پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار سئو گزارش‌ها

گزارش جامع سئو در جهان در سال 2022؛ سئوی تکنیکال، پردرآمدترین و زمان‌برترین فیلد سئو

هادی مرادی هادی مرادی
10 دی 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گزارش جامع سئو در جهان در سال 2022؛ سئوی تکنیکال، پردرآمدترین و زمان‌برترین فیلد سئو
زمان مطالعه: 3 دقیقه

رسانه معتبر Search Engine Journal مثل هر سال گزارشی را منتشر کرده راجع به وضعیت سئو و پیش‌بینی آن در سال ۲۰۲۳. این گزارش به سئو در جهان از منظر پرفورومنس، حقوق و دستمزد و بودجه‌بندی می‌پردازد. سایت معتبر MOZ، ابزار معروف سئویی، SEJ را در این گزارش حمایت کرده است.

ما در این مطلب بخش‌های مهم این گزارش برای دیجیتال مارکترها و سئوکاران ایرانی را ترجمه، تحلیل و منتشر کرده‌ایم. حامی ما در این گزارش پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی تسمینو است. از طریق این لینک می‌توانید پیرامون آن‌ها بیشتر بدانید و خدمات رپورتاژ دریافت کنید.

این گزارش حاصل پاسخ ۳۶۲۳ پاسخ‌دهنده است. SEJ سال ۲۰۲۲ را سال

  • تغییر رفتار مشتریان بعد از COVID-19
  • بروزرسانی‌های هسته گوگل بر پایه پرفورمنس و تجربه کاربری
  • اختلال در برخی صنایع و وضعت اقتصادی

اعلام کرده است.

همچنین شما می‌توانید فایل کامل این گزارش را از اینجا دانلود کنید. 

ویژگی‌های پاسخ‌دهندگان:

  • ۲۹ درصد پاسخ‌دهندگان کمتر از ۲ سال سابقه کار دارند.
  • ۵۴ درصد مدیران پاسخ‌دهنده، کمتر از ۵ سال تجربه کاری دارند.
  • ۴۶ درصد فریلنسرهای پاسخ‌دهنده کمتر از ۵ سال تجربه کاری دارند.
  • بیشتر پاسخ‌دهندگان گزارش کرده‌اند که امسال نسبت به سال گذشته درآمد کمتری داشته‌اند!

دستمزد سالیانه مشاغل حوزه SEO در کشورهای مختلف

در پاکستان یک سئوکار بطور متوسط ۵۰ هزار دلار در سال درآمد دارد! این عدد برای امریکا ۷۸ هزار دلار و انگلیس ۵۵ هزار دلار است.

 

کدام تسک‌های سئو بیشترین درآمد را برای سئوکاران حاصل می‌کنند؟

تدوین استراتژی سئو، سئوی تکنیکال و آف-پیج به ترتیب بیشترین سهم را دارند.

همچنین بخوانید: استراتژی سئو چیست؟ | صفر تا صد تدوین استراتژی سئو

بودجه‌های کم، کمتر می‌شوند و بودجه‌های زیاد بیشتر!

مشتریان و شرکت‌ها از SEO چه انتظاراتی دارند؟

از فریلنسرها انتظارات غیرمنطقی بیشتری می‌رود، نسبت به آژانس‌ها و کارکنان حوزه سئو. انتظاراتی از قبیل فروش مستقیم و لینک‌های بیشتر. درحالی‌که بیشترین انتظاری که از مدیران سئوی سازمان‌ها می‌رود افزایش ترافیک و جذب لید بیشتر است.

متخصصین سئو بیشتر زمانشان را به چه مواردی اختصاص می‌دهند؟

سئوی تکنیکال، کی‌ورد ریسرچ و استراتژی و پلنینگ کار‌هایی‌ست که متخصصین سئو بیشترین تایم خود را صرف آن‌ها می‌کنند.

 

بخوانید  سئو خارجی چیست؟ تکنیک‌های off page SEO

متریک‌های اصلی که سئوکارها برای سنجش پروژه‌های خود به کار می‌گیرند:

چالش‌های اصلی موفقیت در سئو در سال ۲۰۲۲

اندازه تیم‌های سئو

در سال ۲۰۲۳ متخصصین سئو بر روی چه مواردی تمرکز می‌کنند؟

تجربه کاری

۲۶ درصد فریلنسرهای سئو بین ۵ تا ۱۰ سال تجربه کار دارند. ۲۴ درصد ۲ تا ۴ سال و ۲۰ درصد کمتر از ۲ سال

فریلنسرهای موفق سئو چطور پروژه می‌گیرند؟

اصلی‌ترین چنل جذب مشتری فریلنسرهای موفق سئو معرفی دوستان است! در وهله بعدی شبکه و ارتباطات خود فرد، سپس از طریق سرچ و شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های فریلنسینگ.

شما می‌توانید فایل کامل این گزارش را از اینجا دانلود کنید. 

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
هادی مرادی
هادی مرادی
خوشحالم که دی ام برد رو دنبال می‌کنین!
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین