مسیر رشد لندین – بهمناسبت جذب سرمایه لندین
لندین یک ابزار لندینگ پیجساز است که به تازگی یک راند سرمایه از شرکت سرمایهگذاری اسمارت آپ جذب کرده است. به همین مناسبت به سراغ همبنیانگذار این استارتاپ مهدی ظهیری رفتهایم تا بیشتر از ساز و کار و ماموریتی که لندین در سر دارد آگاه شویم.
لندین چطور شروع شد؟
با وجود فعالیت دوسالهی لندین، پلتفرم لندینگ پیج ساز لندین، یکسالی است که به صورت یک ابزار فعالیت میکند و قبل از آن صرفا یک آژانس ساخت لندینگ پیج یا صفحه فرود بود.
ایدهی لندین، از سال 2018 و برگزاری جام جهانی شروع شد. در این برههی زمانی، تعدادی از کسبوکارها برای برگزاری کمپینهای مشترک، نیاز به طراحی لندینگ پیج داشتند و درنتیجه با جمعآوری افراد و ساخت یک تیم، این لندینگ پیجها طراحی و ساخته شد. بعد از آن زمان با ارائهی این خدمات به کسبوکارهای بزرگتر، ساخت لندینگ پیج برای ما مفهوم جدیتری پیدا کرد.
به علت اعتماد بوجود آمده بین تیم لندینگ پیج ساز و کسبوکارهای مختلف، گاها مرحلهی بهینه سازی لندنیگ نیز به عهده ما گذاشته میشد، درنتیجه ما کاملا از نقاط ضعف و قوت یک لندینگ آگاه شدیم و این به ما کمکی زیادی برای ساخت لندین کرد.
هدف از جذب سرمایه شما چه بود؟
ما تا به الان به صورت بوت استرپ (فعالیت بدون جذب سرمایه خارجی) به فعالیت خود ادامه میدادیم و این اولین راند سرمایه گذاری ما است. هدف ما از این جذب سرمایه، علاوه بر توسعهی محصول، توسعهی بازار نیز میباشد. از عمده مشکلاتی که در فضای کسبوکارهای آنلاین ایران وجود دارد؛ نبود دانش و اطلاعات کافی در زمینهی دیجیتال بوده. عموما به علت وجود دانش ناکافی درمورد دیجیتال مارکتینگ و UX برای بسیاری از کسبوکارها، ساخت یک لندینگ پیج یا درک مفهوم آن سخت بوده است. از اهداف جذب سرمایهی کنونی در لندین، فرهنگسازی مناسب در این زمینه و توسعهی بازار میباشد.
مسیر لندین را چطور میبینید؟
به طور کلی، پایه و اساس محصول ارائه شده توسط لندین، بر اساس نرخ تبدیل یا conversion rate میباشد. در حال حاضر وجود تعداد زیادی از سایت سازها و موارد مشابه، نیازهای این چنینی موجود در بازار را پوشش میدهد. اما ما در لندین، متناسب با اهداف کسبوکارها، پیشنهادهایی را ارائه میدهیم که منجر به تحقق آن اهداف بشود.
همچنین یکی دیگر از مشکلاتی که در حال حاضر در سایت سازها وجود دارد، عدم پشتیبانی از ترافیک حجم بالاست؛ در صورت ترافیک سنگین، سایتها یا یا محدودیت منابع مواجه شده و داون میشوند. . در لندین، به علت وجود زیر ساختهای مناسب، تمام تمرکز بر ترافیک همزمان است، تا لندینگ پیج کسبوکاری داون نشود.
لندین تا به الان چه فعالیتهای مارکتینگی داشته؟
در این مدت زمان، سعی ما بر آن بوده که در فضای دیجیتال از کانالهای متنوعبی استفاده کنیم. ولی نکتهی قابل اهمیت برای ما و موضوعی که بیشتر روی آن کار شده، معرفی ما توسط کاربرهای استفاده کننده از لندین، است. اما در بخشهای دیگر مانند شبکههای اجتماعی، پست بلاگها و … فعالیت داشتهایم، اما فرایند دهان به دهان را مهمترین عامل رشد خودمان میدانی.
در حال حاضر بیش از 3800 اکانت فعال در لندین وجود دارد و به طور تقریبی در حال حاضر، 1800 لندینگ پیج فعال ساخته شده توسط لندین وجود دارد.
صحبت آخری دارید؟
در فرایند کمیپنهای دیجیتال، هدف ما کمک به دیجیتال مارکترها برای برگزاری هرچه بهتر لندینگ پیجها بوده و همچنین رفع این خلع و نیاز عدم وجود ابزار مناسب ساخت لندینگ پیج میباشد. درنتیجه خوشحال میشویم اگر انتقاد و پیشنهادی درمورد روند لندین دارید برای ما بفرستید.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in