گزارش سال 1399 صنعت اپها و بازیهای موبایلی توسط کافه بازار
فهرست مطلب
بازار، گزارش صنعت برنامهها و بازیهای موبایل ایران در سال ۱۳۹۹ را با هدف ساختن تصویر روشنتر از صنعت برنامهها و بازیهای موبایلی تدوین کرده است. بر اساس این گزارش در انتهای سال ۱۳۹۹، بازار به عنوان بستر توزیع و پخش برنامه، بـــازی و ویدیو
- بیـش از ۴۴ میلیون نصب فعال داشته است
- کاربران بازار در طول یکسال ۱٫۶ میلیارد بار برنامه و بازی دانلود یا بروزرســانی کردهاند
- کسب بیش از ٢٨٠ میلیارد تومـان درآمد برای توســـعهدهندههای بازی و برنامه، که این میزان در مقایسه با سال ۱۳۹۸، ۴۸ درصد افزایش داشته است
بـازار در کنار انتشار این گزارش، با راهاندازی وبســـایت بینش بـــازار شاخصهای صنعـــت و رونـد تغییـر آن را برای تمام بازیگران صنعت برنامههای موبایلی در دسترس قرار داده تا بتوانند با آگاهی عمیقتر و شناخت بهتر از گذشـته تصمیمات درستتری برای دستیابی به آیندهای روشنتر بگیرند.
ما در این مطلب نکات مهم و برگزیده این گزارش را از نگاه دیجیتال مارکتینگ برای شما مخاطبین دیام برد آوردهایم تا ببنیم اندازهها، رشدها و روندها در سالی که گذشت برای این صنعت چگونه بوده است.
بازار در یک نگاه
بازار در سال ۱۳۹۹
نصب فعال و کاربر ثبتنامی بازار
تعداد نصب فعال
در سال ۱۳۹۹ تعداد کل نصب فعال بازار به بیش از ۴۴ میلیون رسید. بازار در این مدت نســـبت به سال گذشته بیش از ۷ درصد رشد داشته است.
تعداد کاربر ثبتنامی
در ســـال ۱۳۹۹ بـــا ثبتنام بیش از ۶٫۷ میلیون کاربر جدید، کل کاربران ثبتنامی بـــازار از مرز ۵١ میلیون گذشت.
درآمد توسعهدهندگان
در ســـال ٩٩، درآمد توسـعهدهندگان نسبت به سال قبل ۴٨ درصد رشد داشته اســـت. از طرفی دیگر سال ٩٩ را میتوان سال رشد تعداد تراکنش در صنعت محصولات دیجیتال نامید، به طوری که از کل ۱۱۷ میلیون تراکنش موفق انجام شده در طول عمر بازار، ۲۷/۱ میلیون تراکنش در سال ٩٩ انجام شده است (۱۳٪ رشد تعداد تراکنش نسبت به سال قبل). این تعداد تراکنش توسط ۳/۷۳ میلیون خریدار صورت گرفته است.
توزیع درآمد توسعهدهندگان در کشور
٪۸۸ درصد درآمد کل توسعهدهندگان در اختیار توسعهدهندگان استان تهران اســـت. استان خراسان رضوی با ۵٪ در جایگاه دوم قرار دارد و سایر استانها در مجموع فقط ۷٪ درآمد را دارند.
تعداد تراکنش موفق
در سال ۹۹، تعداد ۲۷/۱ میلیون تراکتش انجام شده است که ۱۳٪ نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
توزیع خریداران در کشور
بیش از نیمی از خریداران از سه استان تهران، آذربایجان غربی و خراسان رضوی هستند. ٣٢ درصد خریداران محتوای دیجیتـــال در استان تهران هستند. خراسان شمالی کمترین خرید محتوای دیجیتال را داشته است.
روند نصب و بروزرسانی برنامه و بازی
تعداد نصب و بروزرسانی در بازار در سال ۹۹، ۱/۶۷ میلیارد بار بوده است که ۱۶۲ میلیون بار آن در بهمن ماه سال ۹۹ اتفاق افتاده است!
تعداد و روند ماهانه جستجو
جستجو در بازار یکی از مهمترین روش های پیدا کردن برنامه و بازی دلخواه است. بازار با بهبود الگوریتمهای جستجو، سعی در بهبود نتایج نمایش داده شده به کاربران دارد.
تعداد کل جستجوی انجام شده در بازار در سال گذشته ۲/۸ میلیارد بار بوده است.
عبارت و برندهای پرجستجو در بازار
در این جدول عبارت و برند پرجستجو در هر ماه نمایش داده شده است. جستجوی پیام رسانهای شناخته شده در کنار بازی ویژگی مهم عادت کاربران در جستجو است.
در بین بیشترین جستجوهای یک عبارت یا برند، کلمه اینستاگرام و بازی بیشترین تعداد جستجو را داشتهاند.
بیشترین و کمترین رشد در نصب فعال دستههای برنامه
در انتهای سال ۱۳۹۹، دستههای ابزارها، شبکههای اجتماعی، عکاس و موسیقی، بیشترین تعداد نصب فعال را داشتهاند. دستههای کودک، ورزشی و آب و هوا، کمترین نصب را داشتهاند؛ گرچه این سه دسته نسبت به سال پیش رشد داشتهاند. بیشترین میزان رشد نسب فعال را زمینههای آموزش، سبک زندگی و کودک داشته است.
بیش از یک میلیارد نصب و بروزرسانی برنامهها
کاربران بازار در سال ۱۳۹۹، بیش از یک میلیارد برنامـــه، نصب و بروزرسانی کردهاند. از یک میلیارد نصب و بروزرسانی، ۷۰۰ میلیون آن برای نصب است. درصد قابل توجهی از این نصبها، مربوط به دستههای ابزارها و شبکههای اجتماعی بوده است.
بیش از ۶۷۰ میلیون بار نصب و بروزرسانی بازیها
کاربران بازار در سال ۱۳۹۹، بیش از ۶۷۰ میلیون بار بازی، نصب و بروزرسانی کردهاند که ۴۷۰ میلیون آن برای نصب اســـت. بیشترین نصب بازی برای دستههای اکشن، تفننی و امتیازی بوده است.
شما میتوانید فایل کامل این گزارش را از اینجا بخوانید.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in