پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
گزارش‌ها

معرفی ظرفیت‌های تبلیغاتی اپلیکیشن گهواره برای مارکترها

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
24 مهر 1402
زمان مطالعه: 7 دقیقه
معرفی ظرفیت‌های تبلیغاتی اپلیکیشن گهواره برای مارکترها
زمان مطالعه: 6 دقیقه

گهواره، استارتاپی است که در زمینه فرزندپروری و تربیت کودک فعالیت می‌کند. روابط‌ عمومی این مجموعه، هدف از راه‌اندازی این کسب‌وکار را افزایش آگاهی والدین و ارائه‌ی اطلاعاتی متناسب با فرزندشان می‌داند.

گهواره با احتساب مخاطبان وب‌سایت، اپلیکیشن و پیج اینستاگرامی خود با بیش از ۱/۵۰۰/۰۰۰ کاربر، در تلاش است تا در مسیر پرورش کودک، کمکی برای خانواده‌ها باشد و همچنین فضای رسانه‌ای هدفمند و مؤثری را برای آگاهی‌بخشی در زمینه تربیت و رشد کودکان ایجاد کند.

روابط‌ عمومی این سامانه در زمینه پتانسیل‌های تبلیغات موجود به دی‌ام برد گفته است: «فضاهای تبلیغاتی گهواره، فضای مناسبی برای کسب‌وکارهای حوزه مادر و کودک و یا کسب‌وکارهایی است که به رسانه‌های هدفمند و هم‌راستا با پرسونای گهواره نیاز دارند تا محصولات و خدمات خود را به آن‌ها معرفی کنند.»

گهواره چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

خدمات اپلیکیشن گهواره را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد:

ابزارها
والدین می‌توانند با ابزارهایی نظیر ابزار ثبت تغییرات رشدی و مقایسه آن با نمودارهای استاندارد، ابزار خواب، ابزار تغذیه و… روند رشد کودک خود را دنبال کنند و در صورت لزوم اقدامات اصلاحی را انجام دهند.

پیام مشاور هوشمند
از این طریق، والدین به جای مطالعه مطالب گمراه‌کننده و گوناگون، روزانه با دریافت پیام مشاور گهواره، مطالب متناسب با سن دقیق کودک خود را می‌خوانند.

شبکه اجتماعی
والدین می‌توانند از این طریق با پدر و مادرانی که کودکان همسن کودکشان دارند ارتباط برقرار کنند. سؤالات خود را از آن‌ها بپرسند و به سؤالات آن‌ها پاسخ دهند.

فروشگاه
در این بخش والدین می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های تخصصی آنلاین موجود مادر و کودک، محصولات مورد نیاز خود را از تأمین‌کنندگان در سراسر کشور دریافت کنند.

این مجموعه درباره ویژگی و امکان ارتباط مخاطبان خود می‌گوید: «یکی از محتواهای اصلی و مهم گهواره، شبکه اجتماعی و امکان تبادل نظر مادران با یکدیگر است. این امکان به والدین اجازه می‌دهد تا تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. میزان استقبال کاربران به حدی است که روزانه ۱۳۰ هزار کاربر فعال از این بخش بازدید کرده که هریک به صورت میانگین ۳۰ دقیقه زمان در شبکه اجتماعی گهواره صرف می‌کنند و حدود ۱۲۰،۰۰۰ سؤال و جواب منحصر به فرد توسطشان در این بخش ثبت می‌شود.
محتوای اصلی پلتفرم گهواره شامل دوران بارداری، زایمان، دوران نوزادی و کودکی است. در نتیجه درصد قابل توجهی از مادران باردار و والدین دارای کودک زیر ۶ سال فارسی‌زبان، مخاطب گهواره هستند.«

چگونه می‌توان از بسترهای گهواره برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی استفاده کرد؟

اپلیکیشن گهواره

این مجموعه اذعان دارد اپلیکیشن گهواره با بیش از ۱/۵ میلیون نصب بر روی اندروید و iOS، اصلی‌ترین کانال این برند است. مخاطبین با نصب اپلیکیشن گهواره، به اطلاعات و ابزارهایی مانند پیام مشاور، بازی، تغذیه، خواب، ثبت رشد و… دسترسی پیدا می‌کنند.

