پس از ir و com، پسوند .net پرطرفدارترین دامنه در میان سایتهای ایرانی؛ گزارش سال ایران سرور منتشر شد
فهرست مطلب
ایران سرور که از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در زمینه ارائه هاست، سرور و ثبت دامنه شروع کرده به تازگی گزارش عملکرد خود در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرده است و در آن به بررسی و ارائه آمار پیرامون سالی که گذشت، تحلیل رفتار مشتریان، خدمات، تاثیر استفاده از هوش مصنوعی در ارائه خدمات و بررسی وضعیت شبکه و ترافیک ارائه شده توسط این مجموعه پرداخته است.
در گزارش میخوانیم در سالی که گذشت سایت ایران سرور بیش از ۳۳ میلیون بازدید توسط ۲ میلیون کاربر داشته است و به عبارتی یعنی به ازای هر ۴۳ ایرانی، یک نفر از سایت بازدید کرده است.
در ادامه بخشهایی از این گزارش را با هم میخوانیم. در صورت تمایل برای مطالعه بیشتر میتوانید فایل کامل گزارش را از اینجا مطالعه کنید.
نسل Z، پیشتاز کسبوکارهای آنلاین ایران
روند تغییر هرم سنی مشتریان ایرانسرور طی سه سال اخیر نشان میدهد سهم نسل زدیها در اقتصاد دیجیتال و کسبوکارهای آنلاین، سال به سال در حال افزایش است.
پراکندگی مشتریان در کشور؛ نزدیک به نیمی از مشتریان تهرانی هستند
نمودار پراکندگی مشتریان ایران سرور نشان میدهد همانطور که انتظار میرفت نیمی از کاربران (۴۵/۸۲٪) ساکن پایتخت هستند، پس از آن اصفهان و خراسان رضوی با ۱۰/۱۶٪ در جایگاه دوم و البرز و فارس به ترتیب با ۴/۵۶٪ و ۴/۵۵٪ در جایگاه چهارم و پنجم پراکندگی استانهای کشور قرار میگیرند.
پرطرفدارترین دامنهها در ایران
پس از ir و com که قابل پیشبینیست، .net پرطرفدارترین دامنه در میان مشتریان ایران سرور است.
شبکه و ترافیک؛ ایران رتبه ۴۷ از ۵۰ در شاخص اختلال اینترنت در دنیا
ایران سرور عنوان کرده ﺑﺎ وﺟﻮد ﭼﺎﻟﺶﻫﺎ و ﻗﺮارﮔﯿﺮی اﯾﺮان در رﺗﺒﻪ ۴۷ از ۵۰ ﺷﺎﺧﺺ اﺧﺘﻼل اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ در دﻧﯿﺎ (ﻃﺒﻖ ﮔﺰارش اﻧﺠﻤﻦ ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏ در ﺳﺎل ۱۴۰۲) آپتایم سرویسها را حفظ کرده است. همچنین از ۸۷۱ حمله DDOS در سال ۱۴۰۲ و ۲۶۸/۸ ساعت ﻗﻄﻌﯽ اﺣﺘﻤﺎﻟﯽ ﺳﺮوﯾﺲﻫﺎی ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن و ﺳﺮﻗﺖ اﻃﻼﻋﺎت جلوگیری کرده است.
ثبت دامنه و رشد ۱۵ درصدی دامنهها
ایران سرور گزارش میکند که در سال گذشته تعداد دامنههای میزبانی شده ۱۵٪ رشد داشته و هر ۷ دقیقه یک دامنه ثبت شده و پسوند دامنهها ۳۵۷ تنوع دارند.
در سال ۱۴۰۲ ۲۴/۵ میلیون دامنه استعلام شده و بیشترین تعداد دامنه که یک نفر ثبت کـرده ۳۲۰ دامنه گزارش شده است.
گسترش پاپ سایتهای شبکه توزیع محتوا (CDN)
اﯾﺮانﺳﺮور در ﺑﯿﺶ از ۷۰ ﻧﻘﻄﻪ ﺟﻬﺎن ﭘﺎپ ﺳﺎﯾﺖ داﺷﺘﻪ ﮐﻪ ﻋﻼوه ﺑﺮ ارﺗﻘﺎی اﻣﻨﯿﺖ دادهﻫﺎی ﮐﺎرﺑﺮان، ﺳﺮﻋﺖ و ﮐﯿﻔﯿﺖ دﺳﺘﺮسیﭘﺬﯾﺮی ﺑﻪ آن را ﻧﯿﺰ
اﻓﺰاﯾﺶداده اﺳﺖ.
پشتیبانی در ایران سرور؛ ۵۷٪ پاسخدهیها در کمتر از ۱۵ دقیقه بوده است
در گزارش آمده است میانگین زمان اولین پاسخگویی به هر تیکت ۱۲ دقیقه و این عدد در ساعت ۲۲ الی ۶ صبح ۱۵ دقیقه می باشد.
در گزارش میخوانیم به ۶۶۳،۴۳۹ تیکت در سال ۱۴۰۲ پاسخ داده شده است و این عدد یعنی بطور میانگین ۱۸۱۸ تیکت در طول شبانهروز. همچنین پرترافیکترین روز از نظر تیکتها روز ۵ دی با ۴۸۲۰ تیکت و خلوتترین روز ۱۴ مهر با ۵۷۰ تیکت بوده و شلوغترین ساعت پشتیبانی شبانهروز نیز ساعت ۱۱ الی ۱۳ گزارش شده است.
همچنین ایران سرور در گزارش خود عنوان کرده است که در پاسخگویی به مشتریان تیکتها از هوش مصنوعی نیز استفاده کرده است که اثر آن را مثبت ارزیابی کرده است.
میخوانیم: «طی این مدت، ۲۳٪ از تیکتهای واحد فروش ایران سرور با هوش مصنوعی پاسخ داده شد و نتیجه ارزیابی این توسعه نرمافزار، مثبت و قابل اتکا بود. ربات هوش مصنوعی ایرانسرور، علاوه برکاهش مدت انتظار مشتریان، منجر به افز ایش دقت پاسخگویی به آنها نیز شده است.»
مسئولیت اجتماعی ایران سرور در سالی که گذشت
- ﺗﺎﻣﯿﻦ زﯾﺮﺳﺎﺧﺖﻫﺎی ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ آﻧﻼﯾﻦ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﻣﺤﮏ ﺷﻌﺒﻪ ﺧﺮاﺳﺎن
- ۵۰۰۰ سرویس رایگان شبکه توزیع محتوا (CDN)
- کاشت ۱۰۰۰ نهال در جزیره قشم در روز درختکاری از ۱۵ اسفند تا ۱۳ فروردین
در صورت تمایل برای مطالعه بیشتر میتوانید فایل کامل گزارش را از اینجا مطالعه کنید.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in