پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار تبلیغات آنلاین و E-CRM

بررسی دقیق وب متریک: سرویس جهت رهگیری و تعامل با کاربران آنلاین

سینا فایضی سینا فایضی
28 مهر 1400
زمان مطالعه: 5 دقیقه
بررسی دقیق وب متریک: سرویس جهت رهگیری و تعامل با کاربران آنلاین
زمان مطالعه: 5 دقیقه

اگر با بازاریابی سر و کار دارید پس اهمیت جمع آوری داده‌ها را درک می‌کنید. اما جدا از نحوه جمع آوری داده، درک داده اولویت بیشتری دارد. آنالیتیکس با وجود آنکه ابزار قدرتمندی است اما پیچیدگی‌های آن باعث می‌شود افرادی که آموزش کار با آن را ندیده‌اند، توانایی استفاده درست از آن را نداشته باشند و خیلی اوقات این موضوع باعث ضعف در پیشبرد اهداف کسب‌وکار می‌شود.

در این بین وب متریک به عنوان یک ابزار آنالیز و تحلیل سایت به میان میاید که به شما وعده یک تجربه آسان، شیرین و سریع را می‌دهد. وعده‌ای که تنها به آمارهای ساده ختم نشده و بعضی ابزارهای نسخه پولی گوگل آنالیتیکس و هاجر را نیز به میان میاورد. وب متریک چهار ماهی هست که فعالیت رسمی خود را شروع کرده و حدود دو ماه قبل طی یک آپدیت علاوه بر بخش آنالیتیکس بخش دیگری به نام مارکتینگ با قابلیت‌های گزارش‌های حرارتی، قیف فروش و بازاریابی را به پنل خود افزود. در ادامه به بررسی قابلیت‌های مختلف این ابزار ایرانی می‌پردازیم.

بخش آنالیتیکس

اکثر داده‌هایی که در این بخش می‌بینید می‌توانید در گوگل آنالیتیکس نیز پیدا کنید. اما کمی سخت! وب متریک در این بخش تلاش کرده مهمترین داده ها را به راحت ترین شکل به دست کاربر برساند. این بخش به چهار بخش کلی تقسیم میشود:

نمای کلی

در این بخش یک نمای کلی از مهم ترین داده‌های کسب و کارتان پیدا می‌کنید.

بخوانید  پلتفرم کشف محصولات اینستاگرامی «چرخ» راه‌اندازی شد

 

بررسی کاربران

در این بخش می‌توانید 6 داده مهم از کاربرانی که به سایت شما سر می‌زنند به دست آورید شامل:

  • تعداد کاربران
  • تعداد مراجعات
  • تعداد صفحات بازدیدی
  • موقعیت مکانی کاربران
  • شناسایی زبان کاربران
  • ابزار مراجعه کاربران

موردی که این بخش را از ابزارهای آنالیز دیگر متمایز می‌کند بخش موقعیت مکانی آن است که می‌توانید کاربران را علاوه بر کشور به تفکیک شهر نیز ببینید.

بررسی نحوه جذب کاربران

در این بخش می‌توانید 5 داده اصلی از نحوه ورود کاربران به سایت خود را ببینید، که شامل:

  • انواع کانال‌های جذب کاربران
  • جذب از موتورهای جستجو
  • جذب مستقتیم از برند
  • جذب از شبکه‌های احتماعی
  • جذب از سایت‌های دیگر

بررسی فعالیت کاربران

در این بخش می‌توانید 7 داده مهم از فعالیت‌های کاربران را بررسی کنید که شامل:

  • تحلیل صفحات فرود
  • تحلیل صفحات خروجی
  • تحلیل مسیر حرکت کاربران
  • تحلیل زمان ماندگاری کاربران
  • تحلیل نرخ پرش‌ها
  • تحلیل نرخ پرس صفحات
  • تحلیل کلیک‌ها

موردی که این بخش را از ابزارهای آنالیز دیگر متمایز می‌کند بخش تحلیل کلیک‌ها است. در این بخش می‌توانید محتواهایی که کاربران بیشتر کلیک می‌کنند بررسی کنید.

گزارش لحظه‌ای

در این بخش می‌توانید گزارش لحظه‌ای آمارهای مهم سایت خود را ببینید:

 

 

اما جدا از بخش آنالیتیکس وب متریک سه بخش هیجان انگیز دارد که ترکیبی از فیچرهای پولی گوگل آنالیتیکس و هاتجر هستند. سه بخش، گزارش حرارتی، قیف بازاریابی و کمپین که در بخش مارکتینگ وب متریک جای گرفتند.

گزارش حرارتی

گزارش حرارتی به شما مقدار اسکرول صفحه و بخش‌هایی که بیشتر کاربران روی آن کلیک کرده اند را نشان می‌دهد. اگر قبلا با ابزار هاتجر و باقی ابزارهای خارجی کار کرده باشید، با این ابزار آشنا هستید. برای استفاده از این بخش باید در بخش پایین گزارش حرارتی خود را بسازید.

بخوانید  کمپانی پورشه با همکاری FaZe Clan نسل جدید لاکچری‌سواران را هدف می‌گیرد

بعد از جمع شدن داده میتوانید ردپای کاربران را به صورت زیر بررسی و تحلیل کنید:

قیف بازاریابی

در این بخش شما می‌توانید خیلی ساده یک قیف بازاریابی برای کسب و کار خود بسازید. با مشخص کردن مسیر کاربر از آغاز ورود به سایت تا مرحله پرداخت یک قیف ساده و جذاب خواهید دید و به راحتی می‌توانید میزان نرخ تبدیل کاربران از لحظه ورود به سایت تا خرید را مرحله به مرحله بررسی کنید.

از طریق این بخش می‌توانید سفر مشتريان (Customer Journey) خود را به سادگي بسازيد. با قيف بازاريابي نیاز نیست از طریق تگ منیجر ایونت تعریف کنید تا مسیر مشتریان را خود را بررسی کنید، وب متریک این بخش را برای شما خیلی آسان می‌کند.

کمپین 360

در این بخش می‌توانید عملکرد کمپین های بازاریابی خود را بررسی کنید. برای استفاده از امکانات کمپین 360 ابتدا باید یک UTM در بخش زیر ثبت کنید:

در ادامه می‌توانید گزارش کامل و لحظه‌ای را از بخش زیر بررسی کنید:

نکته اصلی و جذاب این بخش امکان رهگیری لحظه‌ای گزارش حرارتی و قیف بازاریابی در UTM هست که می‌تواند به بهینه سازی و بررسی سریع کمپین‌های شما کمک کند.

ایکامرس پیشرفته

یکی از دغدغه‌های اساسی سایت‌های فروشگاهی، بررسی جذابیت محصولات، اضافه و کم شدن محصولات به سبد خرید و میزان فروش نهایی محصولات می‌باشد. سرویس ایکامرس پیشرفته وب متریک در قالب گزارشات عملکرد فروش، وضعیت محصول، وضعیت فروش ویژه، فروش از کمپین، عملکرد کانال‌های فروش، تحلیل جامعی از مشاهده کالا توسط کاربر و محبوبیت کالاها و همچنین پتانسیل هر کالا جهت فروش در اختیار شما قرار می‌دهد. شما به راحتی با این سرویس می توانید بر اساس کاربران ورودی سایت خود، میزان مشاهده و اضافه شدن کالا و خدمت به سبد خرید را روی سایت خود بررسی و با شناسایی نیازهای کاربران نسبت به حداکثر نمودن فروش خود اقدام کنید.

بخوانید  امکان دانلود فایل‌های صوتی در فضای Twitter Space فراهم شد

اتومیشن مارکتینگ

کسب و کارهای آنلاین امروزه نیازمند ایجاد تعامل دو طرفه با کاربران و مشتریان وب‌سایت خود می باشند. این ارتباط می‌بایست بر اساس نیاز کاربران و فعالیت‌های آن‌ها باشد. سرویس وب متریک امکان ارتباط با کاربران و مشتریان آنلاین را از طریق خدمت اتومیشن مارکتینگ خود که مبتنی بر فعالیت ها و نیازهای کاربران است را از طریق کانال های ارتباطی پیام آنلاین روی سایت، پیام کوتاه یا اس‌ام‌اس و ایمیل فراهم می‌سازد.

در مجموع وب متریک یک ابزار ساده و کاربر دوست(user friendly)  است، که می‌توانید به سادگی و بدون آموزش راحت به اطلاعات سایت خود دسترسی داشته باشید.  شما می‌توانید با عضویت در سایت وب متریک 20 روز رایگان از امکانات آن استفاده کنید و در نهایت تصمیم بگیرید این ابزار برای شما مناسب است یا که خیر.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
سینا فایضی
سینا فایضی
یک بازاریاب نیمه هندی که مسئول مدیریت ارتباطات بازاریابی دی‌ام برد است.
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پوریا
پوریا

عالی و بسیار کاربردی

پلاتین