پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

۵ اینسایت جدید گوگل، در پاسخ به ۵ سوال رایج در مورد Google News!

مرجان عبدی مرجان عبدی
29 تیر 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه
۵ اینسایت جدید گوگل، در پاسخ به ۵ سوال رایج در مورد Google News!
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل  ۵ اینسایت جدید منتشر کرده و به سوالات رایج صاحبین سایت‌ها در مورد نحوه نمایش خبرها در گوگل‌نیوز و جست‌وجوی گوگل پاسخ داده است.

در یک پست بلاگ گوگل این سوالات را منتشر کرده که به شرح زیر است:

  • خبرها در کجا و کدام بخش گوگل نمایش داده می‌شوند؟
  • آیا سایت من شرایط نمایش در گوگل را دارد؟
  • چگونه می‌توان متوجه شد آیا سایت ما ظاهر می‌شود یا خیر؟
  • چه کارهایی برای بهبود نمایش سایت خود انجام دهیم تا سایت ما بهتر نمایش داده شود؟
  • با وجود پیروی از تمام قوانین گوگل، چرا سایت ما هنوز نمایش داده نمی‌شود؟

پاسخ‌های مختصری که گوگل به این سوالات داده است:

مکان‌های نمایش خبرها

  • Google News (برای مطالعه بیشتر راجع به google news اینجا کلیک کنید)
  • Google Search
  • Google Assistant
  • YouTube
  • Discover

گوگل‌نیوز که هم می‌توان از اپلیکیشن موبایل به آن دسترسی داشت و هم به آدرس news.google.com مراجعه کرد، ۲ شیوه برای نمایش خبرها دارد:
قسمت For You : برای نمایش خبرهایی که بر ساس جستجوهای اخیر شما و علایقتان برای شما نمایش می‌دهد.
قسمت Headlines :  مجموعه‌ایی از خبرهای یکسان که در یک منطقه جغرافیایی خاص برای تمامی افراد نمایش داده می‌شود.

گوگل

سایت من در جایی که گوگل خبرها را نمایش می‌دهد می‌تواند ظاهر شود؟

سایت شما با داشتن شرایط زیر به صورت اتوماتیک در Google News قرار می‌گیرد:

  • علاوه بر داشتن اعتبار و تخصصی بودن سایت، داشتن authority بالا
  • پوشش دادن منظم اخبار و محتوای مرتبط
  • منطبق بودن با قوانین Google News

چگونه می‌توان متوجه شد آیا سایت ما ظاهر می‌شود یا خیر؟

بهترین راه برای آگاه شدن از این مساله برای صاحبین سایت‌ها مراجعه به گزارش عملکرد سرچ کنسول است که می‌توانند به طور خاص گزارشات Google News و Google Search را ببینند.

چه کارهایی می‌توان برای بهبود نمایش سایت خود انجام داد؟

هنگامی که گوگل محتوایی را شناسایی می‌کند که برای نمایش داده شدن در سطوح خبری واجد شرایط است فاکتورهای مختلفی را به صورت اتوماتیک بررسی می‌کند، از جمله:

  • ارتباط موضوعی
  • امتیاز و برتری محتوا
  • authority سایت
  • تازه بودن و جدید بودن محتوا
  • موقعیت مکانی
  • زبان محتوا

با وجود پیروی از تمام قوانین گوگل، چرا سایت ما هنوز نمایش داده نمی‌شود؟

گوگل در جواب به این سوال به اهمیت تولید منظم محتواهای خبری تاکید می‌کند. زیرا سیستم گوگل به صورت اتوماتیک و منظم چک می‌کند که محتوای سایت شما و شاخص‌های مرتبط با آن بهبود یافته و ارتقا پیدا کرده یا خیر.

 

بخوانید  وبینار برندسازی دیجیتال برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین