پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
تبلیغات آنلاین و E-CRM

ندانسته‌های اس‌ام‌اس مارکتینگ!

مه‌گل غیوری مه‌گل غیوری
8 آبان 1399
زمان مطالعه: 16 دقیقه
ندانسته‌های اس‌ام‌اس مارکتینگ!
زمان مطالعه: 12 دقیقه

اس‌ام‌اس مارکتینگ موثر است یا خیر؟ این سوال برای خیلی از افراد پیش می‌آید، پس جالب است بدانید که:

  • افراد به طور متوسط ​​۸۵ بار در روز تلفن همراه خود را بررسی می‌کنند.
  • ۸۰٪ از افراد، پس از بیدار شدن اولین کاری که انجام می‌دهند، بررسی پیام‌های تلفن همراهشان است.
  • ۹۵٪ درصد اس‌ام‌اس‌ها در عرض سه دقیقه باز می‌شوند.
  • ۷۵٪ افراد با دریافت پیامک از سمت برندها مشکلی ندارند (درصورتی که به آن‌ها اجازه ارسال اس‌ام‌اس‌ را داده باشند)

این آمار، برای شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر جذاب نیست؟ آمار چشم‌گیر ۸۲.۱ درصد، برای نرخ باز شدن پیامک‌های تبلیغاتی چه؟ برای شما چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

بسیار خب! فکر می‌کنم جواب سوال مشخص شد. بله. اس‌ام‌اس مارکتینگ می‌تواند بسیار موثر باشد اما به شرط آن که اصولی انجام پذیرد و پیام شما به مشتری برسد. این تنها راه برای بازگشت سرمایه (RIO) شما از این طریق است.

پس اگر می‌خواهید با اس‌ام‌اس مارکتینگ بیشتر آشنا شوید، تا پایان این مقاله همراه دی‌‌ام برد باشید:

اس‌ام‌اس مارکتینگ چیست؟

SMS مارکتینگ مخفف “Short Message Service Marketing” است و با عنوان بازاریابی پیامکی نیز شناخته می‌شود. اس‌ام‌اس مارکتینگ که زیرمجموعه ECRM به شمار می‌آید، به منظور بیان پیشنهادات، به‌روزرسانی‌ها، تخفیف‌ها و هشدارهای حساس به زمان برای افرادی که رضایت داده‌اند، این پیام‌ها را از برندها دریافت کنند؛ استفاده می‌شود. برندها سعی می‌کنند تا به کمک بازاریابی پیامکی، با مشتریان ارتباط گرفته و آن‌ها را به سایت یا اپلیکیشن خود بازگردانند.

اس ام اس مارکتینگ

به طور کلی، استفاده از اس‌ام‌اس مارکتینگ برای چهار مورد زیر بسیار کاربردی است:

  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش تعامل مشتریان
  • افزایش ارزش عمر مشتری
  • فروش بیشتر

مزایا اس‌ام‌اس مارکتینگ

پیام کوتاه به دلایل مختلف یکی از کانال‌های بازاریابی بسیار مفید به شمار می‌رود. با هم چند مزیت آن را مرور می‌کنیم:

۱. استفاده از فراگیر شدن تلفن‌های هوشمند

با رشد استفاده از تلفن‌های همراه، پیامک، راهی عالی برای دستیابی مستقیم به مشتریان است. با قرار دادن یک لینک در متن پیامک هم، مشتریان می‌توانند به صورت آنلاین با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند.

۲. نرخ تعامل بالا

نرخ تعامل پیامک در مقایسه با ایمیل بسیار بالاتر است. پیامک به طور میانگین، توجه ۷۰٪ مشتریان را جلب می‌کند. از طرفی، بسیاری از پیامک‌ها به واسطه اعلانی که در صفحه موبایل ظاهر می‌شود، قبل از باز شدن خوانده می‌شوند.

۳. سرعت بالا

پیام‌های کوتاه فوراً توسط کاربران دریافت و از همه مهم‌تر، تقریباً بلافاصله خوانده می‌شوند. از آنجایی که ۹۰٪ پیامک‌ها، ۳ دقیقه پس از دریافت آن‌ها خوانده شده، برای ارائه اطلاعات مهم بسیار مفید هستند. از همین رو کمپین‌های بازاریابی پیامکی برای پیشنهادات حساس به زمان عالی به شمار می‌آیند.

۴. امکان ادغام با کانال‌های دیگر بازاریابی

باید همه کانال‌های بازاریابی در ترکیب با هم به خوبی کار کنند و پیامک نیز از این قاعده مستثنی نیست. پیام کوتاه یک کانال بازاریابی مستقل خوب است، اما می‌تواند در جهت تقویت و پشتیبانی سایر رسانه‌های محبوب مانند شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ نیز استفاده شود. به عنوان مثال به کمک اس‌ام‌اس می‌توانید به مشتریان خود خواندن ایمیلی را که ساعت‌ها یا حتی روزهای قبل توسط شما ارسال شده است را یادآوری کنید. پیامک پیگیری ساده تحت عنوان «آیا ایمیل ما را خوانده‌اید؟» می‌تواند بین ۲۰ تا ۳۰ درصد به افزایش نرخ باز کردن ایمیلتان کمک کند.

هم‌چنین، می‌توانید آدرس شبکه‌های اجتماعی خود را به کمک پیامک به اطلاع مشتریان خود برسانید.

sms مارکیتینگ

معایب اس‌ام‌اس مارکتینگ

۱. محدودیت در تعداد کاراکتر

شما در یک پیامک، تنها ۱۶۰ کاراکتر در اختیار دارید. بنابراین برای ارسال پیام‌های طولانی‌تر باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. از طرفی با توجه به ماهیت پیام کوتاه، پیام‌های طولانی احتمالا به طور کامل خوانده نمی‌شوند. اگر هم متن پیام خود را طی چند اس‌ام‌اس متفاوت برای کاربران ارسال کنید، آن‌‌ها را خسته و کلافه می‌کنید و طبیعتا هیچ یک از برندها، چنین چیزی را نمی‌خواهند. پس مجبور هستید پیام خود را خلاصه و در یک اس‌ام‌اس بگنجانید.

۲. محدودیت در فضا

علاوه بر محدودیت کاراکتر، شما فضایی برای ارسال فایل صوتی یا تصویری ندارید. در واقع شما فقط ۱۶۰ کاراکتر برای انتقال پیام خود در دسترس دارید و باید در فضای کم، خلاقیت و دعوت به اقدام (CTA) اغواکننده داشته باشید.

۳. نیاز به اجازه کاربر

با بازاریابی پیامکی نمی‌توانید outbound مارکتینگ انجام دهید. به این معنی که تنها می‌توانید برای افرادی اس‌ام‌اس تبلیغاتی ارسال کنید که به شما اجازه این کار را داده باشند. البته در ایران داستان کمی متفاوت است و همه ما هر روز پیامک‌های تبلیغاتی از طرف برندهای متفاوت دریافت می‌کنیم که اجازه ارسال را به آن‌ها نداده‌ایم.

بخوانید  نرخ تبدیل (Conversion Rate) چیست؟ 4 روش برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل مشتری

۴. امکان اسپم شدن

هنگامی که مصرف‌کنندگان اجازه ارسال پیام را به شما بدهند، از نظر فنی پیام ارسالی شما اسپم محسوب نمی‌شود اما با ارسال پیام‌های زیاد از نظر کاربران اسپم شناخته می‌شوید.

۵. امکان مسدود کردن پیامک توسط کاربر

بسیاری از کاربران تلفن همراه پیام‌های متنی یا تماس‌های دریافتی از شماره‌های ناشناخته را مسدود می‌کنند. بنابراین، ممکن است به طور خودکار از طرف کاربران فیلتر شوید، بدون اینکه آن‌ها به مسدود کردن پیام‌های شما آگاه باشند.

انواع اس‌ام‌اس مارکتینگ

به طو کلی، دو نوع اس‌ام‌اس مارکتینگ وجود دارد:

  • اس‌ام‌اس کمپین: پیام‌های کمپین، پیام‌های متنی انبوه «یک به چند» هستند. آن‌ها معمولاً برای ارسال کوپن، فروش و … یا اطلاعات عمومی (جزئیات رویداد، به‌روزرسانی‌ها، هشدارها و …) استفاده می‌شوند.
  • اس‌ام‌اس تراکنشی: پیام‌های تراکنشی، پیام‌های «یک به یک» هستند که پس از یک اتفاق یا رفتار خاص ایجاد و ارسال می‌شوند. نمونه‌ای از این موارد تأیید سفارش یا اعلان حمل و نقل برای خرید از فروشگاه‌های اینترنتی است. این پیام‌ها اطلاعات مربوط را در زمان درست به فرد منتقل می‌کنند.

موارد استفاده از بازاریابی پیامکی

روش‌های مختلفی برای استفاده از پیامک‌ها وجود دارد اما من در اینجا چند مورد متداول را که به شما در تبلیغات درست برندتان کمک می‌کند را معرفی می‌کنم تا از آن ایده بگیرید.

۱. تبلیغات کوتاه‌ مدت

استفاده از کد تخفیف و تبلیغات راهی عالی برای سوق دادن افراد بیشتر به فروشگاه یا وب‌سایت شماست. اگر شما قصد افزایش فروش یا انجام تبلیغات با مدت زمان محدود را دارید، بدیهی است که هدف شما شناخت بیشتر از برندتان در کوتاه‌ترین زمان است،  بنابراین، اس‌ام‌اس یک انتخاب عالی برای این کار است.
فقط در هنگام ارسال اس‌ام‌اس تبلیغاتی چند نکته را مدنظر داشته باشید:

  • در اس‌ام‌اس خود حتما یک ارزش ارائه دهید و محتوای آن را خاص و مرتبط با افرادی که پیام را دریافت می‌کنند، بنویسید.
  • حتما از CTA استفاده کنید وگرنه یکی از عوامل تاثیرگذار برای نتیجه بهتر را از دست می‌دهید.
  • فراموش نکنید که شما باید نحوه عملکرد کمپین‌های خود را زیر نظر داشته باشید و بررسی کنید که به چه تغییراتی برای رسیدن به نتبچه بهتر نیاز دارید؟

بازاریابی پیامکی

۲. به‌روزرسانی‌های فوری درباره رویدادها یا سفارشات مشتری

عوامل متغیر زیادی مانند تغییر ساعت، مکان و … در برنامه‌ریزی و اجرای یک رویداد وجود دارد. هرچه تعداد افراد بیشتری در این مراسم شرکت ‌کنند، انتقال اطلاعات لازم به همه چالش‌برانگیزتر می‌شود. با استفاده از پیامک، به راحتی هرگونه تغییر، لغو، اطلاعات عمومی یا به روزرسانی را به اطلاع مخاطبان خود برسانید.

برای مثال، زمانی که رویداد دی ام تاک به دلیل قطعی اینترنت در آبان ماه به تعویق افتاد، مکان و تاریخ جدید از طریق اس‌ام‌اس اطلاع‌رسانی می‌شد.

اس ام اس

۳. یادآوری‌های قرار ملاقات

اگر کسب‌وکار شما به گونه‌ای است که در زمان‌های معینی، وقت قبلی برای مشتریان خود در نظر می‌گیرد؛ حتما می‌دانید که اگر مشتری شما وقت قبلی خود را فراموش کرده یا سر ساعت در محل حاضر نشود، چه ضرری را متحمل می‌شوید. علاوه بر به‌هم زدن برنامه باعث اتلاف وقت شما هم خواهد شد؛ پس برای جلوگیری از این زیان‌ها از ارسال پیامک استفاده کنید. پیامک یادآوری، یک روش عالی برای اطمینان از این است که افراد، قرارهای خود را فراموش نکنند و در زمان مناسب در محل مورد نظر حاضر شوند.

در تصویر زیر، یک نمونه کاربرد پیامک‌ از این دست، برای یک کسب و کار آموزش آنلاین است.

بازاریابی در اس ام اس

۴. هشدارهای داخلی

اگر تعداد زیادی کارمند دارید، اطلاع پیام‌های فوری (تعطیلی دفتر، به‌روزرسانی اضطراری و غیره) به صورت هم زمان دشوار است. می‌توانید برای آن‌ها ایمیل ارسال کنید، اما ممکن است آن‌ها این ایمیل را در بازه زمانی مد نظر مشاهده نکنند، اما پیامک راهی عالی برای این است که کارمندان پیام شما را به موقع دریافت کنند. آموزشگاه‌ها نیز می‌توانند از این روش برای ارتباط با مدرسان و دانش‌آموزان استفاده نمایند.

۵. خوش‌آمدگویی

چه راهی بهتر از یک پیام کوتاه به موقع برای استقبال از مشتریان خود. همه انتظار یک ایمیل خوش‌آمد گویی را دارند، اما افزودن پیام کوتاه فوری در این ترکیب برای مشتریان می‌تواند جذاب باشد. اگر قصد ارسال کد تخفیف یا لینک خاصی را نیز پس از ثبت نام مشتریان خود دارید، حتما این کار را از طریق اس‌ام‌اس انجام دهید. سپس در صورت کافی نبودن پیامک برای جلب مشتری، هدف خود را در ایمیل دنبال کنید.

اس ام اس تبلیغاتی

۶. تخفیفات تولد

پیامک، یک مناسبت خاص را می‌طلبد و چه موقعیتی بهتر از تولد مشتری شما؟ از اس‌ام‌اس مارکتینگ استفاده کنید تا روز خاص مشترکین خود را بیش از پیش خاص کنید. برای مثال، می‌توانید در روز تولد مشتری برای او یک پیامک حاوی کد تخفیفی ارسال کنید که در یک بازه چند روزه قبل و بعد از روز تولدشان بتوانند از آن استفاده کنند. این پیشنهاد را می‌توانید مستقیماً در پیام کوتاه خود قرار دهید و یا آن را به عنوان تیزر در پیامک عنوان کنید و سپس برای دریافت هدیه، آن‌ها را به بررسی ایمیلشان هدایت نمایید.

بخوانید  ریتارگتینگ و ریمارکتینگ چه تفاوت‌هایی دارند؟

۷. ترك سبد خرید

ترک سبد خرید، یکی از اتفاق‌های بدی است که برای یک فروشگاه آنلاین می‌افتد. به طور معمول، ارسال ایمیل،‌ بهترین پاسخ برای پیگیری این اتفاق است. اما اگر آن را با یک پیامک ترکیب کنید خیلی اثربخش‌تر می‌شود. بنابراین، از اتوماسیون اس‌ام‌اس مارکتینگ برای ارسال به موقع پیام‌های سبد خرید رها شده استفاده کنید و نقاط قوت و ضعف کانال‌های خود را بشناسید. می‌توانید، برای جلب توجه مشتری خود، یک کمپین پیامکی ارسال کرده و عکس‌های محصولات رها شده را در ایمیل پیگیری کنید تا آنچه را که از دست داده‌اند، به آن‌ها یادآور شوید. این ترکیب می‌تواند بسیار موثر باشد.

۸. تأیید و اعلام وضعیت حمل و نقل سفارش

اطلاع‌رسانی درباره تأیید و اعلام وضعیت حمل و نقل سفارش، یکی از بهترین راه‌های استفاده از پیامک است. به این ترتیب مشتری شما به راحتی و از طریق کلیک بر لینکی که در داخل پیامک ارسال کرده‌اید، از وضعیت ارسال سفارش خود به طور مستقیم آگاه می‌شود.

بازاریابی در پیامک

۹. نظرسنجی و سنجش رضایت‌مندی

شما می‌توانید برای مشتریان خود پیامک‌هایی ارسال نمایید و میزان رضایت آنان از خدمات خود را جویا شوید. به این صورت که برای میزان رضایتمندی آن‌ها اعدادی بین ۱ تا ۵ در نظر بگیرید و از آنان بخواهید که در پاسخ به پیامک شما یکی از آن اعداد را ارسال نمایند. با این کار می‌توانید به مخاطب خود نشان دهید که نظرشان برایتان مهم است و علاوه بر این با بازخوردی که به دست آوردید، جایگاه برند خود در نظر مخاطبانتان را سنجیده و برای بهبود آن تلاش کنید.

توصیه‌هایی برای استفاده بهتر از بازاریابی پیامکی

۱. بخش‌بندی کردن مشتریان و ارسال پیامک‌

همان‌طو که بالاتر اشاره کردیم، خیلی مهم است که با ارسال بیش از حد پیامک، مشتریان خود را کلافه نکنید بنابراین، باید از تعداد محدود پیامکی که در هر ماه می‌توانید برای آن‌ها ارسال کنید، بیشترین بهره را ببرید. بهترین راه این است که مشتریان رو خود را دسته‌بندی و برای هر دسته باتوجه به ویژگی‌ها و رفتار خرید آنان، پیامک ارسال کنید.

به چند مثال زیر برای یک فروشگاه آنلاین مانند دیجی‌کالا توجه کنید:

  • ارسال یک پیامک حاوی کد تخفیف کالای دیجیتال، برای افرادی که کالای دیجیتال در سبد خرید خود اضافه کردند و آن را نخریدند.
  • ارسال اطلاع‌رسانی شروع تخفیف‌های پوشاک، برای کسانی که تا به حال ۳ بار یا بیشتر، پوشاک خریداری کردند.
  • ارسال کد تخفیف برای خریدهای بالای ۲۰۰ هزار تومان در جهت افزایش سبد خرید افرادی که تا به حال خرید بالای ۵۰ هزار تومان نداشتند.

۲. شخصی‌سازی کردن پیامک‌ها

استفاده از نام مخاطب در ‌اس‌ام‌اس باعث می‌شود که مخاطب حس بهتری نسبت به پیام دریافتی داشته باشد. از طرفی سعی کنید که متن پیام رو طوری بنویسید که انگار در حال صجبت با یک نفر هستید.

۳. استفاده از ایموجی و فاصله بین خطوط

برای این که مخاطبان بتوانند با اس‌ام‌اس شما ارتباط بهتری برقرار کنند، بهتر است که در متن اس‌ام‌اس‌های خود از ایموجی‌ها استفاده نمایید و یا بین خطوط کمی فاصله بگذارید.

در تصویر زیر، استفاده از فاصله‌گذاری و ایموجی‌ها در پیامک‌ را مشاهده می‌کنید.

بازاریابی پیامکی

۴. توجه به پاسخ‌هایی که مخاطبان به اس‌ام‌اس‌های ارسالی شما می‌دهند.

در پیامک‌های ارسالی می‌توان این امکان را فراهم کرد که مخاطبان به اس‌ام‌اس‌های برند شما پاسخ دهند. خواندن، پاسخ دادن و در نهایت ترتیب اثر دادن این پاسخ‌ها می‌تواند به برند شما کمک بسیاری کند. شما می‌توانید از دل این پیامک‌ها، بازخوردهای مشتریان خود را دریافت کنید و با توجه به پیشنهادات و انتقاداتی که دارند، کسب و کار خود را بهبود بخشید. هم‌چنین می‌توانید به سوالات آن‌ها پاسخ داده و یا آنان را سورپرایز کنید.

تصور کنید که یک مشتری در جواب پیامک شما عنوان کند که کد تخفیف بیشتری می‌خواهد و شما در جواب پیامک او برایش کد تخفیف بیشتری ارسال کنید! از آن‌جا که مخاطب توقع چنین چیزی را ندارد علاوه بر این که با احتمال بالا از آن کد تخفیف استفاده می‌کند، تجربه کاربری خوبی برایش ایجاد شده است و امکان این که این تجربه خوب را با اطرافیان خود و یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد هم زیاد است.

اشتباهات در بازاریابی پیامکی

۱. ارسال بیش از حد اس‌ام‌اس

در ابتدا تعیین کنید که قصد شما از ارسال پیامک برای مشتریان چیست؟ در واقع با این کار به مشتریان خود نشان می‌دهید که چه انتظاری از تبلیغات پیامکی شما داشته باشند. اگر به مشتریان خود اعلام کرده‌اید که فقط برای اطلاعات مهم یا اتفاقات حساس به زمان، منتظر پیامک از سوی شما باشند، از پیامک به منظور دیگری استفاده نکنید. انجام این کار منجر به استفاده بیش از حد شما از این کانال تبلیغاتی و احتمالاً ترغیب مشتری به لغو دریافت پیامک از جانب شما می‌شود.

بخوانید  گزارش یکتانت از تبلیغات دیجیتال سال ۱۴۰۱: اختصاص ۴۰٪ بودجه تبلیغات دیجیتال وب به حوزه‌های مالی، زیبایی و گردشگری

به یاد داشته باشید، این که اجازه تماس با مشتریان خود از طریق پیامک را دارید، به این معنی نیست که می‌توانید برای آنان تعداد زیادی پیامک ارسال کنید. این کانال را برای هیجان‌انگیزترین یا جذاب‌ترین پیام‌ها کنار بگذارید تا مشتریان خود را از خواندن پیام‌هایتان خوشحال کنید.

۲. عدم برنامه‌ریزی صحیح

در انتخاب روز و ساعت ارسال پیامک دقت داشته باشید. هیچ کس دوست ندارد، ساعت ۱۲ شب، پیامک ثبت‌نام در کلاس‌های کنکور را دریافت کند. اگر افراد در زمان نامناسبی پیام‌هایتان را دریافت کنند، نه تنها آن را نادیده می‌گیرند بلکه تصویر برند شما در ذهنشان خراب می‌شود. در واقع این موضوع، فقط اهداف کمپین شما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد بلکه می‌تواند منجر به افزایش لغو دریافت پیامک‌های شما شود.

زمان مناسب برای ارسال پیام‌های متنی شما بستگی به محتوا، قصد و نوع کسب و کارتان دارد. برای مثال یک فروشگاه برای اعلام فروش فوق‌العاده در آخر هفته با ارسال پیامک‌های خود در روز چهارشنبه و سپس در صبح روز پنج‌شنبه، بهترین مشارکت را خواهد داشت. اما مثلا برای یک کلینیک، یادآوری‌های وقت قبلی باید یک روز قبل از تاریخ قرار ملاقات و احتمالاً یک ساعت قبل از زمان برنامه‌ریزی شده انجام شود. اگر مخاطب بین‌المللی دارید، حتما اختلافات زمانی را هم در نظر داشته باشید.

۳. استفاده از زبان عامیانه

بدیهی است که انتقال پیام با فضای محدود ممکن است چالش برانگیز باشد. اما این توجیه مناسبی برای استفاده از زبان عامیانه نیست. بله، زبان عامیانه و اختصارات متن در ارتباطات پیامکی به امری عادی تبدیل شده است و به یاد داشته باشید این موضع برای همه خوشایند نیست. پس اگر قصد استفاده از زبان عامیانه را دارید، حتما به ماهیت برند و پرسونا مخاطبان خود دقت داشته باشید. در غیر این صورت غیرحرفه‌ای به نظر خواهد رسید. شما باید به اندازه کافی خلاق بوده و با استفاده از کلمات و جملات کامل پیام‌های خود را بفرستید. به این ترتیب، احتمالا هزینه‌ای که برای اس‌ام‌اس مارکتینگ انجام دادید، هدر نمی‌رود. فرصت شما برای ارتباط با مشتریان از طریق این کانال محدود است و اگر مشتریان، ارتباط خوبی با پیامک شما نگیرند، دیگر پیام‌های شما را باز نمی‌کنند و یا حتی ممکن است که به راحتی لغو اشتراک نمایند.

برای مثال، فکر می‌کنم “دوست داری باربی بشوی” در پیامک زیر برای همه مخاطبان جالب نباشد.

بازاریابی پیامکی

۴. عدم معرفی برند خود

معرفی برندتان در داخل اس‌ام‌اس، نه تنها باعث ایجاد اعتماد و کسب توجه بیشتر گیرندگان می‌شود بلکه به برندآگاهی شما هم کمک خواهد کرد. پیامک‌های شخصی از شماره‌های ناشناس توسط افراد نادیده گرفته می‌شوند. پس چرا مشتریان شما باید تلاش کنند تا منبع پیام‌های بازاریابی را مشخص کنند؟
به طور کلی، معمولا شروع اس‌ام‌اس‌ها، با نام برند شما، می‌تواند نرخ بازشدن پیامک‌ تبلیغاتی‌تان را افزایش دهد. زیرا زمانی که در ابتدای پیامک خود نام برندتان را می‌نویسید، مخاطب شما اگر با برند شما مشارکت داشته باشد، متوجه می‌شود که این پیامک با تبلیغات پیامکی انبوهی که برایش ارسال می‌شود متفاوت است و آن را با احتمال بالاتری باز خواهد کرد.

مانند تصویر زیر که پیامک ابتدا با نام برند شروع شده و در ادامه نام مشتری ذکر شده است.

بازاریابی پیامکی

در پیامک زیر نیز، اشتباه عدم معرفی را می‌بینید. عضویت آسان در کجا؟ و اصلا برای چه؟

بازاریابی پیامکی

۵. عدم استفاده از دعوت به اقدام

یک CTA خوب، می‌تواند به شما کمک کند تا

گیرندگان پیام شما را وادار به انجام کاری که شما می‌خواهید، می‌کند. بنابراین سعی کنید که تا حد ممکن واضح و روشن باشد.

چند نمونه از CTA  در اس‌ام‌اس:

  • برای دریافت خبرنامه ایمیلی ما از طریق <این لینک> عضو شوید.
  • برای استفاده از ارسال رایگان قبل از ساعت ۱۸:۰۰ از <این کد> استفاده کنید.
  • برای کسب جوایز هیجان‌انگیز به <این نظرسنجی> پاسخ دهید.

پیام های خود را طوری بنویسید که مشتری شما دقیقاً بداند که در مرحله بعد چه کاری را چگونه انجام دهد.

۶. استفاده از لینک‌های تلگرام و اینستاگرام به صورت کوتاه شده

توصیه می‌شود که لینک تلگرام یا اینستاگرام  را در اس‌ام‌اس ارسالی خود، کوتاه نکنید. زیرا در این صورت، به جای آن که مخاطب مستقیم وارد اپلیکیشن تلگرام یا اینستاگرام شود، لینک در مرورگر برای او باز می‌شود که این معمولا برای مخاطب خوشاید نیست.

نتیجه‌گیری

  • بیایید صادق باشیم. اس‌ام‌اس مارکتینگ، می‌تواند نوعی اسپم باشد. پس اگر می‌خواهید که مشتریان شما، هرگز به‌روزرسانی‌ها یا پیشنهادات شرکت شما را رد نکنند، با پیشنهادات اختصاصی جذاب شروع کنید.
  • برای ارسال کد تخفیف، نظرسنجی، اجرای قرعه‌کشی و فروش بیشتر، از پیامک استفاده کنید.
  • در پیشنهادات متنی خود خلاق باشید.
  • با ارسال بیش از حد اس‌ام‌اس، مشتریان خود را کلافه نکنید.
  • در زمان‌های مناسب پیامک ارسال کنید.
  • چندین نوع متفاوت ارسال پیامک را امتحان کنید تا متوجه شوید، مشتری شما دریافت چه نوع پیامکی را ترجیح می‌دهد.
  • از ترکیب اس‌ام‌اس و ایمیل در بازاریابی خود استفاده کنید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مه‌گل غیوری
مه‌گل غیوری
از کلاس‌های دانشگاه فهمیدم که به بازاریابی علاقه دارم. دنبالش کردم تا رسیدم به دیجیتال مارکتینگ. به دیـ ام برد پیوستم تا هر روز از هم یاد بگیریم.
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین