گزارش سالانه و فراز و فرودهای سال 99 ایسمینار
فهرست مطلب
ایسمینار که پلتفرم برگزاری رویدادهای زنده و آنلاین است، از سال ۱۳۹۲ برای برگزارکنندگان رویدادها بستری فراهم کرده است که بتوانند رویدادهای خود را برگزار کنند، آنها را مدیریت کنند و با امکاناتی که این پلتفرم در پنل برگزارکنندگان رویداد قرار داده است به بیشتر دیده شدن رویدادهای خود کمک کنند.
این پلتفرم گزارش عملکرد سال ۱۳۹۹ خود را به تازگی منتشر کرده است که در آن از تغییرات، رشد، فراز و فرودهایی که در سال گذشته داشته آمار و ارقامی ارائه کرده است. در این گزارش ما نکات مهم این گزارش برای مارکترها را برایتان آورده و تحلیل کردهایم.
سال ۹۹ بیش از ۲.۵ میلیون نفر از سایت بازدید کردند و پرترافیکترین روز سال قبل، 13 آذر (جشنواره سایبرماندی) بود که 4 برابر شلوغتر از روزهای دیگر سال بوده است.
تعداد کاربران ایسمینار در پنج سال گذشته، 100 برابر شده است. تا پایان سال 99، تعداد کل کاربران ایسمینار 350,000 نفر بوده است.
بیشترین کاربران ایسمینار را افراد بین ۲۵ تا ۳۵ سال تشکیل میدهند.
پراکندگی موضوعی وبینارهای برگزار شده در سال ۹۹ در ایسمینار
بیشترین وبینارهای برگزارشده توسعه فردی بوده. سپس کارآفرینی و در رده سوم بازاریابی با ۱۲درصد
نسبت به سالهای گذشته که نسبت کاربران مرد و زن ۷۰ بـه ۳۰ بـوده است در سال ۹۹ مشارکت بانـوان در قسمت کاربران افزایش قابل توجهی داشـته است. اما در قسمت اساتید میزان مشارکت آقایان بیشتر بوده است.
سـهم مشارکت مردان و زنان در موضوعات مختلـف متفـاوت بـوده است. مردان بیشـتر وبینارهای حوزه مالی و سرمایهگذاری، فنـاوری و استارتاپی و کارآفرینی شرکت کردهاند و زنان بیشتر در وبینارهای روانشناسی، پزشکی و سلامت و زبانهای خارجی حضـور داشـتند.
مدرسان مرد بیشتر در حوزههای مالی و سرمایهگذاری، فنی و مهندسی و استارتاپی و کارآفرینی و مدرسان زن بیشـتر در حوزههای روانشناسی، هنری، پزشکی و سلامت وبینار برگزار کردهاند.
پر ثبتنامترین وبینارها
- رویداد آنلاین ویژن
برگزارکننده: ژاکت، مدرسین: رضا شیرازی مفرد، حامد زمانی و… - وبینار استراتژی پولساز در اینستاگرام
برگزارکننده ومدرس: حمید صباغی - وبینار قراردادهای سئو برای مدیران
برگزارکننده: دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، مدرس: عادل طالبی - وبینار آموزش گوگل آنالیتیکس4 GA4 «آپدیت 2020»
برگزارکننده: شاهراه دیجیتال و آنالیتیپس، مدرس: افشین زندی - وبینار سئو آنچه که هست، آنچه که نیست!
برگزارکننده: نشر برآیند، مدرس: عادل طالبی - وبینار نجات کسبوکار – فروش 5 برابری
برگزارکننده: ژاکت، مدرسین: امید پیردهی و وحید بهرامیان - وبینا ر Parallel Scope
برگزارکننده: دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، مدرس: عادل طالبی - وبینار 29 ایده برای ساخت استوریهای پولساز
برگزارکننده و مدرس: حمید صباغی - وبینار شخصیت شناسی DISC در روابط و مذاکرات
برگزارکننده: آکادمی استاد جمال قمری، مدرس: جمال قمری - وبینار دیجیتال مارکتینگ، بایدها و نبایدها
برگزارکننده: ویدان و دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، مدرس: عادل طالبی
پرفروشترین فیلم ضبط شده وبینارها
- وبینار سئو و معماری محتوایی سایت (قسمت اول:جلسه عملی ایجاد شبکه و کلاسترهای محتوایی)
برگزارکننده:ModirTv، مدرس:بابک بنیادی - دوره جامع تدوین برنامه بازاریابی (MarketingPlan)
برگزارکننده و مدرس: علیجاه شهربانویی - وبینار افیلیت مارکتینگ (مطالعه موردی در دیجیکالا)
برگزارکننده:پرفورمنس مارکتینگ، مدرس: مهدی معظمی
وبینارهای رایگان در حوزههای بازاریابی، استارتاپی و کارآفرینی، مالی و سرمایهگذاری و مهاجرت بیشترین میزان ثبتنامی را داشتهاند. همچنین وبینارهای غیر رایگان (پولی) در حوزههای عمومی، سینما، پزشکی و سلامت و تحصیلی بیشترین میزان ثبتنامی را از آن خود کردهاند.
میانگین ثبتنامی در وبینارهای رایگان بر اساس دستهبندی
میانگین ثبتنامی وبینارهای غیر رایگان بر اساس دستهبندی
تعداد کل وبینارهای استارتاپی برگزار شده 858 وبینار بوده است، نرخ تبدیل بازدید به ثبتنامی برای وبینارهای رایگان استارتاپی 14 درصد بوده است و در کنار آن تعداد کل وبینارهای برگزار شده در حوزه بازاریابی 816 وبینار بوده است که نرخ تبدیل بازدید به ثبت نامی برای وبینارهای رایگان بازاریابی 15 درصد گزارش شده است.
پرترافیکترین روزها و ساعات وبینارها
پرترافیکترین روزهای هفته سهشنبه و چهارشنبه بین ساعت ۱۸ الی ۲۰ بوده است.
پراکندگی وبینارها بر اساس مدت زمان وبینار
بیشترین میزان وبینارها بین ۱ تا ۲ ساعت به طول انجامیده است.
برای مطالعه بیشتر میتوانید فایل این گزارش را از اینجا دریافت کنید.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in
درود نتایج آماری از وبینارهای ایسمینار جالب بود ممنون