مهمترین و کاربردیترین دادههای گزارش تریبون (پلتفرم رپورتاژ آگهی)!
فهرست مطلب
تریبون گزارشی حاکی از بررسی عملکرد خود در سالی که گذشت را منتشر کرده و رفتار سال گذشتهی کاربران خود را تحلیل کرده است، و در پی این گزارش و آمارهایی که آورده است سعی داشته ٰشـفافیتی در حوزه رپورتـاژ آگهی بوجود بیاورد که کسب و کارها بتوانند کمپینهای رپورناژ آگهی خود را با دید جامعتر و واقعبینتر اجرا کنند.
ما در اینجا گزیدهایی از بخشهای مهم این گزارش را آوردهایم، شما میتوانید هایلایتهای این گزارش را همراه ما بخوانید و در انتها مطلب کامل آن را از لینکهای دانلود موجود، دانلود کنید.
محبوبترین جایگاههای خبری تریبون
این نمودار نشان میدهد که محبوبترین رسانههای ایرانی برای رپورتاژ آگهی کدام رسانهها بودهاند.
جذابترین موضوعات در جایگاه خبری
تریبون بر اساس این تصویر و بر اساس نرخ «کلیک به نمایش» موثر تبلیغ یعنی (Effective-CTR) نشان میدهد که جذابترین کلماتی که پیرامون آنها بیشترین رپورتاژ آکهی کار میشود کدام کلمات هستند.
تقاضای انتشار رپورتاژ در روزهای مختلف در تریبـون
در روزهای دوشنبه و چهارشنبه به احتمال زیاد مناسبترین زمان برای انتشار یک رپورتاژ است. سه ماه پایان سال از لحاظ حجم رپورتاژ آگهی که داخل سایتهای مختلف منتشر میشود پرترافیکترین بخش سال است.
تبلیغکنندگان تریبون با چه فاصله زمـانی رپورتاژ منتشـر میکننـد؟
با توجه یه این فاصله زمانی گرارش شده میتوان گفت که بیشتر رپورتاژ دهنگان حداقل هفتهای یکبار رپورتاژ آگهی منتشر میکنند.
رپورتاژهـای منتشـر شده در تریبـون در کـدام دستهبندیهای موضوعی بودهانـد؟
میتوان گفت موضوعاتی که بیشترین رپورتاژ را به خود اختصاص داده است به ترتیب بخش مالی و سرمایهگذاری، گردشگری و بخش موبایل و کامپیوتر بوده است و کمترین میزان رپورتاژ نیز مربوط به دستهبندی مسکن بوده است.
کاربران بیشتر کدام رسانهها را برای انتشـار رپورتاژهـای خود انتخاب میکنند؟
به دلیل اینکه خبرگزاریها عمده مطالـبشان عمومـی میباشد بـرای انـواع کسـب و کارها مناسـب هستند و 51% از رپورتاژها را به خود اختصاص داده اند.
دلایـل تاییـد نشـدن محتوا توسط رسانهها چه بوده اسـت؟
%52 از رپورتاژهای تایید نشده پس از اعمال تغییرات و ویرایش توسط کاربر به مرحله انتشار میرسند. از آنجایی که 44% از علل رد شدن به مورد تایید نبودن موضوع محتوا مربوط میشود و در چنین شرایطی عموما ویرایش امکانپذیر نیست.
48% از رپورتاژهای تاییده نشده به کنسلی و بازگشت وجه میانجامند.
در هر رپورتاژ چند لینـک قــرار داده شـده است؟
بر اساس این تصویر میتوان گفت بهطور نسبی بیش از دو سوم رپورتاژها سه بکلینک را شامل میشوند
.پرتکرارترین انکرتکستها در تریبــون
پـر استفـادهترین انکرتکستها به تفکیک هر حوزه
این نمودار و نمودار قبلی پراستفادهترین انکرتکستها در واقع رقابت را بر سر کلیدواژههای انتخابی برای رپورتاژ آگهی در وب های فارسی نشان میدهند.
بــرای پـرطرفدارتریــن انکرتکستها تقریبا چه هـزینهای شـده است؟
با این فرض که سهم انکرتکست مورد نظر در هزینه رپورتاژ منتشر شده چقدر بوده است یه نمودار زیر میرسیم. به این معنی که هزینه رپورتاژ بر تعداد لینکهای داخلی آن تقسیم شده و ارزش هر انکرتکست محاسبه شده است.
متوسط قیمت رسانههـا در هـر دستهبندی موضوعـی چه قـدر است؟
رسانههای مرتبط با حوزه اقتصاد و مسائل مالی گرانترین رسانهها برای رپورتاژ آگهی هستند!
پرطرفدارترین رسـانهها در تریبــون
خبرگــزاری تســنیم، نمنــاک، مشــرق، فــرارو، ایلنــا، فــارس، عصرایــران، خبرآنلایـن، خبرفـوری و جهاننیـوز، بـه ترتیـب ۱۰ رسـانه پرطرفـدار در تریبـون هسـتند کـه حـدود 22% از رپورتاژهـای منتشــر شــده را بــه خــود اختصــاص میدهنــد.
میزان فعالیت کاربران تریبون در ساعات مختلف شبانهروز
تریبون عملکرد کاربران خود را بررسی کرده است و به این نتیجه رسیده است که کاربران در روزهای دوشنیه، چهارشنبه و جمغه بیشترین فغالیتهای خود را داشته است، که در تصاویر زیر به خوبی مشخض است.
به طور کلی طبق گزارش منتشر شده توسط تریبون، تقاضای رپورتاژ آگهی در این پلتفرم انتشار آگهی ۴۳۶ درصد رشد داشته است.
فایل کامل این گزارش را به همراه جزییات بیشتر در اینجا بخوانید.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in