پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
یادداشت‌های متخصصین

اسپانسری برندهای مضر غذایی و نوشیدنی در ورزش ادامه دارد: چیپس LAY’S حامی رسمی جام جهانی ۲۰۲۶ شد

مرجان عبدی مرجان عبدی
30 شهریور 1403
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اسپانسری برندهای مضر غذایی و نوشیدنی در ورزش ادامه دارد: چیپس LAY’S حامی رسمی جام جهانی ۲۰۲۶ شد

فهرست مطلب

زمان مطالعه: 4 دقیقه

برند LAY’S، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مواد غذایی در جهان، با گسترش همکاری خود با فدراسیون بین‌المللی فوتبال (FIFA)، به عنوان حامی رسمی جام جهانی ۲۰۲۶ مردان و جام جهانی ۲۰۲۷ زنان ایفای نقش خواهد کرد.

این همکاری استراتژیک به لیز و برندهای وابسته‌اش، از جمله دوریتوس، چی‌توس و رافلز، فرصت ارائه تجربیات و فرصت‌های منحصر‌به‌فرد برای طرفداران فوتبال در سراسر جهان را فراهم می‌کند. حمایت لیز از این رویدادها در ادامه موفقیت آن به عنوان حامی منطقه‌ای جام‌جهانی 2022 مردان به میزبانی قطر و جام‌جهانی ۲۰۲۳ زنان به میزبانی مشترک استرالیا و نیوزیلند صورت می‌گیرد.

این همکاری نه تنها جایگاه لیز را در میان طرفداران تقویت می‌کند، بلکه به عنوان یکی از پیشتازان صنعت مواد غذایی جهان در حمایت از رویدادهای بزرگ ورزشی نیز شناخته می‌شود.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، با اشاره به همکاری جدید فدراسیون بین‌المللی فوتبال با برند لِیز گفت: ما از گسترش این همکاری بسیار خرسندیم و در آستانه دوره‌ای تاریخی برای فیفا و جامعه فوتبال در سراسر جهان قرار داریم. پس از مشارکت لِیز در جام‌جهانی 2022 مردان و جام جهانی 2023 زنان، اکنون این برند در مسیر اعتماد و چشم‌انداز ما برای توسعه رویدادهای جهانی همراه شده است. با همکاری یکدیگر، تجربیات ویژه‌ای برای هواداران در سراسر جهان خلق خواهیم کرد. همکاری با برندهای معتبر می‌تواند تأثیرات بزرگی بر رویدادهای ورزشی بین‌المللی داشته باشد و تجربه طرفداران را ارتقا دهد.

استیون ویلیامز، مدیرعامل فریتو-لِیز و کوئیکر آمریکای شمالی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیوستن به فیفا به‌عنوان حامی منطقه‌ای در سال 2022، لحظه‌ای تاریخی برای فریتو-لِیز بود. ما مفتخریم که اکنون پایه‌های همکاری جهانی خود را بنا نهاده‌ایم. برند لِیز با سابقه طولانی در گرد هم آوردن طرفداران فوتبال، نقشی اساسی در ایجاد لحظات نمادین ایفا کرده است.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که لِیز بتواند همچنان از برندهای خود برای متحد کردن و الهام‌بخشی به طرفداران جام‌جهانی مردان و زنان در سراسر جهان بهره ببرد. جام‌جهانی ۲۰۲۶ مردان برای اولین بار با حضور ۴۸ تیم به میزبان مشترک کشورهای کانادا، مکزیک و ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد و یکی از نقاط برجسته همکاری مشترک لِیز و فیفا به شمار می‌آید.

همچنین جام جهانی ۲۰۲۷ زنان برای اولین بار به میزبانی آمریکای جنوبی و در کشور برزیل برگزار می‌شود و بسیاری معتقدند این رویداد یک نقطه عطف در فوتبال زنان خواهد بود. لِیز با ابتکار «طرفدار بازی»، به هواداران پرشور مسابقات، تجربه‌ای منحصربه‌فرد، نوآورانه و جوایزی ویژه اهدا خواهد کرد و با پاداش دادن به طرفداران فوتبال به روش‌های جدید و غیرمنتظره، به هیجان این رویدادها می‌پیوندد.

No Lay’s, No Game

برند لِیز با کمپین‌هایی همچون No Lay’s, No Game و حضور ستاره‌هایی مانند دیوید بکهام، لیونل مسی و تیری آنری جایگاه خود را در میان طرفداران فوتبال تقویت کرده است.

چندماه پیش حضور ناگهانی دیوید بکهام و تیری آنری در جریان برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا برای تبلیغ چیپس لیز سر و صدای زیادی را به پا کرده بود. لیز از حامیان مهمترین رویداد فوتبال باشگاهی جهان یعنی لیگ قهرمانان اروپاست.

این برند همچنین با راه‌اندازی کمپین Oh Lay’s که شعار سنتی  «Olé, Olé, Olé, Olé  » را با کمک لیونل مسی به سبک لِیز تغییر داد. همچنین، این شرکت با برنامه‌های جامعه‌محور مانند Lay’s RePlay، در جهت ایجاد تأثیرات مثبت اجتماعی نیز گام برمی‌دارد.

جین واکلی، مدیر ارشد مشتریان و بازاریابی لِیز، اظهار کرد: شراکت با فیفا یک نقطه عطف مهم برای کسب‌وکار ما به شمار می‌آید و به تعمیق حضور برندهای غذایی ما در فرهنگ فوتبال کمک می‌کند. فوتبال به عنوان یکی از بزرگ‌ترین منابع هیجان و شور در جهان، فرصتی طلایی برای ما فراهم کرده تا شادی و سرگرمی جام‌جهانی مردان و زنان را با برندهای نمادین خود در سطح جهانی به اشتراک بگذاریم.

رومی گای، مدیر ارشد بخش تجاری فیفا، درباره این همکاری بیان کرد: رشد فریتو-لِیز به‌عنوان یک شریک قابل اعتماد فیفا بسیار قابل توجه بوده است. ما از اینکه این همکاری به سمت جهانی شدن پیش می‌رود، بسیار هیجان‌زده‌ایم. در سال‌های آینده، جام‌جهانی مردان و زنان بزرگ‌تر از همیشه خواهند بود و لِیز بخش مهمی از نحوه تجربه و لذت بردن هواداران از این رویدادها در سراسر جهان خواهد بود.

لِیز همچنان به تعهد خود به فوتبال در سطح جامعه ادامه می‌دهد و از قدرت بازی برای ایجاد تأثیر مثبت و پیشبرد ابتکارات هدفمند استفاده می‌کند. یکی از این ابتکارات، Lay’s RePlay  است که با استفاده از کیسه‌های چیپس بازیافتی، زمین‌های فوتبال پایدار ایجاد می‌کند و برنامه‌های آموزشی مرتبط با این موضوع را نیز برگزار می‌کند.

به نظر می‌رسد لِیز با نگاه ویژه‌ای که در سال‌های اخیر به پرطرفدارترین ورزش جهان داشته، در تلاش است تا برند خود را از عنوان خوراکی‌های مضر دور نماید و با تبلیغات گسترده در رویدادهای فوتبالی جهان و استفاده از نام و شهرت ستارگان این رشته ورزشی وجهه‌ای جدید برای خود ترسیم کند.

با وجود انتقاداتی که در مورد حضور مواد غذایی و نوشیدنی‌های مضر به عنوان اسپانسر رویدادهای ورزشی وجود دارد، اما همچنان شاهد حضور پررنگ و پرقدرت برندهایی همچون لِیز، کوکاکولا، پپسی، ردبول، مک‌دونالدز، برگر کینگ و … در رویدادهای بزرگ ورزش جهان هستیم.

اوج این انتقادات به حضور مواد غذایی مضر در عرصه ورزش به کریستیانو رونالدو بازمی‌گردد که تنها با یک حرکت کنار گذاشتن بطری‌های نوشابه کوکاکولا در جریان نشست خبری تیم ملی پرتغال در جام‌ ملت‌های اروپای ۲۰۲۰ و گفتن جمله «آب بنوشید»، ضرری چهار  میلیارد دلاری را به کوکاکولا تحمیل کرد.

با این حال به نظر می‌رسد قراردادهای مالی سنگین شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی و نوشیدنی‌های مضر با برگزارکنندگان رویدادهای ورزشی و ستارگان ورزش جهان آنچنان بالاست که نمی‌توانند دست رد به سینه آنها بزنند.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین