گزارش کمپین دیجیفای کلیک؛ صنف پوشاک، بیشترین سهم از وبسایتهای دیجیفای را دارند
فهرست مطلب
دیجیفای یک سامانه برای ساختن سایت فروشگاهی است که کسبوکارها میتوانند به کمک آن، برای خود یک سایت بسازند، آن را سئو کند و با تبلیغات مختلف، مخاطب جذب کند. دیجیفای به عنوان یکی از زیرمجموعههای گروه دیجیکالا، مدت دو سال است که فعالیت خود را در صنعت تجارت الکترونیک شروع کرده است.
سامانه دیجیفای گزارش کمپین «دیجیفای کلیک» را منتشر کرده است و در آن به بررسی چرایی این کمپین، هدفهایی که اجرای کمپین دنبال کرده است و دستاوردهای آن پرداخته است.
در ادامه بخشهایی از این گزارش را میخوانیم. درصورت تمایل نسخه کامل گزارش را میتوانید از این لینک مطالعه کنید.
کمپین دیجیفای کلیک؛ از استراتژی تا اجرا
در گزارش از دلایل ایجاد و تولد این کمپین میخوانیم:
«یکی از موانع اصلی کسبوکارها برای ساختن وبسایت، هزینههای اولیه آن در مرحلهی اول، و پیچیدگی فرآیند ساخت، در مرحلهی دوم بود. برای رفع این موانع، تیم محصول دیجیفای دستبهکار شد و با ایجاد تغییراتی در محصول فروشگاهساز، ساختن سایت با دیجیفای کاملا رایگان شد. بهعلاوه، فرآیند ساخت سایت که در ذهن همه بسیار پیچیده و طولانی است، به یک مسیر با ۶ قدم ساده تبدیل شد که همه میتوانستد آن را انجام دهند. همین سادگی و سرعت بود که ایدهی کلیک را به ذهنمان آورد. انگار مخاطب میتواند فقط با یک کلیک، که هم سریع است و هم رایگان، سایت خود را بسازد. اینطور بود که محصول جدید دیجیفای به نام کلیک زاده شد.»
پیام کمپین؛ «خرجش فقط یک کلیکه»
دیجیفای پیرامون چرایی انتخاب پیام کمپین در گزارش توضیح داده است: «در قدم بعدی باید پیام کمپین را انتخاب میکردیم. همانطور که گفتیم دیجیفای کلیک دو ویژگی کلیدی داشت: رایگان و سریع. با در نظر گرفتن این دو ویژگی، تصمیم گرفتیم در پیامی که به مخاطبان انتقال میدهیم، بگوییم که ساختن سایت بدون هیچ هزینه اولیه و کاملا رایگان انجام میشود و سرعت رسیدن به آن هم بالاست و انگار با یک کلیک به آن میرسید. با این پیام، شعار کمپین را هم انتخاب کردیم: «خرجش فقط یه کلیکه!» بعد از انتخاب پیام و شعار کمپین، باید کانالهای تبلیغاتی را انتخاب میکردیم. در قسمت پرفورمنس مارکتینگ کانالهای پیامکی، بنری، گوگلادز و VOD را در نظر گرفتیم. در قسمت شبکههای اجتماعی، دو ویدیوی پرمخاطب تولید کردیم و همچنین، انواع تبلیغات مختلف را در اینستاگرام اجرا کردیم. بهعلاوه در قسمت PR، پخش رپورتاژ خبری در خبرگزاریهای معتبر را در نظر گرفتیم. از دو کانال اول انتظار جذب کاربر را داشتیم و هدفمان را روی آن تنظیم کردیم. اما از کانال PR صرفا انتظار آگاهیبخشی داشتیم و هدف روی جذب کاربر از این طریق وجود نداشت.»
دیجیفای در این گزارش آورده است هدف این مجموعه جذب ۳۰٬۵۰۰ کاربر بود که در نهایت به جذب ۵۸٬۸۱۲ کاربر منتج شد و در این کمپین به ۱۹۲.۸٪ هدف خود رسیده است.
پیشتازی تبلیغات دیسپلی و رقابت سنگین تبلیغات پیامکی و شبکههای اجتماعی در جذب کاربر
بررسی کانال شبکههای اجتماعی
برای اینستاگرام، دو ویدیو با محوریت معرفی دیجیفای کلیک به مخاطبان ساخته شد. یکی از این ویدیوها با همکاری و اجرای ۴ اینفلوئنسر معروف حوزهی تکنولوژی انجام شد و ویدیوی دیگر بهصورت سفارشی بهدست یکی از استودیوهای ساخت ویدیو ساخته و اجرا شد.
در گزارش آمده است علاوه بر ساختن دو ویدیو، انواع مختلف تبلیغات رایج در فضای اینستاگرام هم برای دیجیفای کلیک اجرا شده است. در مجموع، ۲۸ درصد از کل کاربران را از این طریق جذب شدهاند و ۱۶٬۹۲۵ کاربر از طریق تبلیغات اینستاگرام در دیجیفای ثبتنام کردند.
بررسی کانال پیامک
برای تبلیغات پیامکی دیجیفای کلیک، از منابع مختلفی استفاده شده و یکی از قویترین کانالهای تبلیغاتی بوده. ۲۶درصد از کل کاربران از طریق این کانال جذب شدند. ۱۷۰٬۰۰۰ نفر روی لینک داخل پیامکها کلیک کردند.
بررسی کانال دیسپلی
برای تبلیغات دیسپلی دیجیفای کلیک، از پلتفرمهای مختلفی استفاده شده و انواع تبلیغات بنری، همسان، ویدیویی، پوش وب، این اپ و … اجرا شده است. این کانال قویترین کانال تبلیغاتی دیجیفای بود. ۳۴ درصد از کل کاربران از طریق این کانال جذب شدند اما کاربران این کانال نسبت به بقیه کانالها، کیفیت بالایی نداشتند. مجموعا ۲۵۲٬۶۳۲ نفر روی بنرها کلیک کردند.
روایتهایی از آمار این کمپین
۱۰ دی ماه روز طلایی دیجیفای کلیک: ثبت رکورد ثبتنام را با جذب ۱٬۹۳۰ کاربر و ثبت رکورد ساخت سایت با تکمیل ۲۸۳ سایت.
پرطرفدارترین ساعت روز برای ساخت سایت: ۷ عصر
آقایان پیشتاز ساختن سایت با دیجیفای کلیک؛ نسبت درصد ۶۰ به ۴۰ آقایان نسبت به خانمها در ساختن سایت با دیجیفای کلیک
تهرانیها بیشتر از بقیه شهرها سایت ساختند؛ در لیست شهرهایی که بیشترین سایت را با دیجیفای کلیک ساختهاند تهران در رتبه اول گزارش شده است، پس از آن به ترتیب شهرهای مشهد، کرج، اصفهان و شیراز رتبه دارند.
اکثر کاربران دیجیفای با موبایل سایت خودشان را ساختند؛ ۹۱٪ کاربران برای ساخت سایت از موبایل و ۹٪. از دسکتاپ استفاده کردهاند.
تفکیک کاربران به تفکیک صنف فعالیت آنها؛ صنف پوشاک با ۱۴٪ در صدر اصناف
میتوانید برای مطالعه نسخه کامل گزارش از این لینک استفاده کنید.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in