پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار تبلیغات آنلاین و E-CRM

معرفی ابزار: ترندیکس، ابزاری برای رشد اپلیکیشن‌ها 

سینا فایضی سینا فایضی
22 دی 1400
زمان مطالعه: 4 دقیقه
معرفی ابزار: ترندیکس، ابزاری برای رشد اپلیکیشن‌ها 
زمان مطالعه: 4 دقیقه

ترندیکس یک ابزار جامع برای بررسی وضعیت، تحلیل رقبا و رشد اپلیکیشن و بازی‌هاست. این ابزار ۴ سالی است معرفی شده و طی چند ماه گذشته تغییرات گسترده‌ای کرده و امکانات جدیدی به آن اضافه شده است. در این مقاله میخواهم این سرویس را بررسی کنیم تا ببینیم چطور و چقدر میتواند برای رشد اپلیکیشن شما موثر باشد.

این سرویس این امکان را به شما می‌دهد که هر اپلیکیشنی که می‌خواهید را، آنالیز کنید! درویاقع این سرویس راهکاری عالی برای آنالیز رقبای شماست، چیزی که یپش از این تنها از طریق ابزارهای گران قیمت خارجی ممکن بود. این تنها بخشی از امکانات ترندیکس است، درمورد ادامه به معرفی این امکانات می‌پردازیم.

قدم اول برای شروع بررسی یک پروژه وارد کردن آن در بخش سرچ داشبورد است. شما می‌توانید انتخاب کنید که اطلاعات کدام اپ استور را برای اپ مدنظر ببینید و یک اطلاعات کلی از آن به‌دست آورید. با درج هر اپلیکیشن اطلاعات کلی آن در کافه‌بازار، محتوای متنی و تصویری و نسخه‌ها را نمایش می‌دهد.

اطلاعات عمومی اپلیکیشن

در بخش اطلاعات عمومی اپلیکیشن شما می‌توانید اطلاعات زیر را ببینید:

  • نسخه‌ها
  • رتبه در استور
  • دانلود و نظرات
  • دموگرافیک
  • تاریخچه نصب فعال
  • جاسوسی کلیدواژه
  • آمار سرچ ادز

 

ترندیکس در سه بخش می‌تواند برای اپلیکیشن شما ارزش آفرینی کند:

  • بهبود ASO
  • بهود تبلیغات در اپ استورها
  • تحقیقات بازار و بررسی رقبا

بهبود ASO

سئوی اپلیکیشن یا ASO (App Store Optimization) به معنای بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن به منظور بهبود رتبه اپلیکیشن در کلمات مختلف است. بخش سرچ مخصوص فعالیت های ASO اپلیکیشن شما است. با استفاده از ابزارهای بخش سرچ می‌توانید کلیدواژه های مناسب برای ASO اپلیکیشن خود را پیدا کنید و بررسی کنید وضعیت رتبه‌های شما بعد از بهینه سازی ها، چقدر تغییر می‌کند.ترندیکس برای بهبوبد ASO چهار ابزار جذاب دارد:

بخوانید  نگاهی به کمپین‌های تبلیغاتی در بلک فرایدی 2020 بر اساس گزارش یکتانت

تحقیق کلیدواژه

در بخش تحقیق کلیدواژه شما میتوانید بررسی کنید گستره سرچ کلمات در اپ استورها چگونه است و هر کلیدواژه چقدر سرچ دارد.

جاسوسی کلیدواژه

در بخش جاسوسی کلیدواژه نیز می‌توانید رتبه کلمات کلیدی مختلف آن اپ را در اپ‌استورها بررسی کنید. مثلا بفهمید که اپ دیوار در جستجو کلمه «املاک» در کافه‌بازار، در چه رتبه‌ای نمایش داده می‌شود!

سرچ کلیدواژه

بعد از تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از این دو ابزار می‌توانید با ابزار سرچ کلیدواژه بررسی کنید که در هر کلیدواژه چه کلماتی رتبه دارند و روند رشد این رتبه ها چطور بوده.

بهبود تبلیغات در اپ استورها

تبلیغات در اپ استورها یکی از استراتژی‌های مهم برای رشد نصب اپلیکیشن‌ها است. این تبلیغات به دو صورت می‌تواند اتفاق بیوفتد، یا از طریق گوگل ادز بر روی گوگل پلی یا از طریق داشبود تبلیغات اپ‌استورهای ایرانی. برای این کار علاوه بر امکان استفاده از ابزارهای بخش بهبود ASO برای یافتن کلیدواژه های مناسب برای تبلیغات شما می‌توانید با استفاده از بخش آمار سرچ ادز، بررسی کنید اپلیکیشن های رقیب روی چه کلیدواژه‌هایی رتبه دارند و تقریبا چقدر از آن‌ها ورودی می‌گیرند.

تحقیقات بازار و بررسی رقبا

ابزارهای ترندیکس به شما امکان بررسی رقبا و روند رشد آن‌ها را می‌دهد، به‌علاوه شما می‌توانید یک شمای کلی از وضعیت و روند بازار اپلیکیشن‌ها داشته باشید و بی گدار به آب نزنید. از جمله این اطلاعات، اطلاعات دموگرافی است که به یک شمای کلی از کاربران اپلیکیشن موردنظر میدهد. اینکه معمولا چه شهرهایی هستند، چه موبایلی دارند و…

جدا از این موضوع شما می‌توانید تاریخچه و روند رشد نصب‌های فعال اپلکیشن‌ها را به صوزت روزانه بررسی و تحلیل کنید.

بخوانید  سرویس توییچ هم برای کاربران ایرانی تحریم شد یا اختلالی گذرا است؟

نبض بازار را ببینید

در بخش آمارها می‌توانید روند رشد اپلیکیشن‌ها را بررسی کنید و ببینید بازار و رقبا چطور پیش میروند. به علاوه میتوانید بر اساس کشور، زمان، دسته بندی بررسی کنید کدام اپلیکیشن ها رتبه دارند.

ترندها را بشناس

با استفاده از ترندیکس می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که بیشترین رشد و افت را داشتند بررسی کنید و از وضعیت بازار بهتر آگاه بشید.

از جزییات آگاه باش

ارائه داده‌های کلیدی اپلیکیشن‌ها بر روی استورهای مختلف، که شامل تعداد دانلودها و نظرات، وضعیت عملکردی و رتبه‌بندی اپلیکیشن‌ها در لیست‌های اصلی و دسته‌بندی‌های استورها می‌شود.

از ترندهای تکنولوژی باخبر باش

یک امکان ویژه در بخش اشتراک پیشرفته ترندیکس بررسی SDK های اپلیکیشن‌های ایرانی و خارجی است. از این طریق تیم فنی شما می‌تواند از ترندهای این حوزه باخبر باشد و در این زمینه پیشرو باشد.

در مجموع ترندیکس یک ابزار کاربردی برای هر اپلیکیشن و بازی ای هست که به دنبال افزایش رشد ASO، تبلیغات و همینطور تحقیقات بازار است. در واقع ترندیکس یک جعبه ابزار است که به شما کمک میکند بدون پیچیدگی فعالیت های مارکتینگی اپلیکیشن و بازی خودتان را پیش ببرید. برای آشنایی بیشتر می‌توانید از اینجا در ترندیکس ثبت نام کنید و با 80 درصد تخفیف اشتراک آن را تهیه کنید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
سینا فایضی
سینا فایضی
یک بازاریاب نیمه هندی که مسئول مدیریت ارتباطات بازاریابی دی‌ام برد است.
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین