جاباما گزارش سال خود را ارائه کرد: رشد سه برابری رزرو و سه کمپین موفق محیطی در یک سال
فهرست مطلب
پلتفرم جاباما گزارش سال ۱۴۰۲ خود را ارائه کرد. گزارشی که نشان میدهد تعداد رزروهای پلتفرم جاباما در این سال نسبت به سال قبل سه برابر و تعداد میزبانان ۲.۱ برابر رشد کردهاند.
به گزارش دیام برد، جاباما در ابتدای گزارش ۱۴۰۲ خود که آن را به چابهار و مردم آن تقدیم کرده، اشاره میکند که هرچند نرخ تورم سالانه در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۱ درصد بوده است اما تورم میانگین سالانه نرخ هتلها در این سال ۵۰ درصد بوده و حتی در برخی از ماهها به ۸۰ درصد هم رسیده است. این در حالی است که میزان تورم بازار اقامتگاههای غیرهتلی در این سال ۳۰ درصد بوده است.
جاباما در این گزارش، دلیل این موضوع را همراهی بنگاههای شخصی و خصوصی و ارائه راهکار برای مدیریت منصفانه قیمت با هدف ایجاد توازن میان تورم و وضعیت اقتصادی مردم دانسته که در نهایت منجر به توازن عرضه و تقاضا در بازار اقامتگاه های غیر هتلی شده است.
این پلتفرم در گزارش سالانه خود اندازه بازار اقامتگاههای ایران را رقمی معادل ۲۴ هزار میلیارد تومان تخمین زده که حدود ۱.۳۳ درصد نسبت به سال قبل رشد کرده است. براساس ادعای جاباما اندازه سود ناخالص بازار نیز با رشدی ۱.۱۵ درصدی به ۳ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان رسیده است.
جاباما در بخش دیگری از این گزارش اشاره کرده است که بیشتر از ۳۰ هزار اقامتگاه روی این پلتفرم فعالاند که تعداد آنها نسبت به سال قبل ۱.۷ برابر شده است. همچنین تعداد میزبانان فعال جاباما ۱۸ هزار نفر اعلام شده است، عددی که به گفته جاباما نسبت به سال گذشته رشدی ۲.۱ برابری را تجربه کرده است. این پلتفرم همچنین اشاره کرده است که در سال گذشته، تعداد کل رزروها ۳ برابر و مبلغ فروشها نیز ۳.۵ برابر رشد کردهاند.
اجرای سه کمپین محیطی در یک سال
سال ۱۴۰۲ را میتوان برای جاباما، سالی پر از فعالیتهای تبلیغاتی به ویژه در زمینه تبلیغات محیطی دانست؛ چرا که این پلتفرم در سه فصل تابستان، پاییز و زمستان کمپینهای محیطی جذابی اجرا کرد که هر سه آنها به انتخاب مخاطبان دیام برد، برترین کمپین اجرا شده در ماه اجرای خود شناخته شدند. هادی مرادی، سردبیر دیام برد نیز در زمان اجرای یکی از این کمپینها به نقد و بررسی آن پرداخت. اما جاباما در گزارش سال خود به اعلام کمپینهای اجرا شده اکتفا و آمار بیشتری را از این کمپینها در گزارش خود قید نکرده است.
در بخش دیگری از این گزارش، جاباما به اعلام آمارهایی را از کانال شبکههای اجتماعی خود پرداخته است. آماری که نشان میدهد تعداد دنبال کنندگان این پلتفرم در اینستاگرام نسبت به سال گذشته ۱.۷۵ برابر شدهاند و حدود ۴۱ درصد از آنها ساکن تهران هستند.
جاباما همچنین میزان بازدید یکتا و نرخ تعامل کاربران اینستاگرام را به ترتیب ۱۳.۶ میلیون و ۱.۹۱ درصد اعلام و اشاره کرده است که هرکدام از این مولفهها به ترتیب در این سال رشدی ۶ و ۱.۲۵ برابری را تجربه کردهاند.
تغییر در سبک جستوجوی مردم
در بخش دیگری از این گزارش، جاباما اشاره کرده است که میزان جستوجوی واژه «جاباما» در این سال نسبت به سال قبل ۲.۵ برابر افزایش پیدا کرده و نکته جالب این است که میزان جستوجوی کلیدواژه «اجاره ویلا» ۰.۵ برابر کم شده است که به نوعی میتوان آن را نشان دهنده رشد آگاهی از برند جاباما دانست.
این پلتفرم در گزارش خود اشاره کرده است که تعداد کل کاربران جاباما در سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۷ میلیون نفر بوده است که بخش عمدهای از این کاربران یعنی حدود ۷۱ درصد از کاربران جاباما بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن داشتهاند.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in