پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار رپورتاژ

در روز اول اینوتکس ۲۰۲۴ چه گذشت؟

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
19 اردیبهشت 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در روز اول اینوتکس ۲۰۲۴ چه گذشت؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در روز اول نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری ایران شاهد برنامه‌های متنوعی مانند معرکه، افتتاحیه و استیج اینوتکس بودیم.

دیروز سیزدهمین دوره اینوتکس در پارک فناوری پردیس با حال‌هوای بارانی بهار آغاز شد. کمی تاخیر و اختلال در روز اول نمایشگاه، در این آب‌وهوا خیلی دور از انتظار نبود. حوالی ساعت ۱۲ بود که با رویداد معرکه، برنامه‌های نمایشگاه رسما کلید خورد.

در معرکه چه گذشت؟

معرکه فرصتی برای عرض اندام کسب‌وکارهای نوین و دریافت سرمایه از سوی سرمایه‌گذاران است. احمد عطارزاده، معاون بازاریابی تپسل، درباره این استیج گفت: «در ابتدای راه‌اندازی این استیج، اصلا گمان نمی‌کردیم که با چنین استقبالی روبرو شود. اما امسال حدود ۷۳ استارت‌آپ برای بیان ایده‌ها و برنامه‌های خود در معرکه، استیج در اختیار دارند. این ۷۳ شرکت از فیلترهای ما عبور کرده‌اند، وگرنه همه متقاضیان بیش از این تعداد بود.» وی در پایان با اشاره به اهمیت دنبال کردن ایده‌های مطرح شده توسط شرکت‌های بزرگ، گفت: «از روبیکا بابت حمایت از معرکه و ورودش به حوزه سرمایه‌گذاری در زمینه کسب‌وکارهای نوین تشکر می‌کنم.»

در ادامه هادی مرادی، بنیان‌گذار و سردبیر رسانه دی‌ام برد، روی استیج معرکه آمد و درباره چالش تبلیغات در استارت‌آپ‌های نوپا گفت: «این شرکت‌ها چون تجربه کافی در زمینه بازاریابی تبلیغات ندارند، ممکن است که بودجه اندک خود را صرف تبلیغات در کانال‌های اشتباهی کنند. پیشنهاد من به شرکت‌های نوپا آن است که یک مدیر یا مشاور بازاریابی تبلیغات را به تیم خود اضافه کنند تا نتیجه بهتری بگیرند.» وی در پایان ضمن تشکر از روبیکا برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا، درباره کمپین تبلیغاتی اخیر روبیکا گفت: «این کمپین در رسیدن به هدفی که داشته، توانسته موفق عمل کند و در مجموع تبلیغات خوبی را ارائه دهد.»

در معرکه امروز شرکت‌های نیکا ای‌آی، نوآوران نواویرا و فیلاگر در حوزه‌ هوش مصنوعی، لب مدکس در حوزه خرید ملزومات آزمایشگاهی، متاپیکسلز در حوزه دورکاری، زوم‌اوت در حوزه رمزارزها، ایران موت در زمینه برگزاری دادگاه مجازی و … به ارائه ایده‌ها و محصولات خود پرداختند.

افتتاحیه با زنگ زورخانه

با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با به صدا درآمدن زنگی که از طریق یک ربات نصب شد، آغاز به کار کرد. وی در آغاز سخنان خود گفت: «این زنگ که برای آغاز به کار اینوتکس سیزدهم نواخته شد، زنگ زورخانه ای بود که به طور حتم زنگ رویداد نوآوری کشور و نقطه امید و پرواز شرکت های دانش بنیان و فناور ایرانی است.» در ادامه این مراسم از سه محصول دانش‌بنیان کیت تشخیصی سندرم آنتی فسفولیپید، پلی یورتان ترموپلاستیک و ربات خودران حمل بار نیز رونمایی شد.

هوش مصنوعی در پلتفرم‌ها

در بخش استیج اینوتکس حسام علویان، کارشناس هوش مصنوعی روبیکا، درباره تاثیرات هوش مصنوعی بر پلتفرم‌های دیجیتال، گفت: «پلتفرم‌های دیجیتال در حال حاضر در زندگی ما نقش بسیار پررنگی ایفا می‌کنند؛ فروشگاه‌های آنلاین، سرویس‌های پخش فیلم و سریال و پیام‌رسان‌ها مثال‌هایی از این دست هستند و هوش مصنوعی تاثیر زیادی بر این پلتفرم‌ها می‌گذارد».

وی در ادامه با اشاره به حوزه‌هایی که هوش مصنوعی می‌تواند بر پلتفرم‌ها اثر بگذارد، گفت: « تولید محتوا، پایش محتوا، سیستم‌های پیشنهاددهنده، تبلیغات کسب درآمد، موتورهای جست‌وجو و دستیارهای هوشمند، حوزه‌هایی هستند که هوش مصنوعی می‌تواند در آن‌ها نقش مهمی را بازی کند.»

علویان درباره امکاناتی هوش مصنوعی در روبیکا برای کاربران فراهم کرده است، گفت: «روبیکا اولین پیام‌رسانی است که سرویس تبدیل صوت به متن را برای کاربرانش فراهم آورده است. در حدود ۴ ماه، بیش از ۷۰ میلیون بار از این سرویس استفاده شده است که نشان‌دهنده رضایت کاربران است.» او در پایان نیز درباره آینده هوش مصنوعی در روبیکا افزود: «سرویس تولید عکس توسط متن و سرویس بهبود کیفیت عکس به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت».

پاکت
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین