پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار رویدادهای آنلاین گفت‌وگو با متخصصان

مدیر تحقیقات و توسعه بازار کرمان موتور: ترجیح مصرف کننده امروز استفاده از محصولات سبز است

الهه صالحی الهه صالحی
10 شهریور 1403
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیر تحقیقات و توسعه بازار کرمان موتور: ترجیح مصرف کننده امروز استفاده از محصولات سبز است
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مدیر تحقیقات بازار و توسعه کسب‌وکار کرمان موتور در ارائه خود در رویداد ارتباطات بازاریابی به موضوع بازاریابی سبز پرداخت. او در این ارائه اشاره کرد که امروزه ترجیحات و تمایل مصرف‌کننده به سمت استفاده از محصولاتی رفته است که حداقل آسیب را به کره زمین وارد کنند و همین موضوع محصول را نیز تغییر داده است.

به گزارش دی‌ام برد، مصطفی جعفری، مدیر تحقیقات بازار و توسعه کسب‌وکار کرمان موتور در ارائه خود با موضوع بازاریابی سبز در ارائه خود به موضوع ارتباطات بازاریابی سبز، تجربه جهانی و ارائه مدل بومی پرداخت. او در این ارائه گفت: «در دهه اخیر ما با انقلاب در تقاضا برای یک سری محصولاتی که پیش از این تقاضای بالایی در بازار جهانی داشته‌اند روبرو شده‌ایم؛ مانند افزایش تقاضا برای  خودروهای برقی  که فرهنگ جدیدی را به همراه خودش آورد و باعث شد که بحث بازاریابی سبز متولد شده و مورد توجه کسب‌وکارها قرار بگیرد.»

جعفری ادامه داد: «در حال حاضر دیده می‌شود که در اسناد بالادستی شرکت‌های بزرگ، یک چشم‌انداز برای رسیدن به اهداف کلان سبز در سال‌های آینده به چشم می‌خورد و این به یک استاندارد در کسب‌وکارها تبدیل شده است و بخش قالبی از این ادبیات، مربوط به صنعت خودروسازی است.»

او توضیح داد: «ما در صنعت خودروسازی درباره محصولی صحبت می‌کنیم که تقریبا ۳۵ تا ۴۰ درصد از هزینه تمام شده آن مربوط به قوای محرکه و مبتنی بر سوخت‌‌های فسیلی است؛ محصولی بسیار پیچیده و با وابستگی بالا به سوخت‌های فسیلی که در بازه کوتاهی دچار یک انقلاب فناوری شده و اتفاق عجیبی برای آن افتاد؛ پیچیدگی آن، ماژول‌ها و تعداد قطعات به کار رفته در آن شدیدا کاهش پیدا کرد  و حوزه خدمات فروش و پس از فروش هم بخاطر این تغییر محصول دچار تغییرات جدی شد به طوری‌که نسل جدیدی از متخصصان پرورش پیدا کردند.»

ترجیح مصرف‌کننده تغییر کرده است

مدیر تحقیقات و توسعه بازار کرمان موتور با اشاره به اینکه بحث در مورد خودرو برقی امروزه بحثی مناقشه برانگیز است و بسیار مهمی در دنیاست، ادامه داد: «امروزه محصول به واسطه تغییر در ترجیحات مصرف‌کننده و تغییرات تکنولوژی و سیاست‌گذاری‌ها تغییر کرده است و یکی از محرک‌های اصلی این موضوع تغییر در ترجیحات مصرف‌کننده است.»

او با تاکید براینکه نسل‌های جدید نقش بسیار کلیدی در پیش بردن این رویکرد در حوزه بازاریابی و کسب‌وکار دارند، ادامه داد:‌ «مصرف‌کننده امروز به عنوان یک دغدغه چهارچوبی را برای خود قائل است که حتما از محصولاتی استفاده کند که حداقل آسیب به محیط زیست را وارد می‌کند و از منابعی استفاده کند که تجدیدپذیر باشند و حداقل تغییر را در اکوسیستم طبیعی محیط کره زمین ایجاد کنند.»

جعفری، مدیر تحقیقات بازار و توسعه کرمان موتور

جعفری افزود: «ترجیحات مصرف‌کننده امروز مشخص است؛ قابل بازیافت بودن، با دوام بودن کالا و بسته بندی مینیمال و قابل بازیافت از ستون‌های این تفکر جدید است.»

به باور او مطالعات امروز نشان می‌دهد که امروزه بخش قابل توجهی از مخاطبان و مصرف‌کنندگان در صنایع و بازارهای مختلف این دغدغه را دارند و حل این موضوع یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که بازاریابی سبز روی آن تمرکز دارد.

مدیر تحقیقات و توسعه بازار کرمان موتور در ادامه خلق آگاهی از برند سبز را از مهم‌ترین مزایای این دست از فعالیت‌ها برای برندها دانست.

بزرگ‌ترین صنایع ما آلاینده‌اند

جعفری در ادامه ارائه خود با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی ما در بخش صنعت است، گفت: «ما در حال حاضر یک کشور نیمه صنعتی محسوب می‌شود ولی بزرگ‌ترین صنایع این مملکت به لحاظ محیط زیستی شدیدا آلاینده است  و محصولی که تولید می‌کنند هرگز نمی‌تواند در گروه محصولات سبز قرار بگیرد.»

او گفت: «بزرگ‌ترین صنایع ما صنایعی هستند که در رویدادهای این چنینی از آنها صحبت نمی‌شود. بیشتر صحبت‌هایی که در چنین رویدادهایی می‌شود، متمرکز بر ترندهای جدید در حوزه تجارت الکترونیک است ولی واقعیت این است که احتمالا می‌توان با سود یک ساله یکی از این شرکت‌ها سه تا از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی ایران را خرید. امیدوارم که بتوانیم بعدها در این رویدادها درباره آنها صحبت کنیم.»

 

 

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین