گزارش متریکس از تاثیر محدودیتهای اینترنت بر عملکرد اپلیکیشنها و اپاستورها
فهرست مطلب
متریکس که پلتفرم تحلیل تبلیغات موبایلی و رفتار کاربران است در پی قطعی و محدودیت سراسری اینترنت و فیلترینگ برنامهها گزارشی منتشر کرده است که گزیدهای از این گزارش را در ادامه میخوانید.
دقت کنید که دادههای این گزارش مربوط به بازهی ۱ شهریور تا ۳۰ مهر است و قطعی و فیلترینگ اینترنت، مابین این بازه یعنی حدودا اوایل مهرماه اتفاق افتاده است.همچنین برای اینکه دادهها و آمار و ارقام موجود در این گزارش برایتان مفهومتر باشد، بهتر است بدانید که متریکس مجموع آمارهای ماه شهریور و مهر ۱۴۰۱ را ۱۰۰% در نظر گرفته و براساس آن نسبتها را شرح داده و به مقایسهی آمار ماه شهریور و مهر پرداخته است؛ این اقدام در راستای حفظ امنیت اطلاعات کاربرانمان انجام شده است. جامعهی آماری این گزارش نیز شامل ۴۹۰ اپلیکیشن است که ۷۴ درصد آن را اپهای برنامه و ۲۶ درصد مابقی آن را اپهای بازی تشکیل دادهاند.
در نمودارهای زیر نمودار مشکیرنگ مربوط به مهر و آبی مربوط به شهریور ماه است.
تغییرات نصب به تفکیک اپ استور
با توجه به فیلترینگ گوگل پلی در مهرهام، تعداد نصب از طریق این اپ استور کاهش چشمگیر داشته و این اختلاف به اپاستورهای ایرانی و دانلود مستقیم منتقل شده
سهم شبکه های تبلیغاتی
با توجه به اختلالات گوگل پلی و گوگل ادز، نصب از طریق تبلیغ گوگل ادز نزدیک به صفر شده است.
سهم نسبی از کاربران فعال در برنامهها
رشد جالب توجه کاربران فعال اپلیکیشنهای شبکههای اجتماعی
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in