علیرضا رحیمی در دیام تاک 8 درباره ریتنشن مارکتینگ و رشد چه گفت؟
فهرست مطلب
علیرضا رحیمی مدیر محتوای سکان، چهارمین ارائه روز دوم رویداد دیام تاک 8 را ارائه داد. او برای این ارائه، به ارزیابی جامعی از وضعیت ریتنشن مارکتینگ در کشور ایران پرداخت که از یک نظرسنجی جامع در همکاری سکان و دیام برد به دست آمده بود. شرکتکنندگان کل این نظرسنجی 750 نفر بودند و پس از بررسی دیتا و پاکیزه کردن آن، به 520 نفر رسیدند.
نتایج این نظرسنجی/ بررسی
علیرضا رحیمی ارائه خود را با دادن آمارهای جالبی از این نظرسنجی در خصوص ریتنشن مارکتینگ شروع کرد. قابل توجه است که نتایج این نظرسنحی، اولین بررسی موجود از وضعیت ریتنشن مارکتینگ در ایران است. به آمار بهدستآمده زیر توجه کنید:
- 34 درصد از کسبوکارها اعلام کردند که بیش از 30 درصد از درآمدشان، از ریتنشن مارکتینگ است.
- 87 درصد از مارکترها اعلام کردند که شاخص نرخ بازگشت مشتریان خود را محاسبه نمیکنند.
- 91 درصد از مارکترها اعلام کردند که شاخص ارزش طول عمر مشتریان را محاسبه نمیکنند.
- 86 از مارکترها اعلام کردند که شاخص هزینه جذب مشتری جدید (CAC) را محاسبه نمیکنند.
■ کسبوکارهایی که بیش از 30 درصد درآمدشان از ریتنشن مارکتینگ است:
- 17 درصد از آنها از هیچ ابزاری برای تحلیل دادههای مشتریان استفاده نمیکنند.
- 35 درصد از آنها تنها از گوگل آنالیتیکس برای تحلیل رفتار مشتریانشان استفاده میکنند.
- 20 درصد از آنها از هیچ روشی برای دستهبندی مشتریان استفاده نمیکنند.
- 86 درصد از آنها از روش RFM برای دستهبندی مشتریان استفاده نمیکنند که پرکاربردترین روش برای دستهبندی مشتریان است. (14 درصد از آنها از RFM ا 15 درصد از آنها از روش دموگرافیک ا 17 درصد از آنها از روش جغرافیایی و لوکیشنمحور و 34 درصد از آنها از تدوین پرسونا استفاده میکنند. قابل توجه است که پرسونا به دلیل نداشتن هیچگونه داده خرید، نمیتواند کمکی به برنامههای کسبوکار کند.)
- فقط 20 درصد از کسبوکارهایی که بالای 50 درصد از درآمدشان از طریق ریتنشن مارکتیگنگ است، ریتنشن مارکتینگ را اولویت اول خود را اعلام کردند. (20 درصد ریتنشن مارکتینگ، 21 درصد برندینگ و روابط عمومی، 21 درصد دریافت لید و افزایش کاربر و نهایتا 38 درصد جذب مشتری را اولویت اول خود اعلام کردند.)
■ 45 درصد از کسبوکارهایی که بیش از 30 درصد از درآمدشان از رینشن مارکتینگ است، به دلایل زیر ریتنشن مارکتینگ را در اولیوت 1 تا 3 خود قرار نمیدهند.
- نداشتن روشی برای دستهبندی مشتریان
- نداشتن پیشنهادات شخصیسازیشده
- فرآیند سخت جمعآوری داده.
تماشای ویدیو رویدادهای دیام تاک
سکان چطور به انجام ریتنشن مارکتینگ کمک میکند؟
علیرضا رحیمی با برشمردن قابلیتهای مهم سکان توضیح داد که چگونه استفاده از سکان میتواند کمک بزرگی به رشد و پیشبرد اهداف کسبوکارها کند. به گفته علیرضا رحیمی، همه فعالیتها و مواردی که سکان برای شما انجام میدهد، زیرمجموعه 4 قابلیت تحلیل رفتار مشتریان، تحلیل عملکرد محصولات، تحلیلهای پیشبینیکننده و تحلیل شاخصهای عملکرد است.
- گزارش بقیه ارائههای رویداد دیام تاک 8 را در رسانه دیام برد بخوانید.
- برای دانلود فایل ارائه علیرضا رحیمی اینجا کلیک کنید.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in