پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

گزارش سال تپسل منتشر شد؛ تمرکز ویژه روی تبلیغات ویدیویی در سال ۱۴۰۲ و رشد ۵۰۰ درصدی

مهسا بهادری مهسا بهادری
17 مرداد 1403
زمان مطالعه: 5 دقیقه
گزارش سال تپسل منتشر شد؛ تمرکز ویژه روی تبلیغات ویدیویی در سال ۱۴۰۲ و رشد ۵۰۰ درصدی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

هر ایرانی حداقل روزانه ۲۳ بار تبلیغات آنلاین برندها و کسب‌وکارهای مختلف را می‌بیند. این عددی است که اخیرا شرکت تبلیغاتی تپسل در بخشی از گزارش سال خود منتشر کرده است.

شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل گزارش سال ۱۴۰۲ خود را منتشر کرد. گزارشی که نشان می‌دهد میزان نمایش (impression) ماهانه این آژانس ۵۱ میلیارد در و نمایش سالانه‌اش ۶۱۷ میلیارد بوده است. رقمی که نشان می‌دهد جمعیت ۸۵ میلیون نفری ایرانیان، حداقل روزانه ۲۳ بار در معرض تبلیغات این شرکت قرار گرفته‌اند. این در حالی است که تعداد افرادی که در معرض تبلیغات آفلاین قرار می‌گیرند بسیار کمتر از این است.

برای مطالعه متن کامل گزارش سال ۱۴۰۲ تپسل و اطلاع از جزئیات آن، لینک گزارش را از اینجا دانلود کنید.

کدام صنایع بیشترین میزان تبلیغ آنلاین را داشته‌اند؟

در سال ۱۴۰۲، بیشترین تعداد نمایش در تبلیغ دهندگان مربوط به حوزه مالی و بانکی بوده است. حوزه حمل و نقل در رتبه دوم و فروشگاههای اینترنتی در رتبه سوم قرار گرفته اند. این آمار در حالی است که در سال ۱۴۰۱ فروشگاههای اینترنتی در رتبه اول قرار داشتند و صنعت مالی و بانکی در رتبه بعد قرار می گرفت.
این آمار نشان میدهد در شرایط کنونی اقتصاد حوزه مالی و بانکی دریافت وام و تسهیلات مورد توجه مردم است و از این جهت این گروه هم تبلیغات بیشتری برای معرفی خود منتشر کرده‌اند. اطلاعات مربوط به کلمات پرتکرار هم نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۲ کلیدواژه وام و تسهیلات جزو مهم‌ترین واژه‌های جست‌وجو شده هستند.

اطلاعات مربوط به کلمات پرتکرار

تهران در صدر دریافت بیشترین ترافیک تبلیغاتی تپسل

همچنین در میان استان‌های ایران بیشترین ترافیک تبلیغاتی تپسل مربوط به استان تهران است که در صدر جدول قرار دارد پس از آن استان خراسان رضوی و فارس است که میزان ترافیک آن‌ها دقیقا نصف استان تهران است، استان اصفهان البرز و خوزستان در رتبه‌های دیگر قرار دارند. همچنین در این گزارش آمده که سال ۱۴۰۱ هم استان‌های تهران، فارس اصفهان و خراسان رضوی بیشترین میزان ترافیک را داشته‌اند.

ترافیک تبلیغاتی تپسل در استان‌ها

۱۴۶ هزار ناشر، ۸۲ هزار تبلیغ‌دهنده

شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل، یکی از زیرمجموعه‌های هولدینگ داده‌کاوان شریف است که از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد و امسال وارد دهمین سال فعالیت خود شده است. شرکتی که تبلیغات کسب‌وکارها را در رسانه‌ها منتشر می‌کند و واسط میان این دو است. در این گزارش هم آمده که تپسل از ابتدای فعالیت تاکنون با ۱۴۶ هزار ناشر در حوزه وب و اپ همکاری کرده است. ناشرانی چون گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد، خبر ورزشی، دیوار، اسنپ، عصر ایران، آمیرزا، ایرانسل، تماشا و برترین‌ها تنها بخشی از ناشران همکار تپسل هستند.

در سوی دیگر ماجرا، در این سال‌ها این آژانس با ۸۲ هزار تبلیغ‌دهنده و کسب‌وکار همکاری کرده است. روبیکا، کارنامه، ازکی‌وام، اسنپ‌فود، اسنپ، نوبیتکس ، اکالا و اوانو برخی از کسب‌وکارهای همکار تپسل بوده‌اند.

کاهش ۱.۵ درصدی آمار تقلب

کاهش ۱.۵ درصدی آمار تقلب (fraud)، رشد ۵۰۰ درصدی نمایش کمپین‌های ویدئویی و افزایش ۴ برابری تبلیغات گوگل ادز علی‌رغم تحریم‌ بودن ایران از دیگر دستاوردهای تپسل در سال ۱۴۰۲ است که در این گزارش به آن اشاره شده است.

۶۱۷ میلیارد نمایش در یک سال

بر اساس این گزارش، میزان نمایش سالانه تپسل به ۶۱۷ میلیارد نمایش در سال رسیده است. عددی که نشان می‌دهد هر ایرانی روزانه حداقل ۲۳ بار در معرض تبلیغات آنلاین این آژانش تبلیغاتی قرار می‌گیرد. البته در این میان تپسل با دو مجموعه «مدیااد» و «سنجاق» در این شرکت ادغام شدند که سبب شد تا سهم تپسل از بازار تبلیغات وب افزایش پیدا کند.

شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل، یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ داده‌کاوان شریف است که از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد و امسال وارد دهمین سال فعالیت خود شده است. در این گزارش هم آمده که تپسل از ابتدای فعالیت تاکنون با ۱۴۶ هزار ناشر در حوزه وب و اپ همکاری کرده است. ناشرانی چون گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد، خبر ورزشی، دیوار، اسنپ، عصر ایران، آمیرزا، ایرانسل، تماشا و برترین‌ها تنها بخشی از ناشران همکار تپسل هستند.

در سوی دیگر ماجرا، در این سال‌ها این آژانس با ۸۲ هزار تبلیغ‌دهنده و کسب‌وکار همکاری کرده است. روبیکا، کارنامه، ازکی‌وام، اسنپ‌فود، اسنپ، نوبیتکس ، اکالا و اوانو هم برخی از کسب‌وکارهای همکار تپسل بوده‌اند.

رشد ۴ برابری تبلیغات گوگل ادز

کاهش ۱.۵ درصدی آمار تقلب (fraud)، رشد ۵۰۰ درصدی نمایش کمپین‌های ویدئویی و افزایش ۴ برابری تبلیغات گوگل ادز علی‌رغم تحریم‌ بودن ایران از دیگر دستاوردهای تپسل در سال ۱۴۰۲ است که در این گزارش به آن اشاره شده است. به عبارت دیگر، اگرچه تبلیغات گوگل ادز در ایران تحریم است اما تپسل توانسته رکورد این تبلیغات در ایران را بزند و میزان تبلیغات گوگل ادز را به ۴ برابر برساند. مدیران این مجموعه اعلام کرده‌اند تپسل برای رسیدن به بهترین نتیجه، مدیریت کمپین‌های مشتریان را بر عهده گرفته است تا ضمن رسیدن به بهترین نتیجه، از اکانت‌های مشتریان خود هم حفاظت کند.

برای مطالعه متن کامل گزارش سال ۱۴۰۲ تپسل و اطلاع از جزئیات آن، لینک گزارش را از اینجا دانلود کنید.

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین