عوامل موثر در ROI تبلیغات در سال 2022 بر اساس گزارش Nielsen
فهرست مطلب
شرکت بازاریابی و تحقیقات بازار نیلسن (Nielsen) گزارشی منتشر کرده است که وضعیت ROI در تبلیغات یا همان نرخ بازگشت سرمایه در تبلیغات را در سال ۲۰۲۲ بررسی کرده است.
برندها در سرتاسر جهان سالانه میلیونها دلار در مارکتینگ هزینه میکنند و امیدوار هستند که این هزینهها اثر بخش باشد و بازگردد. اما امید داشتن به تنهایی کافی نیست! مارکترها باید بتوانند اثربخشی و نتیجه تصمیمات و استراتژیهای خود را ثابت کنند.
گزارش ROI به این موضوع میپردازد که چه فاکتورهایی میتواند در بازگشت سرمایه اثر داشته باشد و به تبع نتایجی که از برآورد بازگشت سرمایه حاصل میشود شرکتها بتوانند نگاه مطمئنتری به آینده تجاری خود داشته باشند. از طریق insight و توصیههای ذکر شده در این مطلب، مارکترها درک بهتری از آنچه بر بازگشت سرمایه یک برند تأثیر میگذارد، نحوه اندازهگیری دقیق این معیارها و تاکتیکهایی برای بهبود آنها خواهند داشت و براساس این نتایج میتوانند کمپینهای خود را در بهینهترین حالت ببندند.
۴فاکتور تاثیرگذار در ROI تبلیغات
- بهینهسازی بودجه
- متنوعسازی رسانههای تبلیغاتی
- هدفگیری دقیق مخاطبین هدف
- بهرهگیری همزمان از کانالهای اورنسی و پرفورمنسی
برای درک چگونگی تخصیص بودجه Nielsen نتایج خود را که از ۱۵۰,۰۰۰ ROI بازاریابی داشته است و از مارکترها و برنامهریزی بودجه مشتریان خود جمعآوری کرده، تحلیل و آنالیز کرده است که ماحصل آن را در زیر میبینید.
بهینهسازی بودجه
تحقیقات NIELSEN نشان داده که Underspending (اختصاص بودجه کمتر از حد لازم) شایعتر از Overspending است و همچنین Underspending بیشتر به بازدهی تبلیغات ضربه میزند. پس توصیه میشود که توجه لازم را به این که کمتر از میزانی که یک کانال بازاریابی میتواند خودش را نشان دهد، بودجه اختصاص ندهیم! گاهی بودجهای که برای تست کردن یه کانال بازاریابی اختصاص دادهاید، برای گرفتن حداکثر بازدهی کم است.
متنوعسازی رسانههای تبلیغاتی
اغلب تنوع دادن به کانالهای بازاریابی و رسانهها ریسک به حساب میآید. اما تحقیقات نشان داده که روی آوردن به کانالهای جدیدی مانند تبلیغ در پادکست، Sponsored Content و بازاریابی اینفلوئنسری نرخهای تبدیل کمپینها را بهبود میدهد.
هدفگیری دقیق مخاطبین هدف
نزدیک به ۴۰درصد تبلیغات در امریکا، به مخاطب درستی نمایش داده نمیشود! توجه بیشتر به مخاطب هدف در کمپینهای تبلیغاتی، در بسیاری از مواقع میتواند از یک کانال کمبازده، یک کانال بهینه بسازد.
اولین قدم در موفقیت هر کمپین این است که شما بفهمید چه کسانی مخاطب شما هستند؟ هدفگذاری کردن این مخاطبان و رسیدن به آن معیار مهمی برای رسیدن به آگاهی از برند (brand awareness) در هر بیزینسی است. تحقیقات اخیر نیلسن روی 15 برند و 82 کمپین دیجیتال نشان داد در آمریکا که یک رابطه بسیار قوی بین دستیابی به هدف و ROI کمپینها وجود دارد.
رابطه بین تبلیغات هدفمند و ROI
بهرهگیری همزمان از کانالهای اورنسی و پرفورمنسی
بسیاری از مارکترها عقیده دارند، این که کمپین پرفورمنسی (کمپین با هدف جذب کاربر، مشتری یا لید) اجرا میکنند، یعنی فقط روی کانالهای پرفورمنسی هم تمرکز بگذارند. تحقیقات NIELSEN نشان میدهد در کمپینهای پرفورمنسی هم باید از کانالهای اورنسی بهره برد. این اتفاق کاهش CAC خواهد شد
در صورت تمایل نسخه کامل گزارش را میتوانید از اینجا مطالعه کنید.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in