پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
مصاحبه‌ها

جعبه ابزار ۱۰ ساله شد؛ سوپر اپلیکیشنی با ۱۸ میلیون نصب و ۳ میلیون کاربر فعال ماهانه

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
11 دی 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جعبه ابزار ۱۰ ساله شد؛ سوپر اپلیکیشنی با ۱۸ میلیون نصب و ۳ میلیون کاربر فعال ماهانه
زمان مطالعه: 3 دقیقه

جعبه ابزار سوپراپلیکیشنی اندرویدی است که ابزارها، خدمات و ویجت‌های متنوعی را برای استفاده روزانه به کاربران ارائه می‌کند. این اپلیکیشن که ظرفیت‌های تبلیغاتی متنوعی را در خود دارد، دهمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفته است. به همین بهانه، دی‌ام برد گفتگویی با سامان شعری‌پور، مدیر بازاریابی این اپلیکیشن داشته است.

جعبه ابزار در مدت ۱۰ سال فعالیت خود، بیشتر از ۲۸ میلیون بار دانلود شده است

سامان شعری‌پور، در خصوص آمار نصب جعبه ابزار در پلتفرم‌های گوناگون به دی‌ام برد گفت: «در‌حال‌حاضر جعبه ابزار ۹ میلیون نصب از کافه بازار، ۴ میلیون از مایکت و ۵ میلیون نصب از استور گوگل پلی دارد. همچنین در استور گوگل پلی با نام toolbox فعالیت می‌کنیم که دارای نسخه انگلیسی و عربی نیز هست و حدودا ۵۰۰ هزار کاربر غیر ایرانی دارد.»

وی در ادامه تعداد کاربران فعال ماهانه (MAU) جعبه ابزار را ۳ میلیون عنوان کرد و گفت: «اپلیکیشن جعبه ابزار در مدت ۱۰ سال فعالیت خود، بیشتر از ۲۸ میلیون بار دانلود شده است که همه آن به صورت ارگانیک و بدون تبلیغات انجام بوده است. نصب فعال این اپلیکیشن در حال حاضر ۱۸ میلیون است.»

سامان شعری‌پور، مدیر بازاریابی اپلیکیشن جعبه ابزار

پراستفاده‌ترین ابزارهای جعبه‌ ابزار، ارسال برنامه و اخبار هستند

مدیر بازاریابی اپلیکیشن جعبه ابزار، پراستفاده‌ترین ابزارهای این برنامه را به‌ترتیب ارسال برنامه، اخبار، دفترچه یادداشت، نقشه مترو، اطراف من و ضربان قلب عنوان کرد و همچنین افزود که میزان استفاده از این ابزارها در ماه، در کمترین حالت ۲۰۰ هزار بار است.

وی در ادامه، در خصوص سرویس‌های جعبه ابزار گفت: «سرویس‌های جعبه‌ ابزار به‌صورت کلی به چهار دسته ابزارها، بازارچه، ویدیو پلاس و بازی تقسیم می‌شود. در بخش ابزارها، سرویس‌ها به دسته‌های عمومی، سلامت، مهندسی، نقشه، پیش‌خوان و مالتی مدیا تقسیم می‌شوند. بازارچه سرویس دیگری در جعبه ابزار است که شامل فروشگاه‌ها و خدمات در دسته‌بندی‌های مختلف می‌شود و کاربران می‌توانند از آن خرید کنند. این بخش به کسب‌وکارها، امکان فروش بدون واسطه‌ کالاهایشان را به مشتریان می‌دهد. بخش ویدیو پلاس نیز در جعبه ابزار شامل فیلم و سریال‌های روز دنیا و ویدیوهای کوتاه در دسته‌بندی‌های مختلف است. بخش بازی‌ها نیز شامل حدودا ۹۰ بازی html5 در دسته‌بندی های متفاوت می‌باشد.»

۸۰ درصد کاربرهای جعبه ابزار را آقایان تشکیل می‌دهند

شعری‌پور، در خصوص رنج سنی و توزیع جنسیتی کاربران فعال‌ این برنامه به دی‌ام برد گفت: «۸۰ درصد کاربرهای جعبه ابزار را آقایان تشکیل می‌دهند که رنج سنی غالب آنها، بین ۱۸ تا ۲۴ و ۲۴ تا ۳۰ سال است.»

در یک سال گذشته، ظرفیت‌های تبلیغاتی جعبه‌ ابزار دو برابر شده است

در آخر، مدیر بازاریابی جعبه ابزار، عنوان کرد که ظرفیت‌های تبیلغاتی این برنامه نسبت به سال گذشته، دوبرابر شده است و انواع آن را به‌صورت زیر ترسیم کرد:

  • تبلیغات صفحه‌ی اصلی: اولین بنر اپلیکیشن که در زیر ردیف پرطرفدارها است.
  • تبیلغات همسان: به شکل آیکون‌های جعبه ابزار قرار می‌گیرد و رابطی بین جعبه ابزار و لندینگ پیج تبلیغ می‌باشد.
  • تبلیغات همسان صفحه بازارچه
  • تبلیغات در بازی‌ها: ابتدای هر بازی قابلیت نمایش تبلیغات اینتراستشیال و یا ریواردد وجود دارد. همچنین در ماه، یک میلیون اکتیو یوزر از این بازی ها استفاده می‌کنند.
  • تبلیغات سشنی و کلیکی: داخل تمام ابزار‌ها و صفحات به‌جز صفحه‌ی اصلی نمایش داده می‌شود.
  • تبلیغات پری‌رول: در ابتدای نمایش ویدیو‌ها و فیلم‌ها، تبلیغات ویدیویی نمایش داده می‌شود که دیدن ۵ ثانیه از ویدیوها اجباری می‌باشد.
  • تبلیغات پوش نوتیف: جعبه ابزار، قابلیت ارسال پوش نوتیفیکیشن برای ۲.۵ میلیون کاربر گوگل پلی و ۳.۵ میلیون کاربر کافه بازار را دارد.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین