پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
یادداشت‌های متخصصین

سر ناسازگاری یوتیوب با یوتیوبرهای ایرانی!

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
17 فروردین 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سر ناسازگاری یوتیوب با یوتیوبرهای ایرانی!
زمان مطالعه: 3 دقیقه

چالش جدی یوتیوبرهای ایرانی ”شناسایی مخاطب ایرانی توسط یوتیوب”

چندروز گذشته خبرهایی مبنی بر عدم نمایش تبلیغ برای بازدیدکنندگان ایرانی روی پلتفرم یوتیوب منتشر شده که موجب نگرانی تولیدکنندگان محتوای ایرانی فعال در یوتیوب شده است.

یوتیوب نحوه کسب درآمد از یوتیوب

شما به‌عنوان یک تولیدکننده محتوای ویدیویی (یوتیوبر) برای کسب درآمد نیاز دارید تا چنل یوتیوب خودتون رو به مرحله مانتایز برسانید. برای رسیدن به این هدف شما باید در مدت زمان مشخص 1 ساله 1000 مخاطب (سابسکرایبر) جذب کنید و 4000 ساعت مجموع واچ‌تایم (مدت زمان دیده شدن) کل محتوای منتشر شده شما باشه.

بعد از این مرحله درخواستتون رو به یوتیوب ارسال می‌کنید و اگر کانال شما قوانین مشخص رو رعایت کرده باشه، امکان درآمدزایی براتون فعال می‌شه.

بعد از این مرحله و انجام مراحل فنی درآمدزایی محتوای شما امکان پخش تبلیغات رو دریافت می‌کنه و یوتیوب برای هر 1000 بازدید محتوای تبلیغات توسط مخاطب مبلغی رو به دلار یا ارزهای رسمی انتخاب شده در کشور مقصد ادسنس در حساب شما منظور می‌کنه که در بازه‌های زمانی مشخص می‌تونید این درآمد رو دریافت کنید.

 داستان چالش این روزهای یوتیوبرها چیه؟

با بررسی آمار ورودی‌های اخیر یوتیوب و آنالیز دیتا ظاهرا موضوع شناسایی مخاطب ایرانی توسط یوتیوب (حتی با فعال بودن فیلترشکن) صحت داره.

طبق این آمار ورودی‌های ویو منطقه‌ای از ایران در حال رشده و در رتبه یک قرار گرفته

(موردی که قبل‌تر به‌دلیل فیلتر بودن یوتیوب و استفاده از فیلترشکن‌ها درصد ناچیزی رو به خودش اختصاص می‌داد) اما حالا با اینکه همچنان یوتیوب فیلتره اما این پلتفرم درحال تشخیص مخاطب ایرانی از راه‌های دیگه‌ایه.

بخوانید  اندرمصائب برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی در مارکتینگ به قلم علیرضا داننده، مدیر توسعه بازار مگنت

‌این نمودار خطی ورودی و بازدید منطقه‌ای (ایران) رو در بازه زمانی مشخص نشون می‌ده و همونطور که مشخصه ویو از کشور ایران قبل از این چندروز  0 بوده (دربازه‌های زمانی محدود تجربه عدم فیلترینگ روی یوتیوب رو داشتیم که موارد ناچیزی از ورودی‌های ایرانی رو ثبت می‌کرد.)

 

نکته مهم بخش درآمدزایی یوتیوب برای یوتیوبرهای ایرانیه. فعلا تا این لحظه هیچ دیتایی مبنی بر اختصاص درآمد به ورودی‌های ایران در بخش revenue اختصاص داده نشده و یا به‌شدت ناچیز بوده. در کنار این موضوع برخی از مخاطبین یوتیوب فارسی هم خبر از عدم نمایش تبلیغات روی ویدیوهایی که می‌بینن میدن.

جدول درصد اختصاص درآمد منطقه‌ای در یوتیوب که مشخصا خبری از ایران نیست.

در کنار چالش جدی یوتیوب برای یوتیوبرهای ایرانی اخباری هم از عدم دسترسی کاربران ایرانی (با وی‌پی‌ان) به برخی از پلتفرم‌های گوگل مثل گوگل‌آنالیتیکس هم به‌گوش می‌رسه.

باید منتظر باشیم تا ببینیم این اتفاق موقتی هست یا به چالش جدی یوتیوبرهای ایرانی تبدیل خواهد شد.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

ساره
ساره

بله خودمون میدونستم!
یکم دیر این این مطلب رو منتشر نکردین؟!

پلاتین