پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

آژانس تبلیغاتی دیما: «با تحلیل رفتار خرید مشتری و بهره‌گیری از ماتریس رفتار خرید، کمپین TCL را طراحی کردیم»

مهسا بهادری مهسا بهادری
23 مرداد 1403
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آژانس تبلیغاتی دیما: «با تحلیل رفتار خرید مشتری و بهره‌گیری از ماتریس رفتار خرید، کمپین TCL را طراحی کردیم»
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آژانس تبلیغاتی دیما اخیرا برای برند تولیدکننده تلویزیون و لوازم‌خانگی TCL کمپینی اجرا کرده که در این مطلب به چرایی و چگونگی کمپین، اهداف آن و چالش‌های اصلی برند پرداخته است.

دیما اعلام می‌کند برند TCL که در سال‌های اخیر بعنوان یک برند تولیدکننده تلویزیون در ایران تبدیل شده، با وجود موفقیت جهانی در کولر گازی، در ایران از آگاهی برند کمتری در این حوزه برخوردار بود. به همین دلیل، مادیران به عنوان واردکننده‌ رسمی TCL، با همکاری آژانس دیجیتال مارکتینگ دیما، کمپینی را برای افزایش آگاهی از برند کولر گازی TCL در بازار ایران آغاز کرد. هدف از این کمپین، معرفی مزیت‌ها و ویژگی‌های کولرهای گازی TCL به مصرف‌کنندگان ایرانی و افزایش سهم بازار این محصول در ایران بود.

همکاری دیما و مادیران

مستانه پهلوان، معاون عملیات دیما، با اشاره به تأثیر بسزای تبلیغات دیجیتال بر برندها و اهمیت یکپارچه‌سازی تبلیغات آفلاین و آنلاین، در خصوص کمپین تبلیغاتی کولر گازی TCL به چالش‌های پیش روی این کمپین پرداخت. او با تأکید بر معرفی کولر گازی TCL در بازار ایران و ضرورت ایجاد شناخت صحیح در میان مصرف‌کنندگان، گفت: با توجه به ورود اخیر این محصول به بازار و عرضه آفلاین آن، نیاز به رویکردی نوآورانه در حوزه دیجیتال برای افزایش فروش، به‌ویژه در فصل گرم تابستان، بیش از پیش احساس می‌شد. لذا با انجام پژوهش‌های دقیق بازار و تحلیل رفتار مصرف‌کنندگان، استراتژی جامع و مبتنی بر داده‌ای طراحی گردید. هدف اصلی این استراتژی، افزایش آگاهی از برند، جلب اعتماد مصرف‌کنندگان و در نهایت، افزایش فروش محصولات TCL بود. بدین منظور، برنامه اجرایی دقیق و چابکی تدوین شد تا در کمترین زمان ممکن به نتایج مطلوب دست یابیم.

بر این اساس، دیما با تحلیل رفتار خرید مشتری و بهره‌گیری از ماتریس رفتار خرید، اقدام به طراحی کمپین و انتخاب کانال‌های دیجیتال کرده است.

بر اساس گفته روابط عمومی، با توجه به اینکه کولر گازی محصولی با درگیری خرید بالا است، تمرکز اصلی تبلیغات این برند بر افزایش آگاهی از برند، ایجاد اعتماد و ارائه اطلاعات است. ضمن اینکه برای حل چالش‌های مدل رفتاری مشتریان در هنگام خرید، نیاز بود تا اطلاعات و دانش آن‌ها نسبت به محصول، از طریق تولید محتوای آموزشی و افزایش آگاهی، تقویت شود. به همین دلیل از سه عنصر دیگر بهره گرفته شد.

  • تبلیغات ویدیویی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • تبلیغات هدفمند آنلاین

تصمیم‌گیری در مورد کانال‌ها و پیاده‌سازی تبلیغات

این آژانس تبلیغاتی عنوان می‌کند پس از تحلیل دقیق رفتار مشتریان هنگام خرید محصول و انتخاب پرسونای مناسب، کانال‌های دیجیتال مؤثر مورد بررسی قرار گرفتند. در این بررسی، تبلیغات ویدیویی به دلیل پتانسیل بالای تعامل مخاطبان، به عنوان یکی از اصلی‌ترین کانال‌های تبلیغاتی انتخاب شد و حدود ۴۰ درصد از بودجه کمپین به آن اختصاص یافت. بیش از ۶۰ درصد از تعاملات مخاطبان از طریق این کانال بازاریابی دیجیتال صورت پذیرفت.

با همکاری واحد اجرایی و رصد شبکه‌های اجتماعی، برای حداکثر کردن بازدید صفحات، اینفلوئنسرهای فعال در حوزه خانه و سبک زندگی انتخاب شدند. همچنین، برای آموزش مخاطبان و آشنایی بیشتر آن‌ها با محصول، صفحات مرتبط با تکنولوژی نیز در لیست فعالیت‌های مرتبط با تبلیغات اینفلوئنسری قرار گرفتند که در این بخش، ۱۵ درصد از بودجه در شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات اینفلوئنسری و ۱۰ درصد آن برای تبلیغات بازدیدی در صفحات عمومی، اخبار، سرگرمی و… در نظر گرفته شد. در نهایت تبلیغات ویدیویی مانند Pre-roll و بنرهای ویدیویی، شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام، تبلیغات همسان و بنری به عنوان کانال‌های اصلی انتخاب شدند. استراتژی‌های انتخاب شده بر مبنای داده‌های بازار و رفتار مخاطبانِ هدف بود تا بتوانیم با کمترین هزینه، بیشترین تاثیر را داشته باشیم. اجرای این تبلیغات به دقت پیگیری و بهینه‌سازی شد تا به بهترین نتایج ممکن دست یابیم.

 

کمپین TCL بیش از ۱۹۰ میلیون بازدید داشت

دیما با اشاره به بازه ۳۰ روزه کمپین توضیح می‌دهد: در یک برنامه تبلیغاتی گسترده و هدفمند در این بازه زمانی، کمپین TCL در ۹ کانال بازاریابی مختلف از جمله تبلیغات ویدیویی پری‌رول، تبلیغات بنری ویدیویی، تبلیغات اینفلوئنسری و بازدیدی اینستاگرام، تبلیغات در تلگرام، تبلیغات همسان، بنری، تبلیغات درون‌ اپلیکیشنی و رپورتاژ با شاخص‌هایی مانند بازدید، کلیک و جذب لید، به صورت فشرده اجرا شد.

همچنین پیرامون نتایج این کمپین دیما اعلام می‌کند: در این مدت، برند TCL بیش از ۱۹۰ میلیون بازدید (به طور متوسط ۳ میلیون بازدید در روز) را جذب کرده و بیش از ۵ میلیون نفر را در شبکه‌های اجتماعی هدف قرار داده است. نرخ تعامل و تعداد لیدهای جذب شده، موفقیت این کمپین در جلب توجه مخاطبان را به خوبی نشان می‌دهد. به عنوان مثال، نرخ تعامل بیش از ۱۰ درصد در تبلیغات ویدیویی (مانند پیش‌نمایش، بنرهای ویدیویی و …) به دست آمده است.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین