پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
رپورتاژ

تاثیر تبلیغات در فروش؛ بررسی راه های تبلیغات برای فروش بیشتر

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
25 آذر 1402
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تاثیر تبلیغات در فروش؛ بررسی راه های تبلیغات برای فروش بیشتر
زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش eMarketer، در سال ۲۰۲۳، هزینه‌های جهانی تبلیغات دیجیتال به بیش از ۴۵۵ میلیارد دلار رسیده که نشان‌دهنده رشد چشمگیر اهمیت تبلیغات آنلاین در استراتژی‌های بازاریابی است. از تبلیغات بنری گرفته تا تبلیغات کلیکی، اپلیکیشنی، ویدئویی و محتوای متنی هرکدام از این شیوه‌های تبلیغاتی ویژگی‌ها و آثار منحصربه‌فردی روی مخاطبین دارند. در این میان، شناخت و فهم درست از این ابزارهای تبلیغاتی و چگونگی بهره‌برداری از آن‌ها تفاوت قابل توجهی در نتایج حاصل از کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد می‌کند. در این مقاله به بررسی دقیق و عمیقی از انواع ادز دیجیتال و تاثیر تبلیغات در فروش می‌پردازیم. 

تبلیغات کلیکی؛ جذب مخاطب هدف برای فروش بیشتر

تبلیغات کلیکی (PPC) یکی از محبوب‌ترین اشکال تبلیغات گوگل برتینا و استراتژی موثر برای افزایش ترافیک و در نهایت فروش است. این نوع تبلیغات اغلب در بالای صفحات نتایج جستجوی گوگل (SERPs) ظاهر می‌شوند و امکان نمایش آگهی‌های متنی را براساس کلمات کلیدی موردنظر فراهم می‌کنند. هنگامی‌که کاربر روی این نوع تبلیغات کلیک می‌کند از حساب گوگل تبلیغ‌کننده هزینه‌ آن کسر خواهد شد؛ ازاین‌رو نام این روش تبلیغاتی پرداخت به‌ازای کلیک نیز شناخته می‌شود.

امکان جذب مخاطبان هدف از مزیت‌های اصلی تبلیغات PPC یا کلیکی است. این امر به‌ویژه برای کسب‌وکارهایی که محصولات یا خدمات خاصی را ارائه می‌دهند، مهم است؛ زیرا این نوع تبلیغات اجازه می‌دهد تا آگهی‌ها فقط در صورت جستجوی کلمات کلیدی خاص توسط کاربران نمایش داده شوند. علاوه‌بر این، تبلیغات PPC این قابلیت را دارد که براساس موقعیت جغرافیایی، زمان و حتی نوع دستگاه کاربر هدفمند شود، که این امکان جذب دقیق‌تر مخاطب و افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate) را فراهم می‌کند.

تبلیغات بنری؛ گزینه‌ای مناسب برای برندسازی و جذب مشتری

تبلیغات بنری به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شکل‌های تبلیغات دیجیتال است که ابزاری موثر در استراتژی‌های تبلیغاتی آنلاین محسوب می‌شود. این تبلیغات معمولا به صورت تصاویر گرافیکی یا انیمیشن‌ها در صفحات وب ظاهر می‌شوند و به شکل‌های مختلفی مانند بنرهای افقی در بالا یا پایین صفحه، یا بنرهای عمودی در کناره‌های صفحه قرار گیرند. یکی از مزیت‌های اصلی تبلیغات بنری این است که توانایی جلب توجه فوری کاربران را دارند؛ به‌ویژه اگر با طراحی خلاقانه و پیام‌های جذاب همراه باشند. این نوع تبلیغات برای ایجاد آگاهی برند و همچنین ترویج محصولات یا خدمات خاص بسیار موثر هستند. درواقع با این نوع از تبلیغات می‌توانید برند خود را به‌طورموثری به مخاطبان معرفی کرده و تاثیر تبلیغات در فروش را مشاهده کنید.

بالا بردن نرخ نصب اپلیکیشن با تبلیغات درون برنامه‌ای گوگل ادز

تبلیغات درون اپلیکیشن موبایل یکی از روش‌های کلیدی در جذب کاربران جدید و افزایش تعامل با اپلیکیشن‌ها است. این نوع تبلیغات شامل بنرهای تبلیغاتی، ویدئوهای کوتاه و پیشنهادات نصب اپلیکیشن می‌شود. این نوع از تبلیغات اغلب برای معرفی اپلیکیشن‌ها و فروشگاه‌ها استفاده می‌شود؛ از آنجایی که در اپلیکیشن‌ها نمایش داده می‌شود، پتانسیل بالایی در جذب مخاطب دارند. 

به‌عنوان مثال، پیشنهادات نصب اپلیکیشن نیز به‌طور خاص برای ترغیب کاربران به دانلود و نصب اپلیکیشن‌های جدید طراحی شده‌اند که به افزایش میزان نصب‌ اپلیکیشن‌ها کمک بسیاری می‌کنند. تبلیغات درون اپلیکیشن موبایل می‌توانند ابزار قدرتمندی برای کسب‌وکارها باشند تا به‌طور موثری با کاربران موبایل ارتباط برقرار کنند و میزان نصب و تعامل با اپلیکیشن‌های خود را افزایش دهند.

افزایش فروش با تبلیغات ویدیویی؛ برقراری ارتباط بصری موثر با مخاطب هدف

تبلیغات ویدئویی، به واسطه قدرت بصری و تعاملی خود به یکی از موثرترین ابزارهای تبلیغاتی در دنیای دیجیتال تبدیل شده‌اند. این نوع تبلیغات که اغلب در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و دیگر پلتفرم‌های پخش ویدیو نمایش داده می‌شوند به شکل‌های مختلفی مانند کلیپ‌های کوتاه و تبلیغات طولانی‌تر ظاهر خواهند شد. ویژگی بارز تبلیغات ویدئویی توانایی آن‌ها در ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبین است. 

از طریق تصاویر متحرک، موسیقی، داستان‌سرایی و بیان احساسات، تبلیغات ویدئویی می‌توانند پیام‌های پیچیده‌تر و عمیق‌تری را نسبت به تبلیغات متنی یا تصویری ارائه دهند. این امر باعث می‌شود که تبلیغات ویدئویی برای جذب توجه کاربران و ارتقاء آگاهی از برند بسیار موثر باشند.

نکته کلیدی در موفقیت تبلیغات ویدئویی، خلق محتوایی است که هم جذاب و هم مرتبط با مخاطبین باشد. همچنین، تحلیل و بررسی داده‌های کاربران به تبلیغ‌دهندگان این امکان را می‌دهد که تبلیغات خود را به گونه‌ای بهینه‌سازی کنند تا بیشترین تاثیر را روی مخاطبین موردنظر داشته باشد.

استفاده از تبلیغات گوگل ادز برتینا برای مشاهده تاثیر تبلیغات در فروش

بررسی تاثیر تبلیغات در فروش نشان می‌دهد که اهمیت و کاربرد تبلیغات دیجیتال در بازاریابی امروزی بیش از پیش است. استراتژی‌های متنوع تبلیغاتی از قبیل تبلیغات کلیکی (PPC)، بنری، درون اپلیکیشن و ویدئویی، هرکدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود در جذب مخاطب، افزایش ترافیک و در نهایت تقویت فروش تاثیرگذارند. این روش‌های تبلیغاتی با تمرکز بر هدفمندی و افزایش جذابیت بصری به بهبود آگاهی برند و افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate) کمک می‌کنند؛ بنابراین، شرکت‌ها برای بهره‌برداری موثر از این ابزارها نیازمند درک دقیق و استراتژیک از آن‌ها هستند.

در این راستا، شرکت برتینا خدمات گوگل ادز را در ایران به عنوان پریمیر پارتنر گوگل ارائه می‌دهد. با استفاده از خدمات تبلیغات در گوگل می‌توانید مخاطبین خود در شبکه گوگل را به‌شکل موثری جذب کنید. برای مشاهده پلن‌های تبلیغات در گوگل با نرخ تبدیل بالا وارد وبسایت برتینا (bertina.ir)‌ شوید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین