مارکیتو، ابزاری برای مدیریت و فروش در دنیای تجارت الکترونیک
فهرست مطلب
مارکیتو، یک ابزار برای مدیریت فروش، کنترل موجودی کالا و قیمتگذاری در مارکتپلیسهای مختلف و وبسایتهای فروشگاهی است که به سیستمهای مختلف حسابداری و ناوگانهای حمل و نقل متصل است.
در واقع مارکیتو، یک سرویس جدید در ایران است که ارائه دهنده نسل جدید راهکارهای مدیریتی و یکپارچهسازی فروشگاههای آنلاین یا همان مدیریت کانالهای چندگانه مبتنی بر هوشمصنوعی است که بعد از چهار سال فعالیت در این زمینه، در تابستان سال ۱۴۰۱ از نسل سوم این پلتفرم رونمایی شد.
مارکیتو مناسب چه افرادی است؟
- مدیران و صاحبان کسبوکارها و فروشگاههای آنلاین
- افرادی که ارائه دهنده محصولاتی با تعداد رقبای زیاد در فضای آنلاین هستند.
- فروشندگان مارکتپلیسهای مختلف
- فروشندگانی که قیمت محصولاتشان بهصورت لحظهای با قیمت روز ارز و طلا تغییر میکند.
- علاقهمندان ورود به حوزه کسبوکارهای آنلاین
خدمات پلتفرم مارکیتو
- قیمت گذاری در فروشگاههای مختلف و رقابت با سایر تامینکنندگان
- مدیریت کانالهای فروش
- آنالیز رقبا و ارائه نمودارهای تحلیلی و مقایسهای بر اساس المانهای مختلف ( مانند؛ قیمت، نوع کالا، … )
- ارائه میزان سود و زیان تحلیلی برای هر کانال فروش بهصورت مجزا
- کنترل و حفظ موجودی کالا در کانالهای فروش
- جمع آوری، توزیع و تحویل مرسولات و بستههای پستی
- اتصال به سیستمهای مختلف حسابداری، ثبت فاکتور فروش مجزا برای هر کانال فروش، استعلام موجودی کالا و قیمت خرید
- انبارداری هوشمند
- ارائه خدمات سفارشی شده مرتبط با صنف یا کالایی خاص طبق نیاز مشتری
در ادامه به بررسی اجمالی خدمات موجود در این پلتفرم میپردازیم.
در صفحه اول داشبورد مارکیتو، کاربر میتواند تعداد کانالهای فعال، تعداد محصولات و سفارشهای روز خود را در تمامی مارکتپلسها مانند دیجیکالا و یا وبسایت فروشگاهی و شبکههای اجتماعی خود مشاهده کند.
کاربران همچنین میتوانند، گزارش فروش در کانالها را بر اساس حجم فروش، مبلغ فروش و تجریه و تحلیل درآمد خود را در مدت زمان روزانه، هفتگی و ماهانه مشاهده کنند. در دو بخش فروش و رقابت پنل مارکیتو، شما میتوانید رقبای خود خود را آنالیز و استراتژیهای فروش اختصاصی برای کسبوکار خود را تدوین و آینده فروش خود را پیش بینی کنید.
فروش در پنل مارکیتو
در داخل پنل مارکیتو برای هر کانال مانند؛ مارکتپلیسها، فروشگاههای اختصاصی، شبکههای اجتماعی، میتوانید به صورت اختصاصی استراتژیهای فروش مختلف برای دستهبندیهای کالاهای موجود در کانالها بسازید و یا از استراتژیهای موجود در داشبورد مارکیتو استفاده کنید.
هر کدام از این نوع استراتژیها ویژگی، سناریو، استثنائات، سرعت بروزرسانی و مراحل فعالسازی مخصوص به خود را دارد که بهطور کامل در پنل مارکیتو و همچنین هنگام فعالسازی و آموزش اولیه به صورت رایگان توسط کارشناسان توضیح داده میشود.
انواع استراتژی فروش در مارکیتو
- استراتژی اختصاصی
- استراتژی موجود در باکس فروش دیجیکالا
- استراتژی بالاترین جایگاه در فروشندگان دیجیکالا (مناسب برای فروشندگان چند کاناله)
- استراتژی از بین بردن رقیب تحت هر شرایطی در کانالهای مختلف فروش
- استراتژی رقابت با فروشندگانی که کالای مورد نظر را با کمترین قیمت در کانالهای مختلف میفروشند
- استراتژی یکسانسازی و مدیریت قیمت در وبسایتهای فروشگاهی
- استراتژی رقابت بر اساس هوشمصنوعی
در قسمت دیگری از پنل، اطلاعاتی از محصولات موجود در کانالهای مختلف فروش به همراه عملیات و تنظیمات پیشرفته و استراتژیهای فروش و تنظیمات مالی قرار دادهشده است.
شما در مارکیتو میتوانید، اطلاعات کانالهای خود را به صورت فایل بارگذاری کنید و میتوانید از بخشهای مختلف خروجی بگیرید، همچنین امکان مشاهده وضعیت فایلهای بارگذاری شده توسط شما وجود دارد.
در بخش تنظیمات پنل، میتوانید اطلاعات کانالهای مختلف، مانند وضعیت فعال بودن، تاریخ بروزرسانی را مشاهده کنید. همچنین میتوانید عملیات لازم برای مدیریت کانالها را انجام دهید و از طرفی دیگر در بخش نمایش لاگ، میتوانید تاریخچه تنظیمات و تغییرات انجام شده توسط کاربران را در تاریخ و زمان مشخص مشاهده کنید.
در بخش زمانبندی پلتفرم مارکیتو، میتوانید مدت زمان فعال بودن فعالیتها و استراتژیهای مشخص شده را تعیین کنید، با این کار شما میتوانید در میزان مصرف و هزینه مالی خود صرفهجویی کنید.
مارکیتو در نسل سوم خود تلاش کرده است تا خدماتش را با قیمتی منصفانه و کاملا شفاف به کاربرانش عرضه کند تا صاحبان کسبوکارهای نوپا و فروشندگان مارکتپلیسها بتوانند بدون دغدغه زیر ساخت، به فروش محصولات خود بپردازند. نحوه قیمتگذاری خدمات در این پلتفرم به صورت pay as you use محاسبه میشود یعنی شما به میزان مصرف خود هزینه میکنید.
میتوانید برای استفاده از تست رایگان مارکیتو، به این لینک مراجعه کنید و برای مشاوره و آشنایی بیشتر با خدمات پلتفرم مارکیتو میتوانید با شماره 4786-021 تماس بگیرید.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in