هزینه تبلیغات در یوتیوب چگونه محاسبه میشود؟
فهرست مطلب
تبلیغات در یوتیوب میتواند به بازاریابان اطمینان دهد که محتوای تبلیغاتیشان توسط مخاطبان هدف دیده میشود اما در قدم اول اولین سوال هر بازاریابی که قصد استفاده از این رسانه را دارد این است که هزینه تبلیغات در یوتیوب چقدر است؟
به گزارش دیام برد، در حقیقت از آن جایی که گوگل، مالک یوتیوب است، شما باید با استفاده از سرویس گوگل ادوردز، سفارش تبلیغات در یوتیوب را ثبت کنید. در حقیقت هزینه تبلیغات در این پلتفرم همانند دیگر تبلیغات موجود در این سرویس به شکل مناقصهای تعیین میشود. به بیان دیگر نمیتوان رقم دقیقی برای هزینه تبلیغات در یوتیوب اعلام کرد؛ اما همچنان میتوان با توضیح نوع محاسبه آن، به رقم حدودی دست یافت.
همچنین بخوانید: 4 قابلیت جدید یوتیوب برای تولیدکنندگان محتوا
چرا باید در یوتیوب تبلیغ کنید؟
یوتیوب طرفداران زیادی در جهان دارد و بیشاز ۲/۱ میلیارد کاربر به صورت ماهانه وارد این پلتفرم جذاب میشوند. همچنین کاربران یوتیوب به طور متوسط بیش از یک ساعت در روز را صرف دیدن ویدیوهای یوتیوب میکنند که این روند در حال افزایش است و افراد علاوه بر تماشای ویدیوهای یوتوب در تلفنهای همراه خود دارند به این سمت میروند که این ویدیوها را در تلوزیونهایشان نیز تماشا کنند.
علاوهبر تعداد کاربران، یوتیوب دومین موتور جستوجوی پرطرفدار جهانی بعد از گوگل است؛ به این معنا که افراد جواب سوالات خود را در این پلتفرم جستوجو میکنند؛ پس انتشار محتوای تبلیغاتی در یوتیوب یک سرمایهگذاری بلندمدت است.
هزینه تبلیغات در یوتیوب چقدر است؟
همانطور که گفتیم هزینه دقیقی برای تبلیغات در YouTube وجود ندارد اما میتوان با اتکا بر این دادهها به اطلاعات ارزشمندی در این باره دست پیدا کرد:
- متوسط هزینه تبلیغات YouTube به ازای هر بازدید (CPV) بسته به قالب تبلیغ، محل قرارگیری و صنعت $0.010–$0.030 است. به بیان دیگر اگر ویدیویی با ۱۰۰۰ بازدید داشته باشید، به طور متوسط باید حدود ۱۰ تا ۳۰ دلار برای این بازدیدها پرداخت کنید.
- همچنین دستیابی به ۱۰۰۰۰۰ بیننده در یوتیوب میتواند به طور متوسط حدود ۲۰۰۰ دلار هزینه داشته باشد که در صورت نمایش به مخاطبان هدفتان، هزینه زیادی نخواهد بود.
هزینه تبلیغات در یوتیوب به چه عواملی بستگی دارد؟
در ادامه به برخی از عوامل اثرگذار روی هزینه تبلیغات در یوتوب اشاره کردهایم:
هدفگذاری مخاطبان
ارائه تبلیغات هدفمند، برای مخاطبانی که در محدودهی مکانی خاصی قرار دارند، در مقایسه با سایرین، هزینه بیشتری خواهد داشت؛ برای مثال زمانی که شما افراد یک استان یا شهر را هدف تبلیغات خود در نظر میگیرید، به نسبت زمانی که مردم کل کشور را مخاطبان خود قرار دادهاید، هزینه بیشتری صرف خواهید کرد.
مطلب مرتبط: روشهای هدفمندسازی تبلیغات دیجیتال در ایران
طول ویدئو
همانطور که میتوان حدس زد هر چه طول ویدئو شما طولانیتر باشد، هزینه تبلیغات در یوتیوب گرانتر خواهد شد. به بیان دیگر تبلیغ شما قرار است به مدت طولانیتری روی ویدئوهای ارائهدهندگان قرار بگیرد، پس هزینه بیشتری باید برای آن پرداخت شود.
محل قرارگیری تبلیغ
در ادامه ما به توضیح انواع قالبهای محتوایی خواهیم پرداخت اما به طور مختصر، تبلیغهایی که در قبل یا حین ویدئوها قرار میگیرند، قابلیت دیده شدن بیشتری داشته و باید هزینه بالاتری برای آنها پرداخت کرد. به بیان دیگر تبلیغهایی که در پایین کلیپها یا در سمت راست ویدئو هستند، به نسبت هزینه کمتری دارند.
کیفیت ویدئو
اگر بخواهید محتواهای خود را در ویدئوهایی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند، پخش کنید، باید هزینه بالاتری بپردازید؛ درواقع ویدئوهای باکیفیتتر ارزش بیشتری ارائه داده و توجه بینندگان بیشتری را جلب میکنند.
جایگاه کانال
بعضی کانالها در یوتیوب، مخاطبان بیشتری داشته و جایگاه بالاتری را به دست آوردند که در آن صورت ارائه تبلیغ در آن کانالها گرانتر بوده و از ارزش بیشتری برخوردار است.
قالبهای محتوایی تاثیرگذار بر هزینه
YouTube قالبهای مختلفی را برای تبلیغات در این پلتفرم ارائه میدهد؛ که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم:
تبلیغات ویدئویی درون فید
تبلیغات ویدئویی درون فید در نتایج جستوجوی YouTube، در دسکتاب در کنار ویدئوهای مرتبط و در تلفن همراه در صفحه اصلی نشان داده می شوند. این نوع تبلیغات، قبل از پخش شدن، تنها یک تصویر زمینه به همراه متن دارند که برای به نمایش درآمدن، باید روی آن کلیک کرد.
از آن جایی که این محتواهای تبلیغاتی خودبهخود پخش نشده و کاربران باید برای تماشای این نوع تبلیغات، روی آن کلیک کنند، محبوبیت کمتری دارند اما به هرحال میتوانند نتایج مثبتی برای کمپین تبلیغاتی شما ایجاد کنند.
تبلیغات ویدئویی قابل ردکردن
رایجترین نوع تبلیغات در YouTube، ویدئوهای تبلیغاتی هستند که قبل، بعد یا حین تماشای محتوای اصلی، به نمایش درآمده و بیننده میتواند بعد از ۵ ثانیه و با یک کلیک از آنها عبور کند.
در حقیقت شما زمانی برای تبلیغات خود در این قسمت هزینه میپردازید که کاربران ۳۰ ثانیه یا بیشتر به تماشای تبلیغات شما بپردازند؛ بنابراین، در این نوع، هزینه تبلیغات منطقیتر خواهد بود.
تبلیغات ویدئویی غیرقابل ردکردن
تبلیغات ویدئویی غیرقابل ردکردن معمولا قبل از شروع محتوای ویدئویی اصلی یوتیوب پخش شده و بسته به استانداردهای موجود، طول اجرای آنها، معمولاً ۱۵ تا ۲۰ ثانیه است.
تبلیغات بامپر
تبلیغات بامپر نوعی از ویدئوهای غیرقابل ردکردن بوده که پخش آنها تنها ۶ ثانیه طول میکشد و بیننده مجبور است قبل از دیدن ویدئوی اصلی آن را تماشا کند. در حقیقت کسبوکارها زمانی که میخواهند پیام کوتاه و بهیادماندنی را به مشتریان بالقوه خود ارائه دهند، از تبلیغات بامپر استفاده میکنند.
هزینه این نوع تبلیغات به شکل CPM پرداخت میشود یا به بیان دیگر هر بار که تبلیغ شما ۱۰۰۰ نمایش دریافت میکند، برای یک تبلیغ بامپر هزینه پرداخت خواهید کرد.
مناقصه در تبلیغات یوتیوب چگونه انجام میشود؟
اجرای هر تبلیغی در YouTube، نیاز به مناقصه برای قرار دادن آگهی داشته و هیچ قیمت مشخصی برای تبلیغات در این پلتفرم به شما داده نمیشود. در حقیقت شما باید بودجه روزانهای برای تبلیغات YouTube خود تعیین کرده و در ادامه با آزمایش گزینههای مختلف، این مبلغ را در صورت دلخواه افزایش دهید.
در واقع، شما تنها زمانی هزینه پرداخت میکنید که بینندگان به نوعی با تبلیغ شما درگیر شوند؛ به این معنا که بیش از ۳۰ ثانیه از آگهیتان را تماشا کرده یا بر دعوت به اقدام (CTA) تبلیغات شما، کلیک کنند.
همچنین در یوتیوب شما این امکان را دارید که حداکثر رقمی را که مایل به پرداخت در روز هستید، تعیین کنید. به بیان دیگر با انجام این تنظیمات، در صورتی که افراد بیشتری نسبت به پیشبینی شما، به تماشای تبلیغاتتان بپردازند، هزینهها از کنترل خارج نمیشود.
بهعلاوه اگر روی «Customize Bids Per Format» کلیک کنید، میتوانید قالبی را که میخواهید محتوایتان در آن نمایش داده شود، انتخاب کنید. در ادامه نیز یوتیوب به شما گزارشی از بازدیدها به شما ارائه میدهد که در صورتی که با پیشبینی شما مغایرت داشته باشد، میتوانید قیمت مناقصه را تغییر دهید.
مطلب مرتبط: 11 روش برای افزایش بازدید سایت
آیا تبلیغات در یوتیوب ارزش سرمایهگذاری دارد؟
با توجه به همه مواردی که به آنها اشاره شد، جذابیت تبلیغات در این پلتفرم تبلیغاتی بر کسی پوشیده نیست. حجم انبوه دادههای موجود برای تبلیغکنندگان و امکان بازگشت سرمایه قابلاندازهگیری از مهمترین ویژگیهای این موتور جستوجو است.
در حقیقت تبلیغات یوتیوب میتواند نتایج عالی را برای کسبوکارها حتی با بودجههای محدود به ارمغان بیاورد؛ بنابراین به جای تعلل در سرمایهگذاری در یوتیوب، دست به کار شده و اولین محتوای تبلیغاتی خود را منتشر کنید.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in
مرسی خیلی خوب و مفید بود.