پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

راه‌اندازی اولین پلتفرم افیلیت مارکتینگ مستقل در ایران

زهرا قنبری زهرا قنبری
20 مرداد 1399
زمان مطالعه: 4 دقیقه
راه‌اندازی اولین پلتفرم افیلیت مارکتینگ مستقل در ایران
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آژانس تبلیغات دیجیتال دیما از راه‌اندازی اولین پلتفرم افیلیت مارکتینگ مستقل در ایران خبر داد

به گفته روابط عمومی آژانس تبلیغات دیجیتال دیما، این پلتفرم کاملاً سلف‌سرویس و هوشمند است که توسط تیم فنی دیما طراحی و پیاده‌سازی شده است.

افیلیت یا مارکتینگ همکاری در فروش چیست؟

افیلیت مارکتینگ شکلی از تبلیغات نتیجه‌محور است که در آن شرکت‌ها (برند یا فروشنده) به ناشران برای فروش، ایجاد فرصت‌های فروش (لید)، نصب یا کاربر اپلیکیشن و … پول پرداخت می‌کنند. ناشرانی که در این نوع تبلیغات شرکت می‌کنند، همکاران فروش نام دارند و کمیسیون مشخصی برای به سرانجام رساندن یک اقدام از جانب مشتری دریافت می‌کنند. در تصویر زیر نحوه‌ی کارکرد پلتفرم افیلیت مارکتینگ دیما به شکلی ساده نمایش داده شده است.

به عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان بازاریابی و تبلیغات، افیلیت مارکتینگ موج بعدی تبلیغات دیجیتال در ایران است. این روش تبلیغاتی که بر مبنای سود دوطرفه‌ی برندها و ناشران (اجراکنندگان تبلیغات) طراحی شده، در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی در جهان بازاریابی به دست آورده است. به گفته‌ی بیزینس اینسایدر، در حال حاضر به طور تقریبی ۱۵ درصد از کل درآمد تجارت الکترونیک جهان از طریق افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش به دست می‌آید.

راه‌اندازی اولین پلتفرم افیلیت مارکتینگ مستقل در ایران

به طور کلی در این سیستم سه نوع بازیگر وجود دارد:

  • برند یا تبلیغ‌دهنده:

    برندهایی که محصولات‌شان را به صورت آنلاین می‌فروشند، یا شرکت‌هایی که اپلیکیشن موبایلی دارند و می‌خواهند برای آن نصب یا کاربر بگیرند، اصلی‌ترین مخاطبان این روش بازاریابی هستند. در این روش تبلیغ‌دهندگان در پلتفرم افیلیت مارکتینگ دیما ثبت نام و پیشنهاد خود را روی سیستم ثبت می‌کنند. پلتفرم لینکی مخصوص به هر پیشنهاد تولید می‌کند که در اختیار ناشران قرار می‌گیرد.

  • ناشران دیجیتال یا اجراکنندگان تبلیغات:

کسانی که فضایی در وب دارند (نظیر وبسایت، بلاگ، اپلیکیشن، صفحات پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی و …)، طرف دیگر این سیستم هستند. این افراد با ثبت نام در پلتفرم افیلیت دیما پیشنهادهای مختلف ارائه‌شده از طرف برندها را می‌بینند و در صورتی که محصول یا اپلیکیشن مورد نظر با محتوای آن‌ها همخوانی داشته باشد، لینک آن را در فضای آنلاین خود قرار می‌دهند و اگر مخاطبانشان اقدام مورد نظر برند یا تبلیغ‌دهنده را انجام دهند، کمیسیون توافق‌شده را دریافت می‌کنند. این اقدام می‌تواند فروش محصول، نصب اپلیکیشن، ثبت نام در سامانه و … از طریق لینک مخصوص افیلیت یا همکار فروش باشد.

