پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

پویش افزایش سقف کمیسیون توسط ناشرین افیلیو در سایت کارزار

رویا عزیزی رویا عزیزی
9 مهر 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پویش افزایش سقف کمیسیون توسط ناشرین افیلیو در سایت کارزار
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به تازگی پویشی در سایت کارزار آغاز شده که ناشران پلتفرم افیلیو، به عدم افزایش کمیسیون ناشران این پلتفرم اعتراض می‌کنند.

در سایت کارزار پویشی از سمت ناشران افیلیو منتشر شده که به مسئله پایین بودن سطح کمیسیون فروش در سیستم افیلیو پرداخته است. در این کارزار از مدیرعامل دیجیکالا و مدیر افیلیو درخواست شده که این مسئله را حل کنند. در متن این کارزار آمده است: «ما (ناشران) درخواست می‌کنیم که محدودیت کمیسیون فروش هر محصول با توجه به افزایش چند برابری قیمت محصولات، مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد.»

کارزار ناشران افیلیو

اعتراض به کمیسیون ناشران

ناشران یعنی وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی که تبلیغ می‌پذیرند، بستر تبلیغات افیلیت مارکتینگ هستند. این چنل جذب مشتری که آمازون اولین بار ایده آن را مطرح کرده است، در کشور ما توسط مجموعه دیجی‌کالا نیز اجرا می‌شود. افیلیو یک پلتفرم افلیت مارکتینگ و زیرمجموعه اسمارتک است. مجموعه اسمارتک نیز زیرنظر دیجی‌کالا فعالیت می‌کند.

با توجه به متنی که کارزار منتشر کرده است، سیستم افیلیت دیجی‌کالا در چند سال گذشته تغییری در سقف کمیسیون ناشران ایجاد نکرده است.

به گفته ناشران، این وضعیت مشکلات مالی زیادی برای آن‌ها به‌وجود آورده و سودآوری این گروه کاهش یافته است.

در این کارزار آمده:

«با توجه به اینکه دیجی‌کالا یکی از بزرگترین و معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین در کشور ماست، امیدواریم که بتوانیم با همکاری و تعامل مثبت، به راهکاری مناسب برای حل مسئله‌ی پایین بودن سطح کمیسیون فروش در سیستم افیلیو (سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا) برسیم.
ما (ناشران) درخواست می‌کنیم که محدودیت کمیسیون فروش هر محصول با توجه به افزایش چند برابری قیمت محصولات، مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد. در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ محدویت ۲۰۰ هزار تومانی برای کمیسیون هر سه سطح ناشر برنزی، نقره‌ای و طلایی وجود دارد.
در سال‌های اخیر، با توجه به افزایش تورم و قیمت تمام محصولات در بازار آنلاین، قیمت کمیسیون ناشرین در افیلیو (سیستم افیلیت دیجی‌کالا) هیچ تغییری نداشته است. این موضوع باعث شده است که ناشرین با مشکلات مالی متعددی مواجه شوند و سودآوری کمتری داشته باشند.
اگر بخواهیم این مسئله را با مثالی واضح‌تر بیان کنیم: در سال ۱۴۰۰ یک محصول در دسته پوشاک با مبلغ ۲ میلیون تومان، در سطح برنزی ۸ درصد معادل ۱۶۰ هزار تومان کمیسیون دریافت می‌کرد و همین محصول در سال ۱۴۰۲ با مبلغ ۵ میلیون تومان، در سطح برنزی ۸ درصد معادل ۲۰۰ هزار تومان (با اعمال محدودیت) کمیسیون دریافت می‌کند؛ در صورتی که با احتساب ۸ درصد باید ۴۰۰ هزار تومان کمیسیون به فروش محصول فوق تخصیص پیدا کند. با این تغییر، ناشرین قادر خواهند بود تا بهترین تلاش خود را در فروش محصولات خود بکنند و در عین حال، دیجی‌کالا نیز از افزایش فروش و درآمد خود بهره‌برداری کند. لازم به ذکر هست که پلتفرم‌های بین‌المللی مانند آمازون، محدودیتی در سقف کیمسیون دریافتی ناشران ندارند.»

متن کامل کارزار را از اینجا بخواند.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
رویا عزیزی
رویا عزیزی
خبرنگارم و کلمه‌ها راه را نشانم می‌دهند.
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین