گزارش پنجمین رویداد دیام برد با موضوع «رشد و بهینهسازی در اپلیکیشن مارکتینگ»
فهرست مطلب
پنجمین رویداد تخصصی دیجیتال مارکتینگ دیام برد با موضوع «رشد و بهینهسازی در اپلیکیشن مارکتینگ» در هفدهم آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد. ارائهدهندگان این رویداد از برندهای تپسی، دیجیپی، کافهبازار، آژانس دیجیتال مارکتینگ مگنت، بلوبانک و استدیو پاییزان (استدیوی ساخت بازی)، به بررسی چالشها و راهکارهای رشد در اپلیکیشن مارکتینگ پرداختند. همچنین در این رویداد پنلی تحت عنوان «مسائل امروز اپلیکیشنهای ایرانی» نیز برگزار شد و در این پنل به چالشها و مشکلات اپلیکیشنهای ایرانی از یک سو و از طرفی دیگر، به ارتباط اپلیکیشنها و صنعت تبیلغات دیجیتال کشور پرداخته شد.
به گزارش دیام برد، در این رویداد امیر نوریان (مدیر مارکتینگ دیجیپی)، هدی تعصبی (تیملیدر نگهداشت مشتری کافه بازار)، زهره گلستانی (کارشناس ارشد پرفورمنس مارکتینگ بلوبانک)، مهدی دادخواه (مدیر ارشد رشد تپسی) و محمد حیدری (مدیر مارکتینگ استدیو پاییزان) به ارائه درخصوص بررسی چالشها و راهکارهای رشد در اپلیکیشن مارکتینگ پرداختند. همچنین علیرضا داننده (مدیر توسعه بازار مگنت)، احمد عطارزاده (مدیر ارشد بازاریابی تپسل)، مهدی خانی (مدیر ارشد فروش بازار) و پویا خجسته (مدیر ورتیکال مارکتینگ آپ) بهعنوان مهمان در پنل «مسائل امروز اپلیکیشنهای ایرانی» حضور داشتند و هادی مرادی (سردبیر و بنیانگذار دیام برد) نیز گرداننده این پنل بود.
ASO یک کار مداوم و طولانیمدت است
پنجمین رویداد تخصصی دیام برد با ارائه محمد حیدری، مدیر مارکتینگ استدیو پاییزان آغاز شد. حیدری با ارائه و بررسی دو کیس استادی از بازیهای «پسرخوانده» و «باغ نگار» درخصوص App store optimization صحبت کرد و از تجربیات خود در مجموعه استدیو پاییزان گفت. او با اشاره به اینکه برای این دو بازی بیش از ۳۰ ادنتورک متفاوت را تست کردهاند تا به نتیجه دلخواه برسند تاکید کرد که تمام بودجه و تمرکز را نباید بر روی یک کانال گذاشت و چندین کانال را تست کرد.
روشهای حل مسئله برای اپلیکیشن مارکتینگ با ارائه مثالی از تاکسی اینترنتی
پس از محمد حیدری، مهدی دادخواه ،مدیر ارشد رشد تپسی به ارائه پرداخت. موضوع ارائه دادخواه، روشهای حل مسئله برای اپلیکیشن مارکتینگ بود. مدیر ارشد تپسی به ترسیم یک نقشه راه کلی برای حل مسئله پرداخت. مدیر ارشد تپسی با ترسیم یک نقشه راه، تصریح کرد که برای حل یک مسئله ابتدا لازم است تا مسئله را شناخت و تمام زاویههای آن را درنظر گرفت؛ سپس مسئله را به مواردی جزئیتر که هرکدام همپوشانی با دیگری نداشته باشند شکافت و در نهایت به حل آنها پرداخت. دادخواه همچنین با ارائه مثالی از یک تاکسی اینترنتی این روش حل مسئله را جزئیتر بررسی کرد.
عدم تزریق سرمایه به بازار ادتک ایران، عامل کندی سرعت رشد مقابله فراد
در بخش سوم این رویداد، پنلی تحت عنوان «مسائل امروز اپلیکیشنهای ایرانی» برگزار شد. هادی مرادی (سردبیر و بنیانگذار دیام برد) گرداننده این پنل بود و علیرضا داننده (مدیر توسعه بازار مگنت)، احمد عطارزاده (مدیر ارشد بازاریابی تپسل)، مهدی خانی (مدیر ارشد فروش بازار) و پویا خجسته (مدیر ورتیکال مارکتینگ آپ) بهعنوان مهمان، در این پنل گفتگو حضور داشتند. در این پنل به چالشها و مشکلات اپلیکیشنهای ایرانی از یک سو و از طرفی دیگر، به ارتباط اپلیکیشنها و صنعت تبیلغات دیجیتال کشور پرداخته شد.
نیازمندی کاربران با باید شناخت
سومین ارائهدهنده این رویداد امیر نوریان، مدیر مارکتینگ دیجیپی بود. نوریان ارائه خود را به بهینهسازی اپلیکیشن (با نگاه نیازمندی یوزر) اختصاص داده بود. در این ارائه، مدیر مارکتنیگ دیجیپی ابتدا با شرح فعالیت و سابقه خود بهسراغ ایده اپلیکیشن رفت و پس از آن درخصوص اپ اینگیجمنت سخن گفت و تاکید کرد که لزوما رابط کاربری درنظر گرفته شده با تجربه کاربر منطبق نخواهد بود و نیاز است تا کاربران را شناخت. نوریان درنهایت به ارائه و بررسی یک کیس استادی از دیجیپی درخصوص بهینهسازی اپلیکیشن پرداخت.
تغییر هرروزه الگوریتمهای پلتفرمهای تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی
پس از نوریان، هدی تعصبی به ارائه پرداخت. هدی تعصبی، تیملیدر نگهداشت مشتری کافه بازار با بررسی کیس استادیهای گوناگون به راهکارهایی در خصوص رشد و بهینهسازی اپ مارکتینگ در فضای تبلیغات اپاستور بازار پرداخت. تعصبی همچنین درخصوص بهبود کمپینهای سرچادز و دیسکاوری ادز نیز صحبت کرد. او در نهایت در ارتباط با تغییرات در دنیای تبلیغات اپلیکیشن گفت: «الگوریتمهای مربوط به تبلیغات اپلیکیشن در پلتفرمهای مختلف که از تکنولوژیهایی مانند یادگیری ماشین استفاده میکنند، هر روزه در حال تغییر هستند. به همین دلیل، هرچقدر یک اپلیکیشن بیشتر و به صورت مستمر تبلیغات خود را در پلتفرمهای مختلف ادامه دهد، الگوریتمها، بهتر برای آن کار میکنند و هزینه آن کمتر میشود.»
اهمیت اتومیشن در جذب و نگهداشت کاربر
زهره گلستانی، کارشناس ارشد پرفورمنس مارکتینگ بلوبانک، آخرین ارائهدهنده رویداد «رشد و بهینهسازی در اپلیکیشن مارکتینگ» بود. گلستانی، اتومیشن و اتریبیوشن در اپلیکیشن مارکتینگ را محور اصلی ارائه خود قرار داده بود. کارشناس ارشد پرفورمنس مارکتینگ بلوبانک در ابتدا به بررسی روند جذب کاربر در بیزینسهای فینتک پرداخت. او در ادامه از اهمیت موضوع اتومیشن در جذب و نگهداشت کاربر و ریتارگتینگ به وسیله مارکتینگ اتومیشن سخن گفت. او همچنین به چالشهای فعال کردن کاربر در فینتک، بعد از نصب اشاره کرد. گلستانی در نهایت به مرور برخی از تجربههای خود در بلوبانک پرداخت.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in