مروری بر اولین گزارش سالانه دیجیپی: فراگیری مالی از نوع هوشمند
دو روز پیش، یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹، طی یک کنفرانس و نشست خبری مجازی اولین گزارش سالانه دیجیپی منتشر شد و مورد بررسی قرار گرفت. در این رویداد علاوه بر بررسی عملکرد و آمار رشد دیجی پی، قابلیت و امکانات این پلتفرم پرداخت بیشتر و بهتر از قبل معرفی شد. در ادامه مروری میکنیم بر مهمترین موارد و نکات ذکرشده در اولین گزارش سالانه دیجی پی و قابلیتهای پلتفرم فینتک (Fintech) را با دقت بیشتری بررسی میکنیم.
این رویداد با حضور همبنیانگذار دیجیکالا و مدیر عامل دیجی پی یعنی هومن امینی و حمید محمدی برگزار شد و حین بازگو کردن بخش به بخش گزارش دیجیپی، آنها امکانات و قابلیتهای این پلتفرم را معرفی میکردند. قبل از اینکه ما نیز به انجام این کار بپردازیم و مروری داشته باشیم بر گزارش مذکور، میبایست دیجی پی را به شما معرفی کنیم و بگوییم بهطور کلی از طریق آن میتوانید به چه امکاناتی دسترسی داشته باشید.
دیجی پی بهطور مختصر یک سوپراپلیکیشن و پلتفرم خدمات مالی است، جایی که شما در آن هر کار مالی داشته باشید بتوانید بدون نیاز به ترک کردن اپلیکیشن و پلتفرم دیجی پی و استفاده از سرویس دیگری، همه کارهایتان را انجام دهید. خدمات پرداخت اعتباری، خدمات پرداخت کیف پول، خرید نقدی و قسطی از فروشگاهها و غیره همگی در زیرمجموعه خدمات دیجیپی قرار میگیرند.
از نظر دور نماند که دیجی پی از سال ۱۳۹۷ فعالیتاش را به عنوان بازوی مالی فروشگاه دیجیکالا آغاز کرد و هماکنون بعد از دو سال تبدیل به پلتفرمی مستقل شده که میتواند به دیگر فروشگاهها و کسبوکارها نیز خدمات خود را ارائه دهد. در واقع اگر شما فروشنده کالا یا خدمات هستید، میتوانید با دیجیپی همکاری کنید و از مزایای این همکاری که در رویداد اولین گزارش سالانه دیجیپی ذکر شد، بهرهمند شوید.
قبل از اینکه بخواهیم مزایای همکاری با دیجی پی را در نقش یک فروشنده مرور کنیم، باید از مهمترین ویژگی این پلتفرم بگوییم که به مصرفکننده یا کاربر خود امتیاز میدهد. شما با هر پرداخت و خرید در دیجی پی کش بک (Cash Back) دریافت میکنید؛ یعنی میزانی از وجه پرداختیتان به حسابتان برمیگردد و جدای از این ویژگی، با هر چه پرداخت بیشتر و شرکت در بازیها و رویدادهای درون برنامهای دیجی پی امتیاز و هدیه نقدی دریافت میکنید.
دیجیپی یک ویژگی و قابلیت مشترک که هم کاربر تولیدکننده (فروشنده) و هم مصرفکننده از آن بهره میبرند نیز برای ارائه دارد و آن چیزی نیست جز امکان اخذ اعتبار و استفاده از آن جهت سفارش و ثبت خرید اقساطی. براساس اولین گزارش سالانه دیجی پی ، اعتبارسنجی و پروسه گرفتن وام دارای مراحل و بخشهای سنتی و دستوپاگیری (مثل داشتن یک تا چند ضامن) است که این پلتفرم در تلاش رفع آنهاست تا هر فردی که نیازمند اعتبار بود، راحتتر بتواند برای دریافت آن اقدام کند. براساس صحبتها در رویداد، تا سال ۱۴۰۱ روند اخذ اعتبار تسهیل میشود.
جدای از امکانات و ویژگیهای ذکرشده، شاید بتوان گفت جذابترین قابلیت این پلتفرم برای فروشندگان چیزی است که در تصویر زیر میتوانید مشاهدهاش کنید.
اگر شما بهعنوان فروشنده دیجی پی را به عنوان بازوی مالی خود انتخاب کنید، جدای از دریافت امکانات مختلف پرداخت هوشمند، با شروع یک همکاری دسترسی به چند درگاه پرداخت را برای فروشگاه خود و مشتریاناش فراهم کردهاید. جدای از این در اولین گزارش سالانه دیجی پی به امکانات پشتیبانی و تعامل مستقیم با کاربر این پلتفرم نیز اشاره شده است که در تصویر زیر نمونهای از آمار مرتبط با این بخش را میتوانید مشاهده کنید. از نظر دور نماند که به گفته مدیر عامل دیجیپی، این امکان تعامل مستقیم با کاربر باعث کاهش رکود نیز میشود.
در نهایت و در بخش آخر رویداد و اولین گزارش سالانه دیجیپی، به آینده راهگشای این پلتفرم و بهطور کلی صنعت فینتک اشاره شد. طبق آمار بازگوشده، فروشگاه دیجیکالا هماکنون بیش از ۱۰۰ هزار فروشنده فعال دارد و این مهم در کنار برنامههای آینده دیجی پی و اضافه شدن امکانات بیشتر به آن طی سالهای آتی، باعث شده تا هومن امینی و حمید محمدی بر این باور باشند که دیجی پی در آینده در مسیر فراگیری مالی قدم برمیدارد و تلاش میکند تا هوشمندانه این کار را انجام بدهد. به گفته آنها دیجیپی فقط یک پلتفرم پرداخت نیست و خدماتاش نیز صرفا به خدمات پرداختی و اعتباری خلاصه نمیشوند.
امیدواریم با خواندن این مطلب توانسته باشید از مهمترین نکات مارکتینگی رویداد گزارش سالانه دیجیپی باخبر بشوید.
برای خواندن آخرین اخبار و مقالات دیجیتال مارکتینگ همراه رسانه دی ام برد باشید..
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in