  • کارگزار یا پلتفرم افیلیت مارکتینگ:

فرایندی که شرح داده شد نیاز به یک بستر فنی دارد که هم قابلیت تولید لینک منحصربه‌فرد مخصوص هر محصول یا سرویس و هر ناشر را فراهم کند و هم امکان رهگیری اقدامات انجام‌شده توسط کاربران ناشر مورد نظر را داشته باشد. پلتفرم افیلیت مارکتینگ دیما کارگزار مطمئن و دقیقی است که ارتباط بین برندها و ناشران را برقرار می‌کند و به این ترتیب به آن‌ها این اجازه را می‌دهد که از طریق این همکاری درآمدهای خود را چند برابر کنند.

بازاریابی محتوایی (Content Marketing) چیست؟

مزایای پلتفرم افیلیت مارکتینگ دیما برای برندها

هدف برند چه فروش بیشتر محصول باشد و چه ترویج اپلیکیشن، دیما آن‌ها را با تعداد بیشماری از ناشران دیجیتال ارتباط می‌دهد تا تبلیغشان در پربازدیدترین و مرتبط‌ترین فضاهای تبلیغاتی نمایش داده شود. به این ترتیب حتی یک ریال از بودجه‌ی تبلیغاتی برندها به هدر نمی‌رود و هزینه تنها هنگامی پرداخت می‌شود که نتیجه‌ی مورد نظر برند از تبلیغات، حاصل شده باشد. این پلتفرم امکان اجرای انواع کمپین‌های دیجیتال از قبیل CPI؛ CPA؛ CPO و CPL را به صورت سلف‌سرویس و با هر بودجه‌ای به برندها می‌دهد. سایر مزایای این پلتفرم برای برندها به شرح زیر است:

  • ثبت نام رایگان
  • دسترسی یک‌جا به پربازدیدترین فضاهای نمایش و کاربران آنلاین
  • تبلیغات هدفمند و هوشمند به دلیل شناسایی مخاطب درست
  • پرداخت هزینه فقط برای نتیجه‌ی دلخواه
  • مدیریت سلف‌سرویس کمپین‌ها
  • بهینه‌سازی و تحلیل نتایج کمپین
  • پشتیبانی قوی و ۲۴ ساعته

مزایای پلتفرم افیلیت مارکتینگ دیما برای ناشران

کسب درآمد بیشتر از تبلیغات دغدغه‌ی تمام ناشران دیجیتال است، اما از طرف دیگر بستن قرارداد و مذاکره بر سر تبلیغات فرایندی وقت‌گیر و پردردسر است که تمرکز ناشران را بر تولید محتوا و توسعه‌ی پلتفرم‌هایشان از بین می‌برد. با ثبت‌نام در پلتفرم افیلیت مارکتینگ دیما، ناشران می‌توانند به تعداد زیادی از تبلیغ‌دهندگان دسترسی داشته باشند و نگران دریافت حق‌الزحمه‌ی تبلیغات نباشند. برخی از مزایای دیگر پلتفرم افیلیت مارکتینگ دیما برای ناشران عبارتند از:

  • ثبت نام رایگان
  • تبلیغات دائمی و درآمد پایدار
  • پرداخت بالاترین کمیسیون برای همکاری
  • تسویه حساب به‌موقع و منظم
  • حفاظت در مقابل جریمه‌های گوگل
  • پشتیبانی قوی و ۲۴ ساعته

ارائه‌ی پلتفرم به صورت وایت‌لیبل و SaaS

اگر سازمانی شبکه‌ای از اینفلوئنسرها یا همکاران فروش داشته باشد که بخواهد به صورت انحصاری اما اتوماتیک سیستم همکاری در فروش را با آن‌ها اجرا کند، آژانس تبلیغات دیجیتال دیما خدمات خود را به صورت پلتفرم سفارشی‌سازی شده انحصاراً برای آن برند ارائه می‌دهد. بسیاری از شرکت‌های فروش اینترنتی از جمله آمازون به صورت وسیع از این روش استفاده می‌کنند و فروش خود را افزایش می‌دهند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این روش بازاریابی می‌توانید با کارشناسان آژانس تبلیغات دیجیتال دیما در ارتباط باشید.

بخوانید  دیما برگزار می‌کند: «وبینار رایگان بررسی تبلیغات نصب اپلیکیشن در کافه بازار»
پاکت
به اشتراک بگذارید:
زهرا قنبری
زهرا قنبری
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین