پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

رشد ۸۰۰ درصدی BNPL اسنپ در سال ۱۴۰۲؛ مروری بر گزارش سالانه اسنپ‌پی

مهسا بهادری مهسا بهادری
31 تیر 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رشد ۸۰۰ درصدی BNPL اسنپ در سال ۱۴۰۲؛ مروری بر گزارش سالانه اسنپ‌پی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

 سرویس اعتبار اقساطی (BNPL) اسنپ در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰۰ درصد رشد را تجربه کرده است.

عبارت BNPL یا «Buy Now, Pay Later» مدت‌ها است که در ذهن افراد علاقه‌مند به خرید اقساطی و اعتباری جا افتاده است. سرویس BNPL یا به زبان ساده‌تر «الان بخر، بعداً پرداخت کن» به کاربران این امکان را می‌دهد که ابتدا خریدهای خود را انجام دهند و در ماه‌های آینده و به صورت قسطی هزینه آن را پرداخت کنند. به این سرویس می‌توان مانند یک نوع اعتبار و وام فوری و لحظه‌ای نگاه کرد که در سراسر دنیا متداول شده و به‌تدریج در ایران نیز در حال گسترش است.

ارائه‌ این سرویس‌ها اثر مستقیمی بر کیفیت سبک‌زندگی کاربرها و افزایش قدرت خرید آن‌ها دارد، همچنین این خدمات باعث تغییر چرخه اقتصادی برای تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان و کاهش سطح فقر در جامعه می‌شود.

اسنپ‌پی، اعتباری تا سقف ۲۰ میلیون تومان

سرویس اعتباری اسنپ یا «اسنپ‌پی» به‌عنوان ارائه‌دهنده‌ مدل BNPL در ایران، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۹ آغاز کرد و اولین محصول این شرکت در حوزه BNPL اعتبار ماهانه بود که در دی‌ماه همان سال به کاربران ارائه شد. یکی دیگر از سرویس‌های این مجموعه با عنوان «اعتبار اقساطی» نیز از تیرماه ۱۴۰۱ به کاربران عرضه شد.

بر اساس اطلاعاتی که تیم اسنپ در اختیار دی‌ام‌برد قرار داده، سرویس اعتبار اقساطی اسنپ‌پی در حال حاضر دارای سقف اعتبار ۲۰ میلیون تومانی است که این سرویس تاکنون در دسترس بیش از ۱۲ میلیون کاربر قرار گرفته است و نکته مهم‌تر اینکه در سال گذشته و در مجموعه‌ گروه اسنپ، سفارش‌های موفق اسنپ‌پی  این خدمات ۸۰۰ درصد رشد را تجربه کرده است.

گزارش عملکرد ۱۴۰۲ اسنپ را بخوانید.

پر طرفدارترین سرویس‌های اسنپ کدام است؟

در سال ۱۴۰۲ از میان تمام خدمات اسنپ، پنج سرویس بیش‌ترین رشد بر اساس تعداد سفارش را ثبت کردند.

سرویس سوپرمارکت اسنپ با ۴۰ درصد رشد در جایگاه پنجم، سرویس قطار اسنپ با ۷۲ درصد رشد در جایگاه چهارم، سرویس اتوبوس با ۱۰۳ درصد رشد در جایگاه سوم، فروشگاه با ۱۸۸ درصد رشد در جایگاه دوم و سرویس اعتباری اسنپ با ۷۹۶ درصد رشد در سال ۱۴۰۲ در جایگاه اول این جدول قرار گرفته است.

نکته‌ایی که در نمودار بالا قابل توجه است استقبال کاربران از سرویس اعتبار اقساطی است. در نمودار زیر هم میبینیم که این سرویس نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰۰٪ رشد را تجربه کرده است.

آمار دیگری که در گزارش سال گروه اسنپ و دربخش داده‌های اسنپ‌پی منتشر شده نشان اسنپ در اختیار دی‌ام‌برد قرار داده نشان می‌دهد میزان رشد مبلغ سفارش‌ها با سرویس اعتبار اقساطی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۱۷۵ درصد رشد داشته است.

مطالعه بیشتر: گزارش کمپین جدید اسنپ‌پی با بهره‌گیری از مدل جهانی BNPL؛ «از ساعت تا سرخ‌کن، الان بخر، بعدا پرداخت کن»

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین