سرویس سمپلینگ اسنپکیچن یک ساله شد؛ ارسال ۳۰۰ هزار سمپل در یک سال
فهرست مطلب
اسنپکیچن بیش از یک سال است که سرویس سمپلینگ خود را آغاز کردهاست. این سرویس به شرکتها امکان میدهد تا بازخورد مستقیمی از مشتریان خود دریافت کنند و استراتژیهای بازاریابی خود را متناسب با نیازهای بازار تنظیم کنند.
به گزارش دیام برد، ممکن است که در چند ماه گذشته برای شما هم پیش آمده باشد که سفارش غذایی از اسنپ فود انجام دادهاید و در کنار سفارشتان یک کالا که آن را سفارش نداده بودید با یک یادداشت از سمت اسنپکیچن، برای شما ارسال شده است؛ این بخشی از سرویس سمپلینگ اسنپکیچن است که حدود یک سال است از راهاندازی آن میگذرد.
سمپلینگ محصولات یک استراتژی بازاریابی است که در آن نمونههای رایگان یا تخفیفدار از یک محصول به مشتریان احتمالی ارائه میشود. هدف اصلی این است که مشتریان تجربه مستقیمی از محصول داشته باشند که این میتواند منجر به افزایش آگاهی از برند، ترغیب به خرید و وفاداری مشتری شود. این روش در انواع مختلفی از صنایع، از محصولات مصرفی گرفته تا خدمات دیجیتال، مورد استفاده قرار میگیرد.
سمپلینگ محصولات میتواند به شرکتها کمک کند تا بازخورد ارزشمندی از مشتریان دریافت کنند، نیازهای بازار را بهتر درک کنند و استراتژیهای بازاریابی خود را بهینهسازی کنند. همچنین، این روش میتواند به معرفی محصولات جدید یا ارتقای محصولات موجود کمک کند.
مجموعه اسنپ کیچن از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه، از زیرمجموعههای گروه اسنپ است. گفته میشود اسنپکیچن در حال حاضر در شهر تهران پوششی ۹۰ درصدی دارد. این برند در تلاش است تا همکاریهای خود را با مراکز و برندهای غذایی جدید توسعه دهد و برندهای جدید خلق کند.
سمپلینگ به سبک اسنپ کیچن
اما این سرویس جدید سمپلینگ اسنپ کیچن چیست و چطور کار میکند؟ در حقیقت زمانیکه کاربران اسنپ فود از طریق این پلتفرم از یکی از برندهای اسنپ کیچن، سفارش غذا ثبت میکنند، سمپل و نمونه محصولاتی از شرکتهایی که با اسنپکیچن همکاری دارند، همراه با غذا برای آنها ارسال خواهد شد. ارسال این سمپلها میتواند به صورت انبوه یا هدفمند براساس نیاز شرکای تجاری اسنپ کیچن شخصیسازی شود.
این شرکای تجاری اسنپکیچن میتوانند براساس مناطق ۲۲گانه تهران در شیفتهای غذایی (صبحانه، ناهار و شام) یا براساس نوع غذا (ایرانی، فستفود، رژیمی و قهوه) مشتریان خود را هدف قرار دهند.
البته نکتهای که باید به آن توجه کرد این است که سمپلینگ در اسنپکیچن تنها به ارسال نمونههایی از مواد غذایی و خوراکی محدود نمیشود و شرکتهای طرف قرارداد اسنپکیچن میتوانند محصولات آرایشی، بهداشتی یا خدمات را به مشتریان ارائه کنند.
این ایده در اسنپکیچن از شهریور ۱۴۰۱ برنامهریزی شد و اولین پروژه اسنپ کیچن در این رابطه نیز در آذر ماه اجرا شد. بنابر اعلام اسنپکیچن تا به حال بیشتر از ۳۰۰ هزار سمپل از طریق این سرویس ارسال شدهاند. همچنین اسنپکیچن اشاره کرده است که تا بیشتر از ۳۰ برند در صنایع مختلف در این سرویس با اسنپکیچن همکاری کردهاند.
البته اسنپکیچن در این سرویس خدمات دیگری مانند مانیتورینگ روزانه پروژههای در حال انجام به منظور بالا بردن کیفیت خدمت سمپلینگ و اطمینان از دریافت سمپل و بروشور توسط مخاطب نهایی، سنجش نظر و افکار مخاطبان هدف با انجام نظرسنجی در زمان ارسال سمپلها را نیز به کاربران خود ارائه میدهد.
اسنپ کیچن در طراحی این نظرسنجی که با تایید کسبوکار به صورت پیامکی برای دریافتکنندگان سمپل ارسال میشود، سوالاتی را در رابطه با طراحی و بسته بندی محصول، طعم، کیفیت، سنجش میزان آگاهی از برند قبل از پروژه سمپلینگ، تمایل به خرید محصول توسط مخاطبان و سایر مواردی که ممکن است برای کسبوکارها مهم باشند، با کاربران مطرح میکند.
همه مزایای چشمگیر یک نمونه ساده
در حقیقت سمپلینگ را میتوان از روشهای نسبتا قدیمی در بازاریابی دانست. این کار میتواند برای کسبوکارهایی که قصد توسعه یا تولید محصولی را دارند، نقشی بسیار کلیدی ایفا کند.
سمپلینگ یا نمونهبرداری برای کسبوکارها مزایای زیادی دارد که شامل افزایش آگاهی و وفاداری برند، جمعآوری بازخورد محصول، افزایش فروش و نرخ تبدیل، تشویق به نقد مثبت و ایجاد محتوای کاربردی، هدفگیری دقیق مخاطبان و بازارها، و استفاده از تحلیلهای شبکههای اجتماعی میشود.
- افزایش آگاهی از برند: سمپلینگ به عنوان یک شکل از بازاریابی تجربی عمل میکند که اجازه میدهد مصرفکنندگان به طور مستقیم با محصول درگیر شوند. این میتواند به افزایش آگاهی از برند منجر شود.
- جمعآوری بازخورد محصول: سمپلینگ فرصتی برای کسبوکارها فراهم میآورد تا بازخورد ارزشمندی از مخاطبان هدف خود دریافت کنند. این بازخورد برای توسعه محصول بسیار حیاتی است.
- افزایش فروش و نرخ تبدیل: ارائه نمونههای رایگان میتواند به طور مستقیم یا غیر مستقیم فروش را افزایش دهد. چرا که به لحاظ روانشناسی، تجربه مصرف محصول میتواند میل به خرید بیشتر را در خریدار ایجاد کند.
- تشویق به نقد مثبت و ایجاد محتوای کاربردی: افرادی که نمونههای رایگان دریافت میکنند، ممکن است به دلیل احساس تعهد متقابل، نقدهای مثبتی در شبکههای اجتماعی منتشر کنند
- هدفگیری دقیق مخاطبان و بازارها: با استفاده از روشهای مختلف سمپلینگ، کسبوکارها میتوانند مخاطبان ایدهآل خود را به طور مؤثرتری هدف قرار دهند.
- آزمایش سریع بازار و تطبیق: سمپلینگ به کسبوکارها اجازه میدهد تا به سرعت واکنش بازار به محصولات جدید را بسنجند.
- استفاده از تحلیلهای شبکههای اجتماعی: ادغام سمپلینگ با تحلیل شبکههای اجتماعی میتواند بینشهای گستردهای را فراهم کند. با بررسی واکنشهای شبکههای اجتماعی به محصولات نمونهبرداری شده، کسبوکارها میتوانند درک عمیقتری از احساسات و ترجیحات عمومی کسب کنند، که این موضوع میتواند بر استراتژیهای بازاریابی و توسعه محصول تأثیر بگذارد.
این روش مارکتینگ غیرمستقیم علاوه بر ایجاد حس خوشایند دریافت هدیه در زمان مناسب و جلب توجه از مخاطب، در حقیقت تجربه مصرف محصولات دیگر را برای افراد فراهم میکند.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in