گزارش نشست خبری دیجیفای | دیجیفای به بازار کسبوکارهای اینترنتی ورود میکند
صبح روز سهشنبه، 14 تیرماه 1401 نشست خبری«دیجیفای» با حضور مدیران این شرکت و نمایندگان رسانهها در محل هتل همای تهران برگزار شد. در این نشست، محمد فرخنژاد مدیرعامل دیجیفای، ندا گلشن معاونت محصول دیجیکالا، حسین خلیلی مدیر ارشد تکنولوژی دیجیفای و مهیار ابوترابی مدیر ارشد مارکتینگ دیجیفای و جمعی از سرمایهگذاران و هیئت مدیره دیجیفای حضور داشتند.
«دیجیفای» در این نشست از برنامههای آینده خود گفت و هدف اصلی خود را هموار کردن مسیر ورود کسبوکارهای سنتی به دنیای تجارت الکترونیکی اعلام کرد. محمد فرخنژاد، بنیانگذار و مدیرعامل دیجیفای در این نشست خبری، به تاریخچه فعالیت این شرکت پرداخت و گفت: «ایده این کار در انتهای سال 1394 با این سوال شکل گرفت که چرا فروشگاههای سطح شهر از سیستمهای وفادارسازی مشتریان و مزایای آن استفاده نمیکنند. با همین ایده در سال 95 تیم شکل گرفت و تصمیم گرفته شد که یک برنامه وفادارسازی مشتری برای کسبوکارهای سنتی ایجاد شود.»
وی افزود: «در قدم اول، محصولی با نام بونسکارت ایجاد شد و در سال 97 موفق به جذب سرمایه شدیم و در سال 98 موفق شدیم که شرکت را با درآمدهای خودش اداره کنیم. به واسطه بازخوردهایی که از پذیرندگان دریافت میکردیم، متوجه دو سوال نیاز اساسی آنها شدیم که عبارت بود از مشکلات اتصال به سیستمهای مختلف مانند حسابداری و فروش به صورت یکپارچه و همچنین امکان راهاندازی فروش آنلاین. برای پاسخ به این نیازها محصول بونس 360 را توسعه دادیم که شامل صندوق، فروشگاه آنلاین و باشگاه مشتریان میشد.»
مدیرعامل دیجیفای ادامه داد: «در سال 98 این محصول را با چند کسبوکار تست هم کردیم؛ اما آغاز همهگیری کرونا موجب رکود کسبوکارهای سطح شهر و در نتیجه افت درآمدهای ما شد. در عین حال کرونا موجب رشد فرهنگ خرید اینترنتی و حرکت پرشتاب کسبوکارها به سوی فروش آنلاین شد و ثابت کرد که جهتگیری ما درست بوده است. سپس دیجیکالا که اکوسیستم کاملی از خدمات قابل ارائه به فروشگاهها داشت، در آن زمان به دنبال راهکاری برای ورود به حوزه تجارت اجتماعی و حمایت از راهاندازی کسبوکارهای مستقل بود و به این ترتیب، روی شرکت ما سرمایهگذاری انجام داد و در انتهای سال 1400 با ریبرندینگ انجام شده، به عنوان عضوی از خانواده دیجیکالا، با نام جدید دیجیفای فعالیت خود را ادامه دادیم.»
فرخنژاد بیان کرد که تاکنون، بیش از 4 هزار پذیرنده در دیجیفای ثبتنام کردهند.
