گزارش سال تبلیغات بازار؛ رشد 23 درصدی نصبهای از طریق تبلیغ در بازار!
فهرست مطلب
بازار که یک مارکتپلیس برنامههای اندرویدی است گزارشی منتشر کرده است و تغییرات رفتار کاربران، میزان نصب اپلیکیشن بازار، فراز و فرود بازار تبلیغات درون برنامهها، تغییرات و چالشهای توسعهدهندگان را بررسی کرده است.
بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۰ بازار توانسته امکان دانلود و بهروزرسانی یک میلیارد و هفتصد میلیون بار برنامه و بازی موبایل را برای ۵۳ میلیون کاربر فعال خود به وجود بیاورد. ما در این مطلب بخشهای برگزیدهایی از این گزارش را آماده کردهایم که در ادامه میخوانید. نسخه کامل گزارش را میتوانید در اینجا مطالعه کنید.
ابزارهای تبلیغات در محصول بازار:
- تبلیغات در جستجو
- تبلیغات در گشت وگذار
توسعهدهندگان و کسبوکارها در بازار از طریق این ۲ روش و پنلهای خود میتوانند تبلیغات و جذب کاربر خود را مدیریت کنند.
مازیار امینی مدیر محصول در بخش تبلیغات در بازار در مورد رقابت شکل گرفته میگوید: « اینکه نرخ تبدیل بازدید به نصب اورگانیک در بازار ۵۸٪ و این نرخ در تبلیغات بازار بالای ۵۰٪ است، نشان از این دارد که در این مدت توانستهایم با ارائه تبلیغات مرتبط این کانال تبلیغاتی را معتبر نگه داریم و مانع اذیت شدن کاربر شویم.»
او در مورد توسعه بخش تبلیغات در بازار اینطور میگوید: ما تلاش میکنیم تا کسب و کارها سریعتر و با کیفیت بیشتری به ظرفیت ۹ میلیارد بار نمایش ردیف آگهی در جزییات برنامه و ۲/۸ میلیارد نمایش در تبلیغات در جستجوی بازار در یک سال دسترسی پیدا کنند. راه اندازی سرویس تبلیغات هوشمند نیز با با همین رویکرد صورت گرفته است»
در سال ١۴٠٠ تعداد نصب فعال بازار از ۵٣ میلیون گذشت. این میزان نسبت به سال گذشته ۱۷٫۸ درصد افزایش داشته است. (منظور از نصب فعال تعداد کاربرانی که در طول ٢ ماه گذشته از زمان گزارشگیری برنامهٔ بازار روی گوشی همراه آنها نصب بوده است.)
در این گزارش آمار گوناگونی از جمله توزیع قیمت در تبلیغات در جستجو و رکوردهای نصب در یک روز بازی و برنامه وجود دارد. بازار در سال گذشته با اضافه کردن سرویس تبلیغاتی هوشمند سعی کرده تا فرایند گرفتن نصب را پیش از پیش برای تبلیغدهندگان تسهیل کند.
ابزار هوشمند بازار
برای راهاندازی کمپین تبلیغاتی در بخش تبلیغات در بازار دو شیوهٔ «پنل» و «هوشمند» در اختیار استفادهکنندگان قرار گرفته است.
«سرویس تبلیغاتی هوشمند بازار» با بهرهگیری از متدهای هوش مصنوعی با توجه به بودجه و CPI مد نظر تبلیغدهنده و محتوای اپلیکیشن بهترین جایگاههای تبلیغاتی در «تبلیغات در جستجو» و «تبلیغات در گشتوگذار» را شناسایی و در مزایده آنها شرکت میکند تا در نهایت طبق محدودیتهای توسعهدهنده بهترین نتیجه را برای وی به ارمغان بیاورد.
در سرویس تبلیغاتی هوشمند بازار، برنامهریزی، پیشنهاد و بهینهسازی کلیدواژهها و قیمت آنها به صورت اتوماتیک و با بهرهگیری از تکنولوژی هوش مصنوعی پیش میرود. در پنل تبلیغات جستجوی بازار، ابزارهای شناخت و بررسی کلیدواژهها و تعیین قیمت برای تبلیغات پیشرفته فراهم است. ولی در سرویس هوشمند، شما به عنوان کاربر، بودجه و مبلغ هر نصب را تعیین می کنید و ادامه کار را به ابزار تبلیغاتی هوشمند بازار میسپارید.
ظرفیتهای تبلیغات در بازار
تعداد نصب داده شده به تبلیغدهندگان در سیستم تبلیغات در بازار نسبت به سال گذشته رشد ٢٣ درصدی داشته است.
تعداد تبلیغدهندگان تبلیغات در جستجوی بازار
۱۲۹۶ برنامه و بازی در یک سال اخیر حداقل یک نصب بوسیله سرویس تبلیغات در جستجوی بازار گرفتهاند.
بیشترین جستجوهای انجام شده در بازار
سالانه در بازار ۲٫۸ میلیارد بار جستجو صورت میگیرد.
بیشترین جستجوهای منجر به نصب
بیشترین نصب از طریق جستجوهای انجام شده روی برندهای زیر صورت گرفته است. دیوار، اسنپ و آپ به ترتیب بیشترین نصب با جستجوی آنها صورت گرفته شده است.
کلمات پرجستجو و پرطرفدار
تبلیغ دهندگان برای به دست آوردن نصب بیشتر، بیشترین هزینه را به ترتیب روی علی بابا قطار، بلیط هواپیما و بلیط قطار داشتند.
۲۰ برند با بیشترین تبلیغ
در مجموع ۱۰۴۳ برند، روی کلمات برندی غیر از برند خود نصب دریافت کردهاند.
توزیع قیمت دستههای مختلف بازی و برنامه در تبلیغات در جستجو
بیشترین نوسان قیمت ثبت شدهٔ نصب (CPI) در بخش برنامه و در دستهٔ امور مالی و کمترین نیز در دستههای رانندگی، کلمات و دانستنیها و بازیهای ورزشی ثبت شده است.
تبلیغات در بازار در جهت نیاز کاربران
مقایسهٔ نرخ سالانهٔ تبدیل بازدید به نصب در سرویس تبلیغات در جستجو و نرخ تبدیل سالانهٔ بخش جستجو در بازار نشان میدهد که سیستم تبلیغات در جستجوی بازار به صورت native برای کسبوکارها و تبلیغدهندگان نصب تحویل داده و تبلیغات در بازار طبق همین آمار برای کاربر آزاردهنده نبوده است.
رکوردهای نصب در یک روز در تبلیغات در بازار (برنامهها)
رکوردهای نصب در یک روز در تبلیغات در بازار (بازیها)
برای مطالعه نسخه کامل گزارش اینجا کلیک کنید.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in
مقاله جمع بندی شده جالب و خوبی بود.