سرویس سوپر مارکت اسنپ با ۳۰۵٪ رشد، رکورددار رشد در سرویسهای گروه اسنپ؛ گزارش ۱۴۰۱ اسنپ منتشر شد
فهرست مطلب
گروه اسنپ که ۹ سال از شروع فعالیتش میگذرد گزارش سالانه ۱۴۰۱ خود را منتشر کرده و در آن به مرور عملکرد مجموعههای خود پرداخته است. این مجموعه در گزارش منتشر شده به بررسی و ارائه آماری از تغییرات منابع انسانی این مجموعه، تغییرات سوپراپ اسنپ، اسنپ خودرو، اسنپ باکس، اسنپ فود، سوپرمارکت اسنپ، اسنپ دکتر، اسنپ پی و اسنپ تریپ پرداخته است.
این مجموعه درباره این گزارش گفته است: «گزارش پیشرو به روال سالهای گذشته، دادهمحور است؛ به این امید که تکمیلکنندهی بخشی از تصویر پازل اکوسیستم فناوری ایران باشد و مبنای تحلیلهای ُخرد و کلان کارشناسان این حوزه قرار بگیرد؛ پازلی از جایگاه اسنپ در اقتصاد دیجیتال و بازارهای مختلف گرفته تا الگوی مصرف بیش از ۶۰ میلیون کاربر سوپراپ در ۲۷۸ شهر بزرگ و کوچک.»
محمد خلج، مدیرعامل اسنپ،با اشاره به لزوم شفافیت در ارائه داده میگوید: «ما از ابتدای فعالیت اسنپ، متفاوت از دیگر بازیگران این حوزه، تعداد سفرهای روزانه خود را شفاف ارائه کردهایم. با در اختیار داشتن تعداد سفرها و میانگین قیمت در تاکسیهای اینترنتی -که تقریبا یکسان است- میتوان به سهم بازار بازیگران این حوزه رسید. هرچند به دلیل غیر بورسی بودن اسنپ، اطلاعات مالی خود را بهصورت عمومی اعلام نکردهایم، ولی همانطور که اشاره شد با در اختیار داشتن تعداد سفر و میانگین قیمت به درآمد شرکتها نیز میتوان رسید. از سوی دیگر میزان پیمایش کاربران راننده برای دریافت یارانه سوختی آنها در اختیار وزارت نفت قرار میگیرد و این اطلاعات میتواند به عنوان مرجعی در این زمینه مورد استناد قرار بگیرد. همچنین اسنپ جزئیات بیشتری از درآمد خود را در اختیار سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان از ارگانهای زیرمجموعه وزارت صمت قرار داده است.»
مدیرعامل اسنپ همچنین درباره اطلاعات مالی این شرکت میگوید: «اطلاعات مالی هر بازیگر مبنای مهمی برای محاسبه سهم از ارزش بازار (Market Value) است و دادههای غیرمالی بهویژه تعداد سفر مبنای محاسبه سهم بازار (Market Share) را مشخص میکند. در واقع اطلاعات مالی تکمیلکننده اطلاعات غیرمالی برای محاسبه سهم بازار است.»
در این مطلب بخشهایی از این گزارش را باهم میخوانیم. شما در صورت تمایل به مطالعه بیشتر میتوانید گزارش کامل را از اینجا بخوانید.
سوپراپ اسنپ
اسنپ تعداد دفعاتی که کاربران در سال گذشته سوپراپلیکیشن اسنپ را باز کردهاند ۴،۲۳۱،۸۱۱،۸۸۳ بار عنوان کرده است که در این میان متوسط دفعاتی که کاربران اپلیکیشن اسنپ را روزانه باز کردهاند ۱۱،۵۹۴،۰۰۵ بوده است.
سرویسهای سوپراپلیکیشن اسنپ
۵ سرویس سوپراپ اسنپ با بیشترین میزان رشد
تغییرات سوپراپ و آپدیتها
- بازطراحی صفحهی اصلی سوپراپ و اسنپ خودرو
- پیشنهادسفر: این قابلیت براساس موقعیت مکانی کاربر،تکرار سفر قبلی یا بازگشت به مبدأ قبلی را پیشنهاد میدهد
- بازطراحی اسنپکلاب
- بازطراحی بخش تخفیف ها در سوپراپ و بخش تخفیفها و جایزهها در منوی کناری اسنپ خودرو
- افزودن بخش سفارشها در سوپراپ اسنپ: با قابلیت جدید سوپراپ اسنپ، کاربران میتوانند تمام سفارشات خود را از تمامی سرویسها در صفحهی سـوپراپ مشاهده کنند.
۱۵۰ هزار تراکنش روزانه در اسنپکلاب
در گزارش امده است در بخش باشگاه مشتریان سـوپراپ اسـنپ، تیم اسنپکلاب با همکاری شرکای تجاری مختلف، تنوع بیشتری در تخفیفها و بستههای پیشنهادی خود فراهم کرد تـا کاربران بتوانند حق انتخاب بیشتری برای اسـتفاده از امتیازهایشان داشته باشند. اسنپکلاب با ۱۵۰هزار تراکنش روزانه در سال ۱۴۰۱ در کنار تخفیف برای سرویسهای سوپراپ، تخفیفهایی برای دورههای آموزشی، پلتفرمهای تماشای فیلم و سریال، خرید از رسـتورانها
و فروشگاهها و کافهها را ارائه کرد.