در ادامه این نشست مهیار ابوترابی، بنیانگذار و مدیر مارکتینگ دیجیفای گفت: «این شرکت برای تمامی کسبوکارهای کوچک و متوسطی که محصول یا خدمتی برای عرضه دارند، از یک مزون در اینستاگرام گرفته تا یک عطاری در بازار یا نخلستانی در جنوب، امکان داشتن یک فروشگاه آنلاین شخصی را فراهم میکند.» وی با تاکید بر اینکه دیجیفای رقیب سایر پلتفرمهای خردهفروشی آنلاین نیست، افزود: «ما به این پلتفرمها به عنوان ابزار مکمل خود نگاه میکنیم. به این ترتیب، فروشندگان کالا میتوانند علاوه بر سایت خودشان، در سایر پلتفرمها نیز حضور داشته باشند. دیجیفای راهکاری برای رفع دغدغههای اصلی فروشندگان و مشتریان، از جمله نیاز به درگاه پرداخت، تداخل فروش آنلاین و حضوری و همچنین موضوع اعتماد و طولانی بودن و شفاف نبودن پروسه خرید تا دریافت کالاست.«
به گفته ابوترابی، چیزی که دیجیفای را از سایر فروشگاهسازها متمایز میکند، داشتن سیستم یکپارچه است. او توضیح داد: «ما تمامی ابزارهای لازم یک کسبوکار برای مدیریت و توسعه را در اختیارش قرار میدهیم و در تمام این مسیر، از راهاندازی فروشگاه و رفع مشکلات پرداخت تا جذب مشتری در کنار و همراه پذیرندگان خواهیم بود. ما سعی میکنیم از تجربه و دانش دیجیکالا به عنوان سرآمد حوزه تجارت الکترونیک در ایران، به نفع کسبوکارهای خرد و مستقل بهره ببریم.»
وی با اشاره به اینکه بازخوردهای دریافتشده، حاکی از نیاز کسبوکارها به آموزش است، افزود: «برای رفع این نیاز، آکادمی دیجیفای را راهاندازی کردهایم که به برگزاری وبینارها و دورههای آموزشی مختلف میپردازد.»
در بخش دیگری از نشست، حسین خلیلی، یکی دیگر از بنیانگذاران و مدیر فنی دیجیفای ضمن اشاره به ویژگیهای این محصول گفت: «هماکنون محصولات و خدمات ما شامل فروشگاهساز، پنل مدیریتی، ماژولهای ارسال و پرداخت و باشگاه مشتریان است. در زمینه ارسال با دیجیاکسپرس و دو بازیگر بزرگ حوزه لجستیک برای ارسال به سراسر ایران همکاری داریم و در بخش پرداخت نیز علاوه بر همکاری با بانکها و PSPها، روشهایی مانند کارتبهکارت را هم در اختیار پذیرندگان قرار دادهایم.»
وی در ادامه گفت: «بخش مدیریت سفارشات محصول ما به فروشنده امکان میدهد که به سادگی وضعیت سفارش را بررسی کند و مشتری را نیز در جریان سفارش قرار بدهد. ماژولهای گزارشگیری ما به پذیرنده کمک میکند که روی وضعیت کسبوکارش اشراف داشته باشد و باشگاه مشتریان قدرتمند ما ارتباط پذیرنده و مشتریاناش را تقویت میکند. با استفاده از ماژول انبارداری مجازی، فروشنده قادر خواهد بود که آمار موجودی محصولات را در دسترس داشته باشد. همچنین امکان شخصیسازی فروشگاه و نسخه وب اپلیکیشن به پذیرنده امکان میدهد که بهراحتی از طریق گوشی تلفن همراه، کلیه فرآیندهای اساسی فروشگاه اینترنتی را مدیریت کند.»
خلیلی تاکید کرد: «تلاش ما این است که کاربر درگیر اموری مانند خرید هاست و ترافیک نباشد و امور فنی از دوش او برداشته شود. در آینده نیز زنجیره خدمات دیجیفای را تکمیلتر خواهیم کرد و گزینههای متنوعتری در اختیار پذیرندگان خواهیم گذاشت.»
فرخنژاد، مدیرعامل دیجیفای در تشریح چشمانداز دیجیفای گفت: «هدف ما این نیست که تمامی راهکارهای موجود برای پاسخگویی به نیازهای کسبوکارها را درون دیجیفای توسعه بدهیم. بلکه قصد داریم بستری آماده کنیم که تمامی سرویس دهندگان بتوانند در این بستر و از دورن پنل دیجیفای به پذیرندگان خدمت ارایه کنند.»
در بخش پایانی این نشست خبری نیز مدیران دیجیفای به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in
ییلیلیا
ادللللللللللتغبتغیتنبتبن
با تشکر از سایت خوبتون