گهواره

اپلیکیشن گهواره و پتانسیل‌های تبلیغاتی آن

پوش نوتیفیکیشن

بسیاری از تعاملات کاربران در اپلیکیشن به واسطه‌ی سیستم پوش نوتیفیکیشنی که در گهواره وجود دارد رقم می‌خورد. به طوری که کاربران در دایره‌ی افرادی با شرایط مشابه خودشان قرار گرفته و به وسیله‌ی پوش نوتیفیکیشن از فعالیت‌های دیگران مطلع می‌شوند. این مجموعه از امکان پوش نوتیفیکیشن خود بعنوان یکی از پربازخوردترین ابزار رسانه‌های اپلیکیشن خود یاد می‌کند.

نمایش بنر

بنرهای اپلیکیشن، در بخش‌های پربازدید گهواره اعم از شبکه‌ی اجتماعی، صفحه‌های جزئیات پرسش و پاسخ کاربران و صفحه‌ی اعلانات نمایش داده می‌شوند. که گفته می‌شود در این بخش امکان سگمنت کردن بنرهای مختلف بر اساس هفته بارداری مادران و یا سن کودک آن‌ها وجود دارد.

سؤال همسان

در صفحه شبکه اجتماعی، جایی که بیشترین بازدید اپ صورت می‌گیرد، کارت سؤالی شبیه به کارت سؤال دیگر مادرها برای برند قرار می‌گیرد، به طوری که در نگاه اول نمی‌توان متوجه تبلیغاتی بودن این کارت سؤال شد. گهواره درباره این پتانسیل تبلیغاتی خود می‌گوید: «CTR تبلیغات همسان تقریباً ۸ برابر تبلیغات غیرهمسان بوده و بازدهی خیلی خوبی دارد.»

انجمن‌های برند شده

طبق گفته‌های این مجموعه در خصوص بخش انجمن‌های برند شده، امکان شکل‌گیری گفتگوهای متمرکز پیرامون موضوعات اختصاصی در این قسمت وجود دارد. انجمن‌های برند شده، فضایی را برای ارتباط مستقیم برندها با مخاطبانشان و پاسخ‌دهی به سؤالات آن‌ها فراهم کرده است.

در این قسمت، برندها می‌توانند با کاربران تعامل داشته و رویدادهایی مانند پرسش و پاسخ و قرعه‌کشی برگزار کنند، فضایی برای آسان‌سازی خرید یا دسترسی مخاطبین به محتوای مدنظر در قالب لندینگ را ایجاد کنند.

پیام مشاور

 پیام‌ مشاور یکی از بخش‌های اپلیکیشن گهواره است که پیام‌های آن قابلیت شخصی‌سازی دارند و هر کسب‌وکار می‌تواند مطابق با زمینه کاری و تخصص خود پیام مرتبط با وضعیت فعلی مخاطبین را به آن‌ها ارسال کند.

 

ابزار برند شده

می‌توان برای برند تبلیغ‌کننده هریک از محتواهای ابزار اپلیکیشن را طی مدتی Branded کرد. برند تبلیغ‌کننده همچنین می‌تواند مطابق حوزه کاری خود به شکل خلاقانه‌ ابزاری را انتخاب کرده و برای آن ابزار محتوایی تحت نام خود و با مالکیت گهواره به این مجموعه سفارش دهد.

ابزار همسان

به گفته مدیران گهواره، با استفاده از ابزار همسان، برند می‌تواند به عنوان یکی از ابزارهای گهواره و به صورت همسان نمایش داده شود. با توجه به خدماتی که برند ارائه می‌دهد، آیکون، عبارت و لینک آن در گهواره قرار خواهد گرفت و کاربر با کلیک روی این ابزار، به لندینگ پیج برند هدایت می‌شود.

بحث روز

در صفحه‌ی اول اپلیکیشن، گفته می‌شود قسمت بحث روز یکی از محبوب‌ترین بخش‌ها برای کاربران است؛ چرا که فرصت تبادل نظر و استفاده از نظرات کارشناسان نسبت به موضوع مطرح شده را برای والدین فراهم می‌کند.

این قسمت شامل یک بنر و چند پاراگراف توضیحات است که این امکان را در اختیار برند قرار می‌دهد تا علاوه بر انتشار عکس یا بنر تبلیغاتی خود، در قالب متن و توضیحات،‌به اسپانسرینگ محتوا از سمت برند اشاره داشته باشد و یا به شکلی غیرمستقیم محصول برند را پروموت کند. 

وب‌سایت گهواره

یکی دیگر از کانال‌های ارتباطی این پلتفرم، وب‌سایت آن است که که به گفته روابط عمومی گهواره بیش از ۲/۲ میلیون بازدید ماهانه و بیش از ۲۰۰۰ مقاله تخصصی دارد. بنا به ادعای گهواره، این وب‌سایت رتبه اول جستجوی گوگل را در بین بیش از ۲۰۰۰ کلیدواژه تخصصی به خود اختصاص داده است.

 

مقالات برند شده

یکی از پتانسیل‌های وب‌سایت گهواره، تبلیغ (پروموت) دیگر برندها از طریق مقالات برتر این وب‌سایت عنوان شده است. گفته می‌شود برندها می‌توانند برترین مقالات وب‌سایت گهواره که رتبه اول گوگل را داشته و موضوع مرتبطی با برند دارند را Branded کنند. 

نمایش بنر

برندها همچنین می‌توانند در صفحه‌ی اول سایت گهواره و در صفحه مقالات این پلتفرم، از فضاهای تبلیغاتی آن برای نمایش بنر خود استفاده کنند.

رپورتاژ آگهی و تألیف مقالات تخصصی

مقاله‌ای توسط برند و یا تیم نویسندگان گهواره آماده شده و به صورت رپورتاژ آگهی منتشر می‌شود.

تولید محتوا

در این بخش، گهواره با حمایت برندها و اسپانسر گرفتن، یک رویداد مشترک برگزار می‌کند. این رویداد به گفته مجموعه گهواره، می‌تواند برگزاری یک مصاحبه آنلاین در لایو اینستاگرام، تلگرام، وبینار رایگان و… باشد. سپس مصاحبه ضبط شده به صورت یک قسمت از رادیو گهواره در اپلیکیشن‌های پادگیر و تلگرام این اپلیکیشن منتشر می‌شود.

همچنان اطلاع‌رسانی و انتشار رویداد در رسانه‌های گهواره اعم از پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام صورت می‌گیرد.

شبکه‌های اجتماعی

پلتفرم گهواره، مانند دیگر کسب‌وکارها از شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌کند. این رسانه‌های جمعی شامل اینستاگرام و تلگرام و… می‌شود که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

اینستاگرام

مجموعه گهواره، صفحه اینستاگرامش را یکی از کانال‌های پرظرفیت خود عنوان کرده است. روابط‌ عمومی گهواره عنوان کرده نرخ تعامل صفحه اینستاگرام گهواره ۱/۶ درصد است و بیش از ۹۸۰ هزار دنبال‌کننده دارد‌.

تلگرام

کانال تلگرام گهواره که به تازگی شروع به فعالیت کرده، ۱۵/۳ هزار دنبال‌کننده، نسبت ویو به دنبال کننده ۹۳٪ و نرخ رشد هفتگی ۱۲٪ دارد.

جمعیت کاربران

طبق آماری که گهواره در اختیار دی‌ام برد گذاشته، جمعیت کاربران یا یوزربیس گهواره شامل ۲میلیون شماره واقعی از مادران و پدران است که می‌توان برای ارسال پیامک‌های هدفمند از آن‌ها استفاده کرد.

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

فروشگاه اینترنتی مارال کیدز
فروشگاه اینترنتی مارال کیدز

سلام
فقط راه ارتباطی با بخش تبلیغات گهواره چیست؟

پلاتین