بازار خودروی ایران از منظر آمار «باما» انداخته شده است و بررسی بازار، دادههای جالبی از رفتار مخاطبین این صنعت را نشان داده که به خوانندگان این گزارش نیز دید جامعتری نسبت به وضعیت این بازار و علایق و گرایش مردم ایران در سال ۱۴۰۰ ارائه خواهد داد.
ما در این مطلب قسمتهای برگزیده این گزارش را آماده کردهایم که در ادامه میخوانید. شما میتوانید نسخه کامل این گزارش را از اینجا مطالعه کنید.
بازار خودروی ایران و جهان
تعداد معاملات
معاملات خودرو در ایران
طبق این آمار ۷۸ درصد از خودروهای معامله شده یعنی معادل ۳/۵ میلیون، خودروهای کارکرده بوده است و فقط ۱ میلیون خودرو نو معامله شده است.
کاربران و فراز و فرودهای باما
مراجعهکننده یکتا
براساس این گزارش در سال 1400 «باما» 31 میلیون مراجعهکننده یکتا داشته و تعداد کاربرانی که در این پلتفرم ثبت نام کردهاند 14 درصد رشد داشته است.
براساس گزارش سالانه «باما» 1135169 آگهی در سال 1400 در این پلتفرم منتشر شده که بیش از ۸۱ درصد آنها آگهی شخصی بودهاند.
بیش از 65 درصد از کسانی که در موتور جستوجوی گوگل به دنبال قیمت خودرو بودهاند به «باما» مراجعه کردهاند.
افزایش آگهیهای خودروهای چینی
تعداد آگهی خودروهای چینی در سال ۱۴۰۰ نسبت به آخرین سال قبل از ممنوعیت واردات، ۶۰ درصد رشد داشته است، پس از آن خودروهای کشورهای کره جنوبی، ژاپن، آلمان و در رده آخر خودروهای وارداتی فرانسوی قرار دارد.
بیشترین افزایش قیمت
براساس این گزارش خودروهای پژو 405، پراید 131، زامیاد پیکاپ دیزل، پراید، ساینا دندهای پلاس و برلیانس H320 بیشتر افزایش قیمت را نسبت به سال 99 داشتهاند.
پرتکرارترین خودرو در نوار جستجو باما
- ۲۰۶
- سانتافه
- فیدلیتی
- شاهین
- پراید
- تویوتا
- لاماری
- موستانگ
- هامر
بیش از ۱۶۰ هزار نفر در بررسی مشخصات فنی ۸۹۵ مدل خودرو مشارکت کردهاند و در کنار آن اخبار خودرو در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۸۰ میلیون بار بازدید شده که این میزان بازدید از اخبار خودرو نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشته است.
علاقه به خودروهای اقساطی
براساس گزارش سالانه «باما» علاقه به خودروهای اقتصادی افزایش داشته بیش از و 1 میلیون و 700 هزار نفر از کاربران به دنبال خودروهای اقساطی بودهاند که این عدد نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.
درحالی که تمایل برای خودروهای لوکس بین سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تقریبا ثابت بوده است, اما علاقه به خودروهای اقتصادی افزایش چشمگیری معادل ۲۳۰٪ داشته است. درحالی که تمایل به خودروهای دوگانه سوز ۲۲٪ کاهش داشته، جستجو برای خودروهای کم مصرف ۵۰ ٪ افزایش داشته است.
آگهی خودروهای آفرود برای بیش از ۰/۵ میلیون نفر جذاب بوده است که نسبت به سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است.
بر اساس گزارش باما از خودروهای آگهی شده، 58 درصد خودروها سفید، 19 درصد مشکی و 7 درصد خاکستری بودهاند. رنگهای نقرهای، آبی، قهوهای و قرمز هم در ردههای بعدی قرار دارند. اما رنگهای بنفش یاسی، برنزی و پیازی کمیابترین رنگها بین خودروهای آگهی شده هستند.
در صورت تمایل میتوانید نسخه کامل این گزارش را از اینجا مطالعه کنید.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in