پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار مصاحبه‌ها

براساس گزارش کابینت از وضعیت سبد خرید مردم: مردم به خرید کالا با بسته‌بندی کوچک‌تر رو آورده‌اند

الهه صالحی الهه صالحی
11 مرداد 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
براساس گزارش کابینت از وضعیت سبد خرید مردم: مردم به خرید کالا با بسته‌بندی کوچک‌تر رو آورده‌اند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گزارش «در سبد خرید خانوار ایرانی چه خبر است» که توسط گروه dnaunion که در حوزه ارتباطات و خدمات بازاریابی تحقیقاتی فعالیت دارند، آماده شده، نشان می‌دهد که در یک سال گذشته متوسط قیمت خرید کاربران در هر سبد خود کاهش یافته است و به نظر می‌رسد که مردم برای پر کردن سبد خرید خود به کالاهای ارزان‌تر و با بسته بندی کوچک‌تر رو آورده‌اند.

به گزارش دی‌ام برد، ناصر پاشاپور نیکو، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره گروه dnaunion که در حوزه مارکتینگ، تبلیغات و تحقیقات فعالیت دارد، در رویداد رونمایی از گزارش سال خود با عنوان «در سبد خرید خانوار ایرانی چه خبر است» به تحلیل وضعیت سبد خانوار ایرانیان پرداخت و در این رابطه توضیح داد: «کابینت یک اپلیکیشن مارکت تکنولوژی بازاریابی است که با این هدف طراحی شده است که اطلاعات خرید خانوار را جمع آوری کند. چنین اطلاعاتی به فعالان حوزه مارکتینگ کمک می‌کند تا به اطلاعات مربوط به تغییرات در سبد خانوار و قدرت خرید مردم دسترسی پیدا کنند.»

به گفته مدیرعامل dnaunion این گزارش که از اطلاعات ۲۲۰۰ نفر  در فاصله زمانی بین ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ انجام شده است، نشان می‌دهد که متوسط قیمت خرید کاربران در هر سبد کاهش یافته است و این در حالی است که تعداد دفعات خرید مردم با افزایش مواجه شده است البته این به آن معناست که مردم محصولات ارزان قیمت با بسته‌بندی‌های کوچک‌تر را بیشتر خریداری کرده‌اند.»

پاشاپور نیکو با اشاره به اطلاعات این گزارش می‌گوید: «آمارهایی که ما به دست آوردیم نشام می‌دهد که در سه ماه گذشته تمایل مردم به خرید ساندویچ آماده ۴ درصد، کنسرو ۸ درصد، کیک و کلوچه و کره بادام زمینی ۳۹ درصد و سبزیجات بسته بندی و یخ زده ۴۶ درصد افزایش یافته است. البته در مواردی جایگزینی‌های نیز در اثر تغییر سبک زندگی به چشم می‌خورد. به طور مثال کره بادام زمینی جایگزین عسل شده است و اقبال نسبت به نوشیدنی‌های انرژی‌زا بیشتر و به خرید دوغ کمتر شده است.

به گفته او  در سال‌های آینده و با رشد تعداد کاربران این مجموعه، دامنه فعالیت گزارش‌دهی کابینت وارد کلان‌شهرهای دیگر نیز خواهد شد.

نسخه کامل این گزارش را در اینجا بخوانید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین