گزارش دیتاک از عملکرد تلبلیغات تلگرامی برندهای ایرانی در آذرماه؛ باخت سنگین یلدا به بلکفرایدی
سهم فضای مجازی و شبکههای اجتماعی در تبلیغات کسبوکارها قابل چشمپوشی نیست و بر اساس همین موضوع پلتفرم دیتاک تحلیل و بررسیای داشته به رفتار کسبوکارهای ایرانی در این فضا و پیرو آن گزارشی منتشر کرده است که در ادامه میخوانیم.
این گزارش توسط دیتاک تهیه شده است و بر مبنای بیش از ۶۰ میلیون کلانداده رسانهها و شبکههای اجتماعی و با تمرکز بر تبلیغات برندها در این فضا است.
همچنین این مجموعه اعلام کرده است این نمونه گزارش به تازگی و از بستر تلگرام شروع شده و دیتاک قصد دارد در ماههای آتی، گزارش را جامعتر کرده و تبلیغات بسترهای اینستاگرام و توییتر را نیز به آن اضافه کند.
مقایسه کمپینهای بلک فرایدی و یلدا در تلگرام
کاهش تعداد پست و بازدید محتوای یلدایی کسبوکارها نسبت به بلکفرایدی
- تبلیغات کسبوکارها تقریبا ۱٪ بازدید تلگرام فارسی است.
- بخش زیادی از این پستها مربوط به کسبوکارهای کوچک و فروشگاهی است.
- این پستها لزوما تبلیغاتی نبوده و ممکن است محتوای کانال برندها باشند.
- کسبوکارهای ایرانی استقبال کمتری از یلدا کردند. پی در پی بودن مناسبتهای بلکفرایدی و یلدا، باعث کاهش فعالیت و کمپینها و در نتیجه بازدید پستهای برندهای ایرانی در یلدا شده است.
انواع دستهبندی کانالهای تلگرامی چه سهمی از تبلیغات برندها را به خود اختصاص دادهاند؟
- بیشترین بازدید تک پست تبلیغاتی در ماه گذشته مربوط به کانال ورزشی varzesh3 است.
- کانالهای خبری، اولویت برندها در تبلیغات است و به طور میانگین ۵۷٪ بازدید بیشتری نیز داشتهاند.
تعطیلات بازار تبلیغات تلگرامی را کساد کرده است
- تعداد پست برندها نسبت به بازه زمانی مشابه سال پیش (منتهی به شب یلدا) ۷۳٪ افزایش یافته است.
تبلیغات برندها از چند روز پیش از یلدا آغاز شد؟
پربازدیدترین تبلیغ آذر ماه را کدام برندها منتشر کردهاند؟
CTA برندها در تبلیفات چیست؟
محتوای کمپینهای تبلیغاتی برندها با چه فرمتی منتشر شدهاند؟
خوشحال میشویم اگر نظرات خود را درباره گزارش با ما در میان بگذارید.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in