پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
رپورتاژ

5 نرم افزار CRM با قابلیت گزارش‌سازی حرفه‌ای

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
24 اردیبهشت 1402
زمان مطالعه: 6 دقیقه
5 نرم افزار CRM با قابلیت گزارش‌سازی حرفه‌ای
زمان مطالعه: 5 دقیقه

گزارش سازی CRM یکی از ویژگی های ارزشمند پلتفرم های مدیریت ارتباط با مشتری است که یک نمای کلی از تمام داده هایی که نرم افزار شما جمع آوری و ردیابی کرده است را به شما ارائه می دهد. این قابلیت به شما کمک می کند تا ترندها، شکاف های موجود در قیف فروش و فرصت های بهینه سازی استراتژی های بازاریابی خود را شناسایی کنید.

در این مقاله 5 مورد از نرم افزارهای CRM ایرانی و خارجی را معرفی می کنیم که در زمینه گزارش سازی بهترین هستند.

چرا به قابلیت گزارش سازی CRM نیاز دارید؟

قابلیت گزارش سازی CRM مزایای متعددی برای کسب و کار شما دارد. در ادامه به چند مورد از مزایای ضروری اشاره می کنیم.

شخصی سازی تجربیات

برای تشویق مشتریان به تبدیل، باید علایق و نیازهای آنها را جلب کنید. گزارش CRM جزئیات ارزشمندی را در مورد مخاطبان شما ارائه می دهد که از جمله می توان به جمعیت شناسی و رفتارهای آنها در سایت شما اشاره کرد.

با این بینش ها، می توانید تجربیات مشتری بالقوه خود را با پیام هایی که با آنها هماهنگ می شود، شخصی سازی کنید.

ایجاد روابط قوی

شما باید با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید تا آنها را برای تبدیل شدن به مشتری تشویق کنید. شما باید با مشتریان خود در ارتباط باشید تا وفاداری را تقویت کنید تا با احتمال بیشتری در آینده باز هم به کسب و کار شما مراجعه کنند.

یک گزارش CRM تمام جزئیات تماس مورد نیاز برای ایجاد روابط طولانی مدت که به درآمد تبدیل می شود را نشان می دهد.

بازده سرمایه گذاری (ROI) بالاتر

گزارش CRM به شما کمک می کند تا بازگشت سرمایه بالاتری داشته باشید. این قابلیت به شما اجازه می دهد به راحتی ترندها و شکاف ها را در قیف فروش خود پیدا کنید. همچنین می توانید گزارش های تجزیه و تحلیل مختلف در بخش فروش را تهیه کنید.

با استفاده از این اطلاعات می توانید استراتژی های بازاریابی خودتان را بهینه کنید و حرفه های قیف فروش تان را برطرف کنید تا نرخ تبدیل و فروش را افزایش دهید.

معرفی 5 نرم افزار CRM برتر با قابلیت گزارش سازی حرفه ای

1. Hubspot CRM

پلتفرم CRM هاب اسپات قابلیت ارزشمند ایجاد گزارش های پیش بینی را بر اساس میزان درآمد معاملات در هر مرحله از پایپ لاین معامله شما را ارائه می دهد. سی آر ام HubSpot پیش بینی ها را با محاسبه احتمال به نتیجه رسیدن معامله و میزان ارزشمندی آن برای درآمد اصلی کسب و کار، تفسیر می کند.

CRM هاب اسپات همچنین این امکان را به تیم های فروش می دهد تا عملکرد خود را به طور دقیق بررسی کنند. می توانید خلاصه ای از پیشرفت فروش تیم خودتان را دانلود کنید که مشتری های بالقوه تخصیص یافته به هر نماینده و تعداد معاملات ایجاد شده در پایپ لاین که در نهایت با موفقیت بسته شدند را شامل می شود.

یکی از ویژگی های جالب گزارش سازی هاب اسپات، تابلوی امتیازات نماینده آن است. این ویژگی مشخص می کند که هر نماینده چند معامله را بسته و چقدر به بستن معاملات جدید نزدیک است. اگر به دنبال ایجاد مقداری رقابت سالم برای افزایش فروش در تیم خود هستید، تابلوی امتیازات یک راه عالی و منحصر به فرد به حساب می آید.

2. Salesforce CRM

پلتفرم Salesforce دارای ویژگی های گزارش سازی بزرگی است که تقریبا بدون هیچ محدودیتی می توانید آنها را سفارشی سازی کنید. با کمک این بخش می توانید به آسانی به سوالات زیر پاسخ بدهید:

  • کدام محصولات پرفروش ترین هستند؟
  • کدام مشتری های بالقوه بیشترین ارزش را دارند؟
  • موفق ترین کمپین های بازاریابی کدام موارد بودند؟
  • مشتریان من چقدر راضی هستند؟

کافیست تاریخ و محدوده مورد نظرتان را از کادرهای کشویی ارائه در داشبورد گزارش انتخاب کنید و ابزار، گزارش های سفارشی را ایجاد می کند.

3. Dana CRM

با قابلیت گزارش سازی فروش در نرم افزار CRM شرکت دانا پرداز، می توانید کنترل تمامی کارها را در اختیار داشته باشید. به راحتی وضعیت کسب و کارتان را با دوره های قبلی مقایسه کنید. سی آر ام دانا، گزارش های پر کاربردی را از میزان فروش ماهیانه و دوره ای در اختیارتان قرار می دهد.

با استفاده از این گزارش ها می توانید میزان فروش، رضایت مشتری، سود خالص و تمامی عواملی که به نوعی در مدیریت فروش موثرند را با دوره های قبلی مقایسه کنید. یکی از مزایای گزارش فروش CRM دانا این است که می توانید موثرترین روش فروش را شناسایی کنید.

گزارش های ایجاد شده توسط دانا کاملا قابل سفارشی سازی هستند و این امکان را دارید تا فقط رکوردهای مورد نظرتان را در گزارش بیاورید. یکی دیگر از قابلیت های جذاب بخش گزارش سازی CRM دانا، امکان به اشتراک گذاری گزارش ها با کارشناسان و سایر اعضای تیم است که برای همفکری در مورد چالش ها و اجرای تغییرات بسیار کارآمد است.

4. Pipedrive CRM

با پلتفرم Pipedrive می توانید تلاش های تیم فروش خود را بر اساس نرخ تبدیل، پیشرفت و معاملات برنده (یا از دست رفته) در دوره سه ماهه، شش ماهه یا سالانه تقسیم کنید. با داشتن این اعداد و ارقام خیلی راحت تر می توانید ببینید تیم فروش شما در کجا با تنگنا مواجه است و کدام نمایندگان نسبت به سایرین در بستن معاملات دچار مشکل هستند. همچنین می توانید گزارش ها را بر اساس هر نماینده تفکیک کنید.

هنگامی که می دانید جایگاه هر یک از نمایندگان کجاست و دوره سه ماهه چگونه شکل می گیرد، می توانید از ابزار پیشرفته پیش بینی فروش Pipedrive استفاده کنید تا مطمئن شوید تیم شما در مسیر خود باقی می ماند.

5. Copper CRM

برای آخرین CRM با گزارش‌سازی حرفه ای به شرکت Copper می پردازیم. قابلیت های گزارش Copper با محوریت رسیدن به اهداف ساخته شده اند. در داشبورد گزارش CRM این نرم افزار، داشبوردی جداگانه تحت عنوان اهداف وجود دارد؛ بنابراین، مدیران فروش می توانند نظارت داشته باشند و به تیم های خود در برآورده کردن سهمیه ها کمک کنند.

این بخش بدین صورت کار می کند که مدیران فروش اهداف را به عنوان تارگت برای نمایندگان فروش خود تعیین می کنند، سپس پیشرفت تیم خود را در داشبورد پیگیری می کنند. مدیران فروش می توانند مجموعه ای از اهداف مختلف را با تمرکز روی موارد زیر ایجاد کنند:

درآمد فروش: چند معامله در یک دوره معین بسته می شود

فرصت های به دست آمده: تعداد فرصت هایی که یک تیم در یک دوره معین به دست می آورد

تبدیل سرنخ: تعداد سرنخ هایی که یک تیم در یک دوره معین تبدیل می کند

فعالیت ها: تعدد اقداماتی که یک تیم فروش در یک دوره معین انجام می دهد

ویژگی های گزارش CRM فقط مربوط به تعیین هدف نیست. تیم های فروش همچنین می توانند فروش مورد انتظار خود را پیش بینی و آنها را با فروش واقعی خود مقایسه کنند تا ببینند آیا در مسیر درستی هستند یا خیر.

CRM این کار را با اندازه گیری ارزش کلی فرصت هایی که یک تیم فروش به دست آورده است، انجام می دهد. این اطلاعات سپس به ارزش وزنی فرصت های باز که هنوز در پایپ لاین تیم هستند، اضافه می شود.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین