پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
یادداشت‌های متخصصین

بررسی کمپین «همون وام، ولی متفاوت» به قلم مدیر پرفورمنس مارکتینگ صرافی آبان‌تتر

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
19 آذر 1402
زمان مطالعه: 5 دقیقه
بررسی کمپین «همون وام، ولی متفاوت» به قلم مدیر پرفورمنس مارکتینگ صرافی آبان‌تتر
زمان مطالعه: 4 دقیقه

کمپین «همون وام، ولی متفاوت» جدیدترین کمپین صرافی ارز دیجیتال آبان‌تتر است که پیرامون محصول جدید این صرافی یعنی «آبان‌وام» شکل گرفته است. من فاطمه ارنواز، مدیر پرفورمنس مارکتینگ صرافی آبان‌تتر، در ادامه فعالیت‌های مارکتینگی پیرامون این کمپین را با شما در میان خواهم گذاشت.

وام یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین تسهیلاتی است که بانک‌ها و موسسات مالی در اختیار افراد قرار می‌دهند. بصورت عادی با مراجعه به موسسات مالی، برای دریافت وام، افراد نیاز به ارائه مدارکی مانند چک، سفته، کارت پایان خدمت و قولنامه خواهند داشت. حتی در برخی موارد حضور یک یا چند شخص به عنوان ضامن با فیش حقوقی الزامی است. در نتیجه روند پرداخت وام، روندی طولانی و طاقت‌فرسا خواهد بود.

هدف مارکتینگی

جذب کاربر جدید با موضوع وام

ایده اصلی کمپین

منظور از تفاوت در این کانسپت، تفاوت وام پرداختی از طریق صرافی با سایر مراجع مالی مانند نداشتن زمان انتظار، عدم نیاز به سفته، فیش حقوقی یا کارت پایان خدمت و ضمانت فرد است.

زمان کمپین

این کمپین در دو مرحله تیزینگ و اوپنینگ از تاریخ ۱۹ مهر ۱۴۰۲ آغاز شده و در ۱۰ آبان ماه به پایان رسید. پس از اتمام کمپین اصلی، به دلیل استقبال کاربران، پروموشن محصول به عنوان یک برنامه ongoing در برنامه‌های تیم مارکتینگ قرار گرفت.

خلاصه‌ای از کمپین «همون وام، ولی متفاوت»

آبان‌وام محصول جدید صرافی رمز ارز آبان‌تتر، یکی از جدیدترین خدمات مالی در حوزه وام است که روند دریافت وام را آسان‌ کرده و به افراد این امکان را می‌دهد تا بتوانند در کمتر از یک ساعت مبلغ مورد نظر خود را بصورت ریالی دریافت کنند.

شاید در ابتدا به نظر برسد که به دلیل مرجع ارائه دهنده (صرافی رمز ارز)، این ویژگی تنها برای تریدرها و افرادی که در حوزه کریپتو فعالیت می‌کنند، جالب باشد ولی گزارش این کمپین، نتیجه متفاوتی را ارائه می‌دهد. کمپین «همون وام، ولی متفاوت» در صرافی آبان‌تتر نشان داد که این محصول نه تنها برای کاربران این حوزه بلکه برای اقشار دیگر هم جالب توجه بوده است.

مشخص کردن مسیر کمپین

یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین تصمیماتی که باید برای کمپین گرفته می‌شد، استراتژی ارتباطی آن و انتخاب سگمنت مخاطب بود. با بررسی کامل محصول، مزیت‌ها و سختی‌های دریافت وام بصورت معمول، تصمیم گرفته شد تا این محصول برای تمامی اقشار معرفی شود و فقط روی افراد تریدر تمرکز نکنیم. در این مسیر چند مسئله وجود داشت:

  • آیا مخاطب عادی به صرافی‌ ارز دیجیتال اعتماد خواهد کرد؟
  • آیا رمز ارز‌های مد نظر برای وثیقه آبان‌وام برای مخاطب عادی آشناست؟
  • آیا سگمنت تریدر در نهایت در این کمپین پوشش داده می‌شود یا از دید پنهان خواهد بود؟
  • آیا کاربر متوجه امکان برداشت ریالی می‌شود یا با این فرض که با مبلغ وام تنها می‌توان اقدام به خرید ارز دیجیتال کرد در مسیر منصرف خواهد شد؟

پاسخ به این سوالات با کمک تیم پرفورمنس مارکتینگ، مدیر روابط عمومی و تیم پروداکت مجموعه آماده شد. برای جلب اعتماد عمومی و آگاهی بخشی به مخاطبان و ارائه وجهه رسمی از محصول، آبان‌وام در یک نشست خبری توسط افراد مربوطه معرفی شد و رسانه‌ها به آن رسمیت دادند. نشست خبری آبان‌وام با همراهی رسانه‌های تخصصی حوزه مالی، رسانه‌های عمومی، متخصصین حوزه کریپتوکارنسی و اعضای آبان‌تتر برگزار شد.

پس از برگزاری نشست خبری و معرفی رسمی محصول آبان‌وام، رسانه‌های بسیاری اقدام به انتشار اخبار آن کرده و در فضای وب (سایت و سوشال مدیا) به آن پرداختند. در ادامه مسیر با شروع تبلیغات، مسیر برای جذب کاربر هموارتر شد. افرادی که در دنیای ارز دیجیتال به عنوان هولدر نامیده می‌شوند، با انتقال ارزهای خود مانند بیت‌کوین، اتریوم و تتر به کیف پول آبان‌تتر اقدام به ثبت درخواست برای دریافت وام کردند.

اعتماد عمومی با انتشار اخبار در رسانه‌های رسمی به آبان‌تتر جلب شد. تیم پشتیبانی صرافی آبان‌تتر با جمع‌آوری و بررسی مواردی که ممکن بود برای کاربران به صورت سوال مطرح شود، آماده پاسخگویی به کاربران بوده و توانست بخش زیادی از تماس‌های مربوط به آبان‌وام را به خوبی پوشش دهد.

معیارهای اندازه‌گیری کمپین «همون وام، ولی متفاوت»

در این کمپین تنها تعداد وام پرداختی ملاک تیم مارکتینگ قرار نگرفت. بلکه برای موفق بودن کمپین ملاک‌های دیگری هم در نظر گرفته شد. تعداد کاربر جذب شده، تعداد وام پرداختی، تعداد تکرار درخواست وام توسط یک کاربر، میزان آگاهی از برند آبان‌تتر، بازگشت کاربران از دست رفته و حجم خرید کوین‌های مربوط به وام در نظر گرفته شد.

درباره ارزیابی این کمپین می‌توان گفت:

  • در فاز کمپین اصلی ۳۸۷۰۵ درخواست برای دریافت وام ثبت شد.
  •  میانگین زمان درخواست وام توسط کاربر تا زمان پرداخت آن توسط صرافی آبان‌تتر به 7 دقیقه کاهش پیدا کرد.

تغییرات محصول پس از کمپین اصلی با توجه به نیاز کاربر:

  • افزایش سقف تسهیلات تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان
  • افزایش تعداد کوین‌های قابل استفاده برای وثیقه رمز ارز
  • حذف برخی از مدارک مورد نیاز برای درخواست وام به جهت تسهیل فرایند درخواست و پرداخت
  • حذف برخی از مدارک مورد نیاز برای احراز هویت کاربران در هنگام ثبت‌نام در صرافی

جمع‌بندی

وام از جمله مواردی است که برای تمامی اقشار یادآور یک فرآیند طولانی به همراه امضاهای بسیار و داشتن ضامن است. با گسترش فعالیت شرکت‌های حوزه فینتک، سعی بر این بوده که این چالش برای افراد برطرف شده و به مسیری آسان تبدیل شود. آبان‌وام، محصول جدید صرافی آبان‌تتر در همین راستا شکل گرفت. این محصول با ارائه یک خدمت همگانی برای تمام اقشار و با ارائه راهکاری برای حل مشکلات تعدد امضا، نداشتن دسته چک، نداشتن کارت پایان خدمت و نداشتن ضامن در زمان کوتاهی به یک خدمت محبوب در بین کاربران تبدیل شد و افراد زیادی را جذب خود کرد. در این کمپین علاوه بر تعداد وام پرداختی، تعداد جذب کاربر، میزان آگاهی از برند و بازگشت کاربران از دست رفته هم ملاک اندازه گیری قرار گرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر از محصول آبان‌وام و بررسی آن روی  این لینک کلیک کنید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین