سومین گزارش سالانه نوین هاب منتشر شد!
فهرست مطلب
نوین هاب یک پلتفرم ایرانی برای مدیریت شبکههای اجتماعی است که از سال 1397 کار خود را شروع کرده است. این پلتفرم تا پیش از این دو گزارش جامع از فعالیت در شبکههای اجتماعی منتشر کرده بود و اکنون نیز، با یک گزارش دیگر، به سراغ بررسی حوزه شبکه اجتماعی رفته است. برخی از عناوین گزارش شامل موارد زیر هستند:
- پتانسیل استفاده از شبکههای اجتماعی برای رشد یک کسب وکار
- رفتار کاربران شبکههای اجتماعی در سراسر جهان
- رفتار کاربران شبکههای اجتماعی در ایران
- بررسی بستر تبلیغات
- بررسی طرح صیانت و اثرات آن
- بررسی عملکرد نوین هاب در یک سالی که گذشت
در ادامه مروری بر برخی قسمتهای این گزارش خواهیم داشت.
تعداد کاربران اینترنت در ایران
گزارشی که از DateReportal در فوریه سال 2022 (بهمن 1400) منتشر شده است، آمارهایی دقیق از تعداد کاربران اینترنت در ایران به ما میدهد. در ژانویه 2022 (دی 1400) تعداد کاربران اینترنت در ایران 71/94 میلیون نفر بوده است. این در حالی است که جمعیت ایران در همان زمان 85/52 میلیون نفر بوده است.
فعالیت در شبکههای اجتماعی
از کل جمعیت ایران در آن زمان، 55 درصد از آنها در شبکههای اجتماعی فعالیت داشتهاند که بیش از نیمی از جمعیت را تشکیل میدهد.
طبق گزارش نوین هاب، جالب توجه است که در خرداد 1401، واتساپ با 71/1 درصد، در صدر رسانههای اجتماعی با بیشترین تعداد کاربر ایرانی قرار گرفته است. بعد از واتساپ، اینستاگرام با 49/4 درصد و تلگرام با 31/6 درصد قرار دارند. تیکتاک در میان رسانههای اجتماعی درارای کمترین تعداد کاربر ایرانی است.
پرفالوئرترین کاربران ایرانی اینستاگرام
حسن ریوندی با 19/6 میلیون فالوئر، پرفالوئرترین حساب اینستاگرامی ایران است.
درآمد ایرانیها از اینستاگرام
نوین هاب در گزارش خود آورده است که طبق آمار مرکز پژوهشی بتا:
- 1 میلیون و 700 هزار کسبوکار در اینستاگرام فعالیت دارند.
- 200 هزار کسبوکار بزرگ
- 500 هزار کسبوکار بومی و استانی
این صفحات در اینستاگرام منبع درآمد یک یا چند نفر هستند. به شکل دقیقتر، دآمد 9 میلیون نفر به طور مستقیم به اینستاگرام وابسته است.
چه کسبوکارهایی از نوین هاب استفاده میکنند؟
به لحاظ نوع کسبوکار، کسبوکارهایی که از نوین هاب استفاده میکنند شامل انواع زیر هستند:
- شرکتها و کمپانیها: 36/2
- آژانسهای تبلیغاتی: 11/11
- استارتآپها: 10/15
- بلاگرها: 8/3
- برندها: 6/5
- ارگانهای دولتی: 3/6
- سایر: 24/14
قسمتهای دیگری از این گزارش شامل بررسی طرح صیانت، کاربران جهانی اینترنت، خرید در هر شبکه اجتماعی، دادههای نوین هابی و… هستند.
برای دانلود و مطالعه کامل گزارش جدید نوین هاب اینجا کلیک کنید.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in