بیش از ۹۰ درصد سهم بازار تاکسیهای اینترنتی در اختیار اسنپ خودرو
در بخش اسنپ خودرو این گزارش آمده است که رکورد سفر در یک روز این سرویس بیش از ۴ میلیون بوده است و بیش از ۹۰ درصد سهم بازار تاکسیهای اینترنتی در اختیار این سرویس است.
مجموع سفرهای انجام شده در ۱۴۰۱
از ابتدای فعالیت اسنپ تا پایان سال ۱۴۰۱، بیش از سه میلیارد و ۵۴۴ سفر در اسنپ انجام شده است.
تعداد شهرهایی که اسنپ در آنها فعال است
اسنپ در مجموع در ۲۷۸ شهر فعال است که در نمودار زیر شهرهایی که بیشترین سفر را داشتهاند میبینیم
اسنپ باکس، رشد ۲۶ درصدی سفر نسبت به سال گذشته
مجموع سفرهای ناوگان اسنپ باکس بیش از ۵۶ میلیون سفر گزارش شده است که شامل ارسال بیش از ۵۵ میلیون بسته در کشور میشود که نسبت به سال گذشتهی خود ۲۶ درصد رشد داشته است.
بیش از ۱۳ هزار راننده فعال در اسنپفود
اسنپ فود از سال ۹۶ تا امروز، پس از اسنپ خودرو، دومین سرویس محبوب و پرکاربرد سوپراپ اسنپ است و تعداد کاربران این سرویس ۵،۰۰۰،۰۰۰ کاربر گزارش شده است.
سرویسهای جدید سال ۱۴۰۱
ناوگان اسنپفود
۵۰ درصد رشد کاربران در سوپرمارکت اسنپ
در بخش سوپرمارکت اسنپ این گزارش اشاره شده است که بخش تامینکنندگان نسب به سال ۱۴۰۰، ۴۲ درصد رشد داشته است و درصد رشد تعداد کاربران نسبت به سال قبل ۵۰ درصد بوده است.
پراکندگی جغرافیایی سوپرمارکت اسنپ در ایران
ارسالهای اسنپ مارکت
رفتار خرید کاربران
اسنپ پی، بازوی مالی گروه اسنپ
این سرویس تحت شعار «الان بخر بعدا پرداخت کن» و ارائهدهنده سرویسBNPL از سال ۹۶ شروع به فعالیت کرد که اکنون به ۲ شکل خدمات در اختیار کاربران قرار میدهد:
- سرویس اعتبار ماهانه
- سرویس اعتبار اقساطی
تایم لاین روند اسنپ پی
در این سرویس برای مبلغ خرید با سرویس اعتباری رشد ۵۰۶ درصدی نسبت به سال پیش گزارش شده است و کاربران این سرویس نیز ۱۵۲ درصد رشد داشتهاند.
تعداد فروشگاههای پذیرندهی اعتبار اقساطی
- ۳۵۰+ فروشگاه آنلاین در ۱۱ دستهبندی مختلف
- پیادهسازی ۲۰۰+ فروشگاه در اپلیکیشن
رشد ۴۷ درصدی فروش اسنپتریپ
اسنپتریپ از سال ۹۶ به مجموعه اسنپ اضافه شد و در حوزه ارائه سرویس خدمات سفر در سوپراپ اسنپ فعالیت میکند.
اسنپ گزارش کرده است که فروش این بخش نسبت به سال ۱۴۰۰، ۴۷ درصد رشد داشته است. همچنین تعداد کل کاربران آن ۱،۲۰۰،۰۰۰ کاربر است و پرفروشترین فصل سال برای اسنپتریپ در سال ۱۴۰۱ فصل پاییز بوده است.
تعداد شهرهای محل فعالیت و قیمت هتلها
درصد رشد فروش هتلهای داخلی و خارجی
محبوبترین مقاصد کاربران برای رزرو هتل داخلی
۱۰ میلیون کاربر فعال در اسنپدکتر
تایملاین وقایع مهم اسنپدکتر در سال ۱۴۰۱
کاربران اسنپدکتر
تعداد کاربران فعال این بخش ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ گزارش شده است که نسبت کاربران مرد به زن را در نمودار زیر میبینیم.
سرویسها و خدمات مختلف اسنپدکتر
- تهیهی آنلاین نسخهی داررو
- فروشگاه محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی موجود در داروخانهها
- مشاورهی آنلاین پزشکی و روانشناسی
- نوبت دهی آنلاین مطب
- خدمات پزشکی و پرستاری در منزل
- آزمایش پزشکی در منزل
- خدمات سازمانی، طب کار و آزمایشهای ادواری
در صورت تمایل میتوانید گزارش کامل را از اینجا بخوانید