پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
تبلیغات آنلاین و E-CRM

اتریبیوشن چیست؟

زهرا قنبری زهرا قنبری
29 آبان 1399
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اتریبیوشن چیست؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آیا شما به استفاده از پلتفرم اتریبیوشن نیاز دارید؟ برای پاسخ به این سوال باید در ابتدا به این نکته توجه کنیم که بهینه‌سازی کمپین‌‌های تبلیغات موبایلی در گذشته عموما با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگی از قبیل تگ‌منجیر، کوکی و… صورت می‌گرفت، اما اکنون این ابزارها تنها نیاز کمپین‌ها را در فضای وب پاسخگو هستند و در مورد بازار تبلیغات اپلیکیشن‌ها نمی‌توان چندان به این روش‌های قدیمی اکتفا کرد؛ اینجاست که پلفترم‌های آنالیتیکس و اتریبیوشن برای کمپین‌های موبایل اهمیت خود را نشان می‌دهند و از صفر تا صد یک کمیپین تبلیغاتی برای اپلیکیشن را آنالیز و تحلیل می‌کنند. کاربرد اصلی پلتفرم اتریبیوشن این است که ورودی‌ها، ترافیک و هر رخدادی را چه در داخل و چه خارج از اپلیکیشن‌‌ها مانیتور می‌کند و با این کار می‌تواند راهنمای شما در بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی اپلیکیشن شما باشد.

مهم نیست اپلیکیشن شما، اپلیکیشن کوچکی با تعداد نصب خیلی کم باشد یا اپلیکیشنی بزرگ با تعداد کاربران میلیونی؛ شما برای بیشتر دیده‌‌شدن به کمپین‌های تبلیغاتی نیاز خواهید داشت. این قضیه بسیار ساده است؛ هرچه تبلیغات اپلیکیشن شما بیشتر باشد پس اپلیکیشن شما توسط افراد بیشتری مشاهده خواهد شد و هرچه در معرض دید افراد بیشتری باشید، نصب بیشتری خواهید داشت و همانطور که می‌دانید: نصب بیشتر کاربران و درآمد شما را طبیعتا بیشتر خواهد کرد؛ پس در یک کلام: “شما می‌توانید با بهینه کردن تبلیغات خود در ازای کاربر بیشتر و درآمد بیشتر بودجه کمتری صرف تبلیغات کنید.”

و اما اگر علاقه دارید که در مورد موضوعات فنی بیشتر بدانید و با ابزارهای مختلف اپ‌مارکتینگ آشنا شوید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

بخوانید  با تبلیغات گوگل (گوگل ادز) بطور کامل آشنا شوید

ابزار اول : آنالیتیکس

پلتفرم‌های آنالیتیکس، سرویس‌های تحلیل داده و ترافیک اپلیکیشن هستند. معروفترین و معتبرترین پلتفرم آنالیتیکس شناخته شده برای اپلیکیشن، سرویس فایربیس است که محبوبیت زیادی بین صاحبان اپلیکیشن دارد. دلیل این محبوبیت وجود انتخاب‌هایی هست که به کاربران می‌دهد و در فرایند تحلیل داده‌ها به آن‌ها کمک می‌کند. این پلتفرم خود مبتنی بر داده است و سعی دارد برای داده‌ها و تحلیل آن‌ها یک ارتباط و یک مسیر معنادار ایجاد نماید. پلتفرم آنالیتیکس، می‌تواند داده‌های درون اپلیکیشن را برای شما جمع آوری کند و به شما کمک کند تا رفتار کاربران درون اپلیکیشن را تحلیل کنید.

ابزار دوم : اتریبیوشن

علاوه بر تجزیه و تحلیل داده‌های کاربران، رصد کردن تمام رویدادهای یک کمپین، سنجش و بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی و فعالیت‌های کاربران و جلوگیری از تقلب نصب اپلیکیشن از طریق تبلیغات از مهم‌ترین کار‌هایی است که یک پلتفرم اتریبیوشن انجام می دهد. مهم‌ترین نکته در مورد استفاده از این دو ابزار این است که، این دو ابزار کاملا در ارتباط با یکدیگر و پیوسته کار می‌کنند و بدون یکی از این دو تحلیل و بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی به درستی ممکن نخواهد بود. پلتفرم اتریبیشون از زمان دیده شدن و کلیک روی تبلیغات و نصب اپلیکیشن، تا زمان پاک کردن اپلیکیشن، کاربر را دنبال می‌کند و فعالیت‌های مختلف آن را تحلیل می‌کند. صاحبان اپلیکیشن با استفاده از پلتفرم اتریبیوشن می‌توانند رفتار کاربران جذب شده از هر کانال تبلیغاتی را رصد کرده و بودجه تبلیغات خود را به صورت بهینه در بهترین کانال‌های تبلیغاتی خود هزینه کنند. از دیگر از مزیت‌های استفاده از اتریبیوشن جلوگیری از تقلب‌های احتمالی، کلیک‌های فیک و همینطور شخص ثالث بودن پلتفرم است؛ که جلوی هرگونه همکاری پشت پرده بین شبکه تبلیغاتی و داده‌های نصب را می‌گیرد. چنانچه قصد همکاری با یک پلتفرم اتریبیوشن را دارید؛ حتما قبل از شروع همکاری موارد زیر را در مورد پلتفرم انتخابی خود چک کنید:

  • شمارش دقیق نصب و تشخیص ورودی‌های نصب
  • همکاری وسیع با آژانس‌های تبلیغاتی
  • جلوگیری از انواع تقلب در نصب
  • پشتیبانی نامحدود از همه پلتفرم‌ها برای پیاده سازی SDK
بخوانید  چطور در «همراه‌کارت» بازاریابی داده‌محور اجرا می‌کنیم؟ به قلم مدیر مارکتینگ همراه‌کارت

ادتریس به عنوان یک پلتفرم شخص ثالث، داده‌های درست را به صورت لحظه‌ای ارسال می‌کند. منبع نصب اپلیکیشن را مشخص می‌کند و به صاحبان اپلیکیشن کمک می‌کند تا بهترین کانال‌ها و منابع نصب خود را بشناسند؛ درآمد به ازای هر کاربر از هر کانال را تشخیص دهند (LTV، ROI و …) و بودجه تبلیغات خود را به درستی مصرف کنند. همچنین برای پایبندی به حفظ حریم خصوصی و شفاف‌سازی، ادتریس ازOpen Source SDK استفاده می‌کند.

  • شما می‌توانید هر رخدادی درون اپلیکیشن خود را با استفاده از ادتریس رصد کنید؛ بدون هیچ محدودیتی در تعریف ایونت.
  • در پنل ادتریس شما می‌توانید کامنت‌های اپلیکیشن خود را در استورهای مختلف مشاهده کنید و تحلیل احساساتی که ادتریس به کمک هوش مصنوعی بر روی این کامنت‌ها انجام می‌دهد را ببینید.
  • شما می‌توانید با توجه به ویژگی‌‎های مختلف کاربران، آن‌ها را دسته بندی کنید و رفتار آن‌ها در بازه‌های زمانی مختلف را تحلیل کنید.
  • در ادتریس شما به تمام داده‌های خام خود دسترسی دارید و با اعمال فیلترهای مختلف می‌توانید این داده‌ها را مشاهده کنید.
  • اگر قصد دارید رفتار کاربر در اپلیکیشن را تحلیل کنید، می‌توانید فانل تعریف کنید. با استفاده از ویژگی فانل، شما چند ایونت خود را پشت سر یکدیگر قرار داده و کاربرانی که تمام این ایونت‌های خاص را انجام می‌دهند، دنبال می‌کنید.
  • با استفاده از ویژگی Cohort، صاحبان اپلیکیشن می‌توانند کاربران خود را با توجه به ویژگی‌های مختلف دسته‌بندی کرده و رفتار آن‌ها در اپلیکیشن را رصد کنند.
  • ادتریس با توسعه الگوریتم‌های مختلف، توانایی تشخیص و جلوگیری از انواع تقلب‌های موبایلی را دارد.
  • شما در ادتریس می‌توانید درآمد کانال‌های مختلف خود را مشاهده کنید و بین کانال‌ها و کمپین‌های مختلف نصب، بهینه‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.
بخوانید  روش RFM؛ راهکاری برای دسته‌بندی مشتریان

پاکت
به اشتراک بگذارید:
زهرا قنبری
زهرا قنبری
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

Roya
Roya

مطلب خیلی مفیدی بود.

پلاتین