پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

گزارش CISION از وضعیت و تاثیر بیانیه خبری در دنیای PR

زهرا محبی زهرا محبی
1 تیر 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گزارش CISION از وضعیت و تاثیر بیانیه خبری در دنیای PR
زمان مطالعه: 3 دقیقه

 سایت CISION یکی از معتبرترین و تخصصی‌ترین منابع در حوزه ارتباطات، روابط عمومی و مدیریت ارتباط رسانه‌هاست که صاحب پایگاه داده‌ای با بیش از 1.1 میلیارد اینفلوئنسر است. این سایت گزارشی منتشر کرده است که در آن وضعیت و اثرگذاری بیانیه‌های خبری را در دنیای روابط عمومی بررسی کرده است. بیانیه خبری یکی از مرسوم‌ترين روش‌ها برای شرکت‌ها و بیزنس‌هاست تا بتوانند به واسطه روابط عمومی، تغییرات، خط مشی‌ها و تصمیمات جدید خود را به جهان بیرون مخابره کنند.

گزارش CISION در بطن خود به چالش‌های اصلی برندها در انتشار بیانیه‌های خبری، تعداد بیانیه خبری منتشرشده در سال به طور متوسط و اهدافی که یک کمپین رسانه‌ای دنبال می‌کند. ما در این مطلب دی‌ام برد از نگاه دیجیتال مارکتینگ و رسانه، چکیده‌ای از بخش‌های مهم گزارش CISION را در خصوص بیانیه‌های خبری و اهمیت آن برگزیده‌ایم و برای شما آماده کردیم که در ادامه خواهید دید. گزارش کامل را می‌توانید از اینجا بخوانید.

تعداد بیانیه خبری منتشرشده در سال

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای سنجش اهمیت بیانیه خبری، بررسی تعداد آن‌هاست. گزارش CISION با بررسی بیش از 100,000 بیانیه خبری که در سال 2020 منتشر شده بودند، هم به لحاظ کیفیت، هم به لحاظ اهداف و نیات و هم به لحاظ تعداد این ابزار مهم روابط عمومی را بررسی کردند.

روابط عمومی

درصد بسیار کمی از برندها و شرکت‌ها بوده‌اند که بیش از 100 بیانیه خبری در سال منتشر کرده‌اند! طبق اطلاعات جمع‌آوری‌شده، 41 درصد از شرکت‌ها و برندها در سال، کمتر از 5 بیانیه خبری و 25 درصد از شرکت‌ها و برندها بین 10 تا 24 بیانیه خبری منتشر می‌کنند.

بخوانید  امتیاز Google Page Speed با لایت‌هاوس ۸ آپدیت شد.

چالش اصلی بیزنس‌ها در انتشار اخبار

در رساندن اخبار مختلف مرتبط با کسب‌وکار به دست مردم، می‌تواند چالش‌های زیادی وجود داشته باشد و نگرانی‌هایی را برای کسب‌وکارها به وجود بیاورد. به داده‌های زیر نگاه کنید.

بیانیه خبری

بیشترین چالش‌هایی که در خصوص انتشار اخبار و بیانیه‌های خبری برای کسب‌وکارها وجود دارد، به «مخاطب درست» مرتبط می‌شود. 42 درصد از کسب‌وکارها اعلام کرده‌اند که دغدغه اصلی آن‌ها به هنگام انتشار اخبارشان در رسانه‌ها این است که آیا این اخبار به گوش اشخص درستی می‌رسد یا نه. دغدغه‌ بعدی درباره چگونگی متمایز کردن یک خبر از دیگر خبرها بود که درون 36 درصد از کسب‌وکارها وجود داشت.

اهداف کمپین‌های رسانه‌ای

کمپین‌های رسانه‌ای عمدتا یک هدف مشخص و همیشگی ندارند و می‌توانند بسته به اینکه بیزنس در چه جایی ایستاده است و در چه وضعی به سر می‌برد، شکل‌ها و اهداف متفاوتی بگیرد.

«بهبود آگاهی از برند و محصول» پررنگ‌ترین و پرتکرارترین هدف برای اجرا کردن کمپین‌های رسانه‌ای است و 68 درصد از بیزنس‌ها هم همین نظر را داشته‌اند. هدف‌های بعدی به ترتیب «ارتقا جایگاه برند در اذهان عمومی»، «بهبود روابط با خبرنگاران و اهالی رسانه»، «جذب مشتری» و «سایر» بوده‌اند.

تمرکز آینده شرکت‌ها در انتشار اخبار و بیانیه خبری

با توجه به این اطلاعات، سایت CISION از شرکت‌ها درباره تمرکز آینده‌شان در خصوص بیانیه‌های خبری پرسید.

بیانیه خبری

68 درصد از برندها هدف اصلی خود را در آینده از انتشار بیانیه خبری و اخبار «انتشار اخبار برند» اعلام کردند. جالب است که در وهله بعد «انتشار محتواهایی در خصوص پیشرو بودن سازمان مبتنی بر داده‌ها و نکات اصلی سازمان» هدف اصلی بیانیه‌های خبری در برنامه‌های آینده سازمان‌هاست.

بخوانید  سرمایه‌گذاری تازهٔ یکتاونچرز؛ سی‌آرام آسانیتو به گروه یکتانت پیوست

گزارش کامل را می‌توانید از اینجا بخوانید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین