مدیر عامل دیساید: «دیساید یک آژانس مشاوره بر پایه دیتا در راستای افزایش فروش است»
فهرست مطلب
دیساید یک آژانس ارائه مشاوره فروش بر پایه دیتا است و هدف از تاسیس این مجموعه تسهیل شرایط و راهنمایی کسب و کارها برای بهبود فروش است.
به گزارش دیامبرد آژانس دیساید (DECIDE) یک شرکت ارائه مشاوره فروش بر پایه دیتا است که با شعار «افزایش واقعی فروش» علاوه بر ارائه راهحل برای افزایش فروش (Sales Improvement) به اجرای آن نیز میپردازد. در واقع DECIDE یک آژانس Right to the Point است به این خاطر که راه حل ارائه شده به هر سازمان، اختصاصی است و بر پایه تحلیل وضعیت و عملکرد فعلی سیستم فروش آن کسبوکار ارائه میشود.
سجاد نوریزاد، مدیر عامل DECIDE هدف تاسیس این آژانس را تسهیل شرایط و راهنمایی کسبوکارها برای بهبود فروش میداند به همین بهانه به گفتوگو با او پرداختیم که در ادامه میخوانید.
DECIDE ارائه مشاوره فروش بر پایه دیتا
DECIDE یک آژانس ارائه مشاوره فروش بر پایه دیتا است و هدف از تاسیس این مجموعه تسهیل شرایط و راهنمایی کسبوکارها برای بهبود فروش است مدیر عامل DECIDE درباره دلیل راهاندازی این شرکت گفت: «از ابتدا شروع میکنم تا بگویم ما به چه دلیل تصمیم به تاسیس چنین آژانسی گرفتیم. در گذشته شرکتها برای دریافت مشاوره به اساتید دانشگاهها که در حوزههای مختلف مارکتینگ و برندینگ تخصص داشتند، مراجعه میکردند و از این طریق میتوانستند توصیه خوبی به شرکتها ارائه دهند، اما یک ماجرایی وجود داشت و آن هم این بود که آن اساتید با تجربههای آکادمیکی که داشتند مشاوره ارائه میدادند و ممکن بود در آن صنعت مورد نظر، تخصص تجربی نداشته باشند. این ماجرا سبب میشد که در برخی اوقات راهکارهایی که ارائه میدهند، چندان راهبردی نباشد.»
او ادامه داد: «در گام دوم ما یک نسل دیگر از کارشناسان را داشتیم که در صنعت مورد نظر مهارت و تجربه بیشتری داشتند و میتوانستند آن را به صاحبان کسبوکارها ارائه دهند اما نکتهای که درباره این ماجرا وجود داشت این بود که این راهنماییها چند بعدی نبود. در مرحله بعد شرکتهایی تاسیس شد که مشاورههایی را بر پایه دیتاهای موجود ارائه میدادند. در این شرکتها دیگر از افراد ریش سفید که صرفا تحصیلات آکادمیک دارند خبری نبود و پیران این صنعت جایشان را به متخصصانی داده بودند که میتوانستند با تحلیل داده مشکلات یک کسبوکار را برطرف کنند. دیساید هم دقیقا همین رویکرد را دارد. کاری که ما انجام میدهیم این است که پیشنهادهایی را ارائه میدهیم که ابعاد مختلف یک ماجرا را در بر میگیرد.»
دیساید بنچمارک داخلی BCG و مکنزی است
نوریزاد درباره نمونههای خارجی DECIDE گفت: «اگر بخواهیم بنچمارک خارجی دیساید را معرفی کنیم به BCG و مکنزی میرسیم که بر پایه دیتاها به بیزنسها مشاوره ارائه میدهند. از آنجایی که ما چنین شرکتی در ایران نداریم احساس نیاز آن شکل گرفت و در پی آن ما آژانس دیساید را تاسیس کردیم.»
مدیرعامل دیساید درباره پروژههایی که این مجموعه در دست دارد و خدماتی که ارائه میدهد توضیح داد: «فعالیت DECIDE در حوزه ارائه مشاوره بر پایه دیتا است و خطی که ما آن را دنبال میکنیم افزایش فروش است. به همین منظور اولین کاری که انجام میدهیم یک اسکن کلی از بیزنس است و در گام بعد با آن کسبوکار متوجه ایرادهایش میشویم. این نقطه ضعفها ممکن است در سیستم توزیع، تبلیغات یا ارائه محصول وجود داشته باشد، در مرحله اخر با ارائه راهکار متناسب با مشکل پیدا شده، آن سیستم را به سمت بهبود وضعیت و فروش بهتر هدایت میکنیم.»
افزایش واقعی فروش برای محصولات FMCG
شعار آژانس DECIDE عبارت «افزایش واقعی فروش» است، نوریزاد درباره مفهوم و هدف این عبارت بیان داشت: «هدف این است که ما اولویتبندی را انجام دهیم و برای افزایش فروش به صورت پله به پله و بر اساس دیتاهایی که داریم حرکت کنیم؛ وقتی چنین اتفاقی رخ دهد، یعنی گام قبلی ما درست بوده و حالا گام بعدی را هم قرار است درست برداریم، این موضوع معنی افزایش واقعی فروش را دارد. در یک جمله باید بگویم این حرکت گام به گام معنی عبارت «افزایش واقعی فروش» است»
نوریزاد در پاسخ به این سوال که دیساید بیشتر به محصولات FMCG خدمات میدهد یا کسبوکارهای آنلاین توضیح داد: «این سبک از مشاورههای DECIDE کاملا بر پایه دیتا است و در هر صنعتی میتواند کارآمد باشد اما بیزنسی که ما به صورت کاملا تخصصی به آن میپردازیم محصولات FMCG است؛ اما به زودی به کسبوکارهای آنلاین و B2B نیز خواهیم پرداخت.»
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in