پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

طرفداران محیط‌زیست بیلبوردهای تویوتا و BMW را در سراسر اروپا مخدوش کردند

الهه صالحی الهه صالحی
30 دی 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طرفداران محیط‌زیست بیلبوردهای تویوتا و BMW را در سراسر اروپا مخدوش کردند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

طرفداران محیط زیست ۴۰۰ بیلبورد تبلیغاتی برند تویوتا را در بلژیک، فرانسه، آلمان و انگلستان مخدوش کردند، چرا که باور داشتند درحالی که این دو برند روی خودروهای برقی مانور می‌دهند، همچنان بخش اعظم فروش خود را از طریق خودروهای کربن‌سوز به دست می‌آورند و این خودروها را تبلیغ می‌کنند.

به گزارش ایندیپندنت، یک گروه طرفدار محیط زیست که نام خود را برندالیزم گذاشته‌اند، در اعتراض به رفتار ریاکارانه شرکت‌های تویوتا و BMW، تبلیغات این دو برند را در سراسر اروپا مخدوش کردند.

این گروه از فعالان از دولت‌های اروپایی درخواست کرده‌اند که سیاست‌های قوی‌تری را برای جلوگیری از این ادعاهای دروغین اتخاذ کرده و قوانینی را برای ممنوعیت تبلیغات محصولات آلاینده محیط زیست وضع کنند.

تونا مریمن، سخنگوی این گروه که خود را برندالیزم نامیده‌اند با ریاکارانه نامیدن این تبلیغات به رسانه‌ها گفته است: «این دو برند در کمپین‌های تبلیغاتی خود، خودروهای شاسی بلند و بزرگی را تبلیغ می‌کنند که کربن‌سوز هستند؛ اما کربن‌سوز بودن تنها مشکل آنها نیست. این خودروها به حدی بزرگ‌اند که فضای پارک زیادی در شهر اشغال می‌کنند و وزن بالا و سپر بلند آنها برای عابران پیاده به ویژه کودکان تهدیدی جدی است. از سوی دیگر این خودرو در تصادفات جاده‌ای نیز خطر بالایی دارند.»

تویوتا و BMW: تکذیب می‌کنیم

با این‌حال هردوی این شرکت‌ها، زیر بار این موضوع نرفتند. آنها با تکذیب ریاکار بودن خود، گفته‌اند که دغدغه محیط زیست برای آنها یک دغدغه جدی است و در تلاش‌ هستند تا  سال ۲۰۳۰ میزان آلایندگی خودروهای خود را به طور جدی کاهش دهند و از تولید خودروهای کربن‌سوز به سمت تولید خودروهای پاک حرکت کنند.

یکی از سخنگویان شرکت تویوتا در این رابطه گفته است که این برند در ۲۰ سال گذشته در زمینه تلاش برای تولید خودروهای پاک پیشرو بوده‌ و متعهد است که تا سال ۲۰۳۰ فقط خودروهای پاک تولید کند که کوچکترین خطر آلایندگی برای محیط زیست ندارند.

سخنگوی شرکت بی ام و نیز با رد ادعاهای گروه وندالیزم، اعلام کرده است که توجه به پایداری محیط زیست بخشی از استراتژی شرکت BMW است و تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۵۰ درصد از فروش این شرکت از طریق خودروهای تمام برقی خواهد بود. او تاکید کرده است که این شرکت در حال انجام اقداماتی است که تا سال ۲۰۳۰ رد پای کربن در محصولات خود را به طور جدی کاهش دهد.

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین