گزارش سال 99 یکتانت از فعالیت تبلیغدهندگان و رفتار کاربران در این ادنتورک
فهرست مطلب
یکتانت، شبکه تبلیغات دیجیتال ایرانی بر اساس فعالیتهایی که سال گذشته داشته و کمپینهای دیجیتالی که در این پلتفرم اجرا شده، گزارشی منتشر کرده است و در آن به بررسی دادهها و نتایج حاصل از آنها پرداخته است.
ما در اینجا چکیده مهمترین بخشها از این گزارش را زیر ذرهبین دیجیتال مارکتینگ آوردهایم تا مخاطبان دیام برد نکات مهم آن را از دست ندهند. همچنین فایل گزارش کامل آن را میتوانید از گزارش سال ۹۹ یکتانت دانلود کنید.
ظرفیت نمایش در یکتانت
با توجه به همکاریهای بیشتری با نمایشدهندگان جدید، در سال ۹۹ این ظرفیت تبلیغات به نسبتی بیش ار ۲ برابر سال قبل رسیده است.
اگر سایت شما ریسپانسیو نیست و در موبایل نمایش مناسبی ندارد، خبر بدی برایتان داریم. در سال ۹۹ نسبت استفاده کاربران از موبایل به نسبت دسکتاپ افزایش داشته و به ۸۳٪ رسیده است.
توزیع ترافیک کاربران وبسایتهای نمایشدهنده در طی شبانهروز
جالب است بدانید که استفاده کاربران در طول روز از دسکتاپ بیشتر است درحالی که در طول شب، جایش را به موبایل میدهد.
میانگین ترافیک روزهای هفته به گزارش یکتانت
در روزهای وسط هفته وبسایتهای فارسی بیشترین ترافیک خود را دارند و در مقابل آن روزهای آخر هفته شاهد کمترین میزان این ترافیک هستیم.
خانمها یا آقایان ؟
خانمها ساعات حدود ۱۰ تا ۱۱ صبح بیشترین استفاده را از وب داشتهاند و موضوعات رایج و مورد علاقه آنها سرگرمی، سینما و بازیگران و مسائل مربوط به کودک و نوزاد بوده است.
آقایان نیز ساعات ۶ الی ۷ صبح و حضور بیشتری در فضای وب داشتهاند و موضوعاتی که بیشترین حجم ترافیکی آنها را به خود اختصاص داده است ورزش، موضوعات افتصصادی مسکن و اخبار سیاسی، اجتماعی بوده است.
نسبت بازدید آقایان و خانمها از موضوعات مختلف
با توجه به دو نمودار قبل و این نمودار میتوان دید آقایان و خانمها به تفکیک، به موضوعات مختلف چه میزان تمایل دارند و جستوجو میکنند.
نسبت استفاده از موبایل و دسکتاپ در استانهای مختلف کشور
در استانهای اردبیل، آذربایجان غربی و خراسان جنوبی بیشترین استفاده از دستکتاپ را داشتهاند و در استانهای خوزستان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد بیشترین استفاده آنها از موبایل بوده است.
بررسی رفتار خوانندگان وب
روزهای تعطیل
در روزهای تعطیل، ساعت ۲۰ اوج بازدید کاربران از صفحات اخبار است.
روزهای کاری
در روزهای کاری بر خلاف روزهای تعطیل ساعات ۶ تا ۸ صبح ساعت اوج بازدید کاربران از سایتهای اخبار است.
مقایسه ترافیک صفحات اخبار با دانلود فیلم در روزهای کاری
در روزهای کاری در ساعات کار ادارات بازدید از صفحات اخبار بیشتر از ترافیک صفحات دانلود فیلم است.
موضوعات پرتکرار تبلیغدهندهها
یکتانت کمپینهای تبلیغاتی در موضوعهای مختلف را بررسی کرده و متوجه شده کمپینهایی در موضوعات خانهداری و خانواده، حوزه تکنولوژی و نرمافزار و بعد از اینها حوزه اقتصاد و مسکن بیشترین سرویس تبلیغات و کمپینها را به خود اختصاص داده است.
واژگان پرتکرار در ساخت کمپینهای کلیدواژهایی
تبلیغات کلیدواژهای هم تبلیغاتی هستند که تنها در صفحاتی نمایش میگیرند که کلیدواژه انتخابی شما در تیتر یا متادیسکریپشن آن باشد. واژگان پرتکرار این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده میکنید.
میانگین CTR سرویسهای یکتانت به تفکیک موبایل و دسکتاپ
CTR که نسبت کلیک به نمایش است در واقع معیاری برای سنجش میزان جذابیت تبلیغات شما برای مخاطبان است. (برای مطالعه بیشتر درباره CTR اینجا کلیلک کنید).
میانگین این CTR برای تبلیغات مختلف در شکل زیر آورده شده است.
میانگین CTR سرویسهای ریتارگتینگ به تفکیک موبایل و دسکتاپ
در ریتارگتینگ تبلیغات شما تنها برای افرادی نمایش داده میشود که پیش از این وارد وبسایت شما شدهاند.
طبق بررسیهایی که انجام شد مشخص شد که میانگین CTR تبلیغات ریتارگتینگ ۲ برابر CTR تبلیغات عادی بوده است.
میانگین CTR سرویسهای هدفمند به تفکیک موبایل و دسکتاپ
میانگین CTR تبلیغات همسان هدفمند به میزان ۳۳ درصد از میانگین CTR تبلیغات همسان عادی بیشتر بوده است.
میانگین قیمت کلیک سرویسها به تفکیک موبایل و دسکتاپ
پر ترافیکترین روزهای سال
ترافیک وبسایتها فارسی در روز ۱۴ آبان، ۳۷درصد بیشتر از ترافیک سال ۹۹، روز ۹ آذر ۳۱ درصد و در ۱۷ آبان ۲۵درصد بیشتر از ترافیک سال ۹۹ بوده است.
این گزارش دادههای دیگری نیز دارد که میتوانید فایل آن را از این لینک دانلود کنید.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in