با محدودیتها، تعریف برنامههای توسعهای برای کسبوکارهای آنلاین خصوصی بیشتر به شوخی شبیه است
پس از ضعف هرروزه اینترنت و فیلترینگ گسترده، از دست رفتن اینستاگرام به عنوان یکی از مهمترین بسترهای تجارت اجتماعی ضربه آخر بر پیکر بسیاری کسبوکارها بود. در این مصاحبه با پشوتن پورپزشک، مدیرعامل پلتفرم پادرو گفتوگو کردهایم تا بدانیم پادرو به عنوان یک پلتفرم که اختصاصا در زمینه شبکههای اجتماعی فعالیت میکند، در پی اتفاقات اخیر چه وضعیتی پیدا کرده است.
در شرایط فعلی و پس از فیلترینگ اینستاگرام، وضعیت پادرو که یک ابزار مرتبط با کسبوکارهای اینستاگرامی است چطور پیش میرود؟
پادرو نیز مانند بسیاری از کسبوکارهای وابسته به اینترنت در فصل پاییز دچار مشکلات متعددی شده است. البته اختلال در اینترنت و اینستاگرام در تابستان نیز پادرو را با مشکل مواجه کرده بود. پادرو به عنوان خدماتدهنده به فروشندگان شبکههای اجتماعی و بهویژه فروشگاههای اینستاگرامی، علاوه بر آسیب ناشی از اختلالات گسترده اینترنت در پاییز، از فیلترینگ اینستاگرام که ابزاری حیاتی برای مشتریان پادروشاپ بوده به صورت مضاعف صدمه دیده است. قاعدتا با فیلتر شدن اینستاگرام و وارد شدن آسیب جدی به حدود ۶۶۰ هزار فروشگاه خُرد فعال در اینستاگرام که از مشتریان اصلی پادروشاپ بودند، این شرکت نیز آسیب جدی دیده است؛ اگرچه که پادرو در این مدت تمام تلاش خود را انجام داده است تا بخشی از نیازهای مشتریان خود اعم از کسبوکارهای آنلاین و فروشندههای اینستاگرام را در حد ممکن تامین کند تا از اختلالات اینترنت آسیب کمتری ببینند.
از لحاظ نیروی انسانی دچار چه تغییراتی شدهاید؟
پادرو طبق برنامههای توسعه کسبوکار باید تیم خود را در پاییز، ۳۰ تا ۴۰ نفر توسعه میداد، اما اتفاقات اخیر در بازار باعث شده است که پادرو تنها بتواند با تمام سختیها تیم موجود را حفظ کند و خوشبختانه تا به امروز تعدیل و کاهش سرمایه انسانی نداشتیم ولی برنامه توسعه تیم در حال حاضر متوقف شده است. طبق برنامه کسبوکار پادرو باید از شهریورماه تا الان رشد بیش از 100درصدی را در حوزه تجارت اجتماعی خود تجربه میکرد، اما با کاهش چشمگیر ترافیک فروشگاههای اینستاگرامی و حتی مرگ برخی از کسبوکارهای فعال در اینستاگرام، قطعا این هدف امکان تحقق نداشت.
پلن پیش روی پادرو چیست؟
اولویت اصلی پادرو در حال حاضر حفظ و نگهداشت مشتریانی است که تا به امروز از خدمات پادرو بهره بردهاند و در شرایط فعلی با توجه به محدودیتهای تحمیلی به این حوزه، تعریف برنامههای توسعهای قابل توجه برای کسبوکارهای آنلاین خصوصی، بیشتر به شوخی شبیه است